Hoofdsponsor

1/24 VW Kever cabrio 1970 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Erik zeker foto's van uw zoontje laten zien ( als dat niet teveel vraagt ) of mijn zijn eigen topicje aan dan krijgen ze gewoonlijk nog meer interesse

Ben zeer nieuwsgierig naar uw foto's ( ben zelf ook vervend kever lover ) op dit moment 7 kever uitvoeringen in mijn glazen kasten staan geen enkele dezelfde uitvoering en heb er nog zeker 4 liggen om te bouwen
Marc
 
Hier zijn we weer, vandaag nog wat verder gewerkt aan de kever,hij staat in kleur en is vernist (behalve het motorkapje, is stukje verf afgesprongen bij laten vallen, morgen terug airbrushen), ook aan het interieur begonnen.
Foto's zeggen meer als woorden.

Dry fit van de kas voor de hoogte van de wielen.

attachment.jpg

Dry fit van de voorste wielkasten

attachment.jpg

Nog wat foto's uit verschillende hoeken

attachment.jpg

attachment.jpg
rdnozn.be/attachment.php?attachmentid=99777[/img]

Het begin van het interieur, had ik het versnellingspookje toch laten vallen...
Overal gezocht, niet te vinden tot ik onze kleinste hond zie spelen met iets.... gelukkig het pookje teruggekregen zonder sporen van de ontmoeting met de hond, ze kreeg het niet echt te pakken. Maar nu tijd voor de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen verder ....

@coachke: ik zal morgen proberen eraan te denken om foto's van mijn zoontje zijn project te maken, vandaag waren er geen werkzaamheden bij hem.
 
Nog vergeten te vermelden, hij is in de hoogglans vernis gespoten omdat het een pas gerestaureerde wagen betreft met 0km op de teller ;-)
 
Wel het ziet er zeker niet slecht voor een eerste keer
Ge hebt al direct een goeie start gemaakt
Marc
 
Dat gaat een leuk autotje worden,veel plezier ermee.

groetjes,

Yannick
 
Wel het ziet er zeker niet slecht voor een eerste keer
Ge hebt al direct een goeie start gemaakt
Marc

Dank je Marc, al heb ik al wel een paar dingen die ik bij volgende project toch beter wil doen.
- Zo ben ik geen 100% tevreden van het spuitwerk, maar heb besloten het zo te laten, want ik zie het alleen onder mijn bureau/modelbouwlamp. Zo is 1 van de voorste spatborden niet helemaal goed gedekt.
- Zit er hier en daar wat teveel vernis op.
- Zijn de koelsleuven in de motorkap en de 'overgangen' van de carrosserie, bijvoorbeeld aan de deuren, te 'vlak'. Hiermee bedoel ik dat je bij een wagen in de straat een donkerder 'streepje' ziet waar er een overgang is van carrosseriedelen, bij mijn Kever'ke zie je dat niet. Heb wel een idee hoe ik dat ga oplossen, maar moet het bij het volgende projectje is proberen. Voor de eindlaag zou ik dan een zwart streepje erin willen krijgen, hoe? Dat weet ik nog niet.
- Is het misschien geen slecht idee om aflijningen van oppervlakken die ik met de borstel doe, af te plakken. Bijvoorbeeld de 'vloermatjes', op ware grootte lijken ze strak afgelijnd, op foto is dat duidelijk minder goed gedaan...
- ....
 
Om gegraveerde lijnen of rond details een lijntje te krijgen kan je eens proberen om een wash te gebruiken.
Dit is zeer verdunde "(olie-)verf" (dun als water).
Deze laten hun pigment/kleurstof langs de lijnen achter op het model.
Er bestaan ook kant en klare washes, in vele verschillende kleuren.
Onze sponsor heeft er ook enkele hier
 
Hey Erik alle begin is moeilijk maar je mag best tevreden zijn hoor
Marc
 
Mooie vorderingen toch al grt.
 
Om gegraveerde lijnen of rond details een lijntje te krijgen kan je eens proberen om een wash te gebruiken.
Dit is zeer verdunde "(olie-)verf" (dun als water).
Deze laten hun pigment/kleurstof langs de lijnen achter op het model.
Er bestaan ook kant en klare washes, in vele verschillende kleuren.
Onze sponsor heeft er ook enkele hier

Bedankt voor de tip, ga ik bij mijn volgende bestelling zeker mee bestellen.

@coachke: dank je voor het compliment!
@Pascale: dank je!
 
Nette verlaging geworden Erik
 
Nette verlaging geworden Erik

Dank je Ron, ben daar ook zelf tevreden van, mocht misschien wat lager, maar dat past waarschijnlijk beter bij een ander type Kever, een ratje of ne cal look... die bouw ik later nog wel eens.
 
Hier ben ik nog eens met een update....

Zo is het interieur volledig klaar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Althans dat dacht ik toch, tot ik de greep boven het handschoenkastje op deze foto miste......
Hier is ook het dashboard geplaatst.

attachment.jpg

Ondertussen zit hij netjes op zijn plaats, helaas geen foto van.

Ook het trekhaakje zit eronder, eerst twijfelde ik om hem te plaatsen... maar de kever heeft al geen grote kofferbak en een dakdrager op een cabrio dat wordt een hele uitdaging :D :D :D

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De knoppen op het instrumenten bord zijn gewoon altijd zwart he kameraad verder ziet het er goed uit
Grt
Marc
 
De knoppen op het instrumenten bord zijn gewoon altijd zwart he kameraad verder ziet het er goed uit
Grt
Marc

Klopt Marc, hier heb ik mij laten vangen, in de kit wordt heel de dash zwart geschilderd en staan deze natuurlijk niet apart aangeduid. Morgen is zien of ik het nog opgelost krijg. De knop van het handschoenbakje moet ook nog een ander kleurtje krijgen (zilver).
 
Zeker niet slecht voor een eerste keer,ikzelf had het er voor een eerste keer niet zo goed vanaf gebracht.Komt goed.
Marc S
 
Knap gedaan voor eerste maal grt.
 
Bedankt voor de complimenten oldieman en Pascale.
 
Mooie bouw maar zie precies een foutje aan de achterzijde van de rechter zetel. Misschien nog weg te werken?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan