Hoofdsponsor

1/24 VW Kever cabrio 1970 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Komt er nog iets vooraan aan de vloermatten? Of wordt dat uiteindelijk niet zichtbaar? Ik zou persoonlijk dat grijs wat verder doorgetrokken hebben naar boven. Of anders toch nog proberen die witte vlekjes (ééntje aan pedaal en ééntje aan passagierskant) wegwerken. En de vloermat aan de passagierskant iets rechter nog proberen bijwerken.

Nu, in dat soort petieterig geverf ben ik ook geen held hoor... dus algemeen: zeer mooi project alvast!
 
Komt er nog iets vooraan aan de vloermatten? Of wordt dat uiteindelijk niet zichtbaar? Ik zou persoonlijk dat grijs wat verder doorgetrokken hebben naar boven. Of anders toch nog proberen die witte vlekjes (ééntje aan pedaal en ééntje aan passagierskant) wegwerken. En de vloermat aan de passagierskant iets rechter nog proberen bijwerken.

Nu, in dat soort petieterig geverf ben ik ook geen held hoor... dus algemeen: zeer mooi project alvast!

Ben juist is gaan kijken welke vlekjes je bedoelde, want had ze niet opgemerkt bij het schilderen en kon ze gewoon met een penseeltje wegvegen, was dus losliggend.
Ik kon ze inderdaad verder naar boven doortrekken maar heb dat bewust niet gedaan, vond het mooier zo.
 
Lekker bezig zal ik zeggen en de foutjes worden aangepakt wat wil een mens nog meer :)
 
De kever is verder afgewerkt, alle chroom decals plaatsen was een *@#gr%£ werkje, hing de ene goed kwam ik er tegen tijdens het plaatsen van de volgende waardoor de eerste weer verschoof, maar ze zijn er allemaal opgeraakt. Bij de volgende bouw ga ik ze spuiten met de AB, met chroom van .... (de naam ontglipt me).

Omdat ik niet zo'n uitgebreide schrijver ben (= werkpuntje) hier de foto's.
Eerste de weggewerkte foutjes. (ik zie nu ook pas dat de knop links boven de radio nog wat verbeterd moet worden)

attachment.jpg

Eerst nog zonder de cabriokap, die was nog aan het drogen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Nu fotootjes zoals hij helemaal af is.

Ik blijf nog een beetje knoeien met mijn AB, na een tijdje komt hij elke keer weer dicht zitten.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik met de dunste naald van 0,2mm werkte, maar ook met de naald van 0,5mm gebeurde het.
Daarom nog geen eindfoto's op een fatsoenlijke achtergrond, ik was daar vanmiddag mee bezig maar toen stopte de AB....

Hier de beloofde foto's met cabriokap.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was de bouw van mijn eerste modelbouwmodel na 30 jaar, al veel geleerd, al veel tips gekregen, nog veel te verbeteren, dus op naar de volgende ...
 
Erik ik ga u een e-mail sturen
kever ziet er leuk uit
en de chrome verf is van Alclad
Marc
 
Erik ik ga u een e-mail sturen
kever ziet er leuk uit
en de chrome verf is van Alclad
Marc

Juist ja, ik wist dat het iets met een A was, maar lig al 'plat' en wou niet naar beneden om de juiste naam te gaan kijken.
 
Zeer mooi model geworden
Applaus
Wordt de volgende terug een kever?
 
Ik blijf nog een beetje knoeien met mijn AB, na een tijdje komt hij elke keer weer dicht zitten.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik met de dunste naald van 0,2mm werkte, maar ook met de naald van 0,5mm gebeurde het.

- Welke verf gebruik je (merk / type)?
- In welke verhouding verdun je, en waarmee?
- Welke druk gebruik je op de compressor?

Zo dat was de bouw van mijn eerste modelbouwmodel na 30 jaar, al veel geleerd, al veel tips gekregen, nog veel te verbeteren, dus op naar de volgende ...

Het is een veelbelovend begin, met ruimte voor verbetering. Je zult zien, en zult daar motivatie uit putten, dat je volgende model waarschijnlijk al beter wordt dan dit, en het daarop volgende weer beter.

Ik ga hier geen lijst met verbeterpunten noemen, maar zou je wel willen attenderen op een leuk werkje dat je hier hebt gemist: het met secondenlijm (of putty, maar goed mijn advies is kort gezegd secondenlijm) opvullen van de kiertjes aan de achterzijde van de stoelen; en daarna het glad te schuren. Dit geeft, als je het goed doet, een dusdanig resultaat dat je niet meer kunt zien dat er ooit kiertjes hebben gezeten.

Als je het model meeneemt naar de ledendag, wil ik er eens met je naar kijken en wat suggesties doen over hoe je bepaalde dingen eventueel zou kunnen verbeteren. Wat betreft mijn drie vragen aangaande het airbrushen, zie ik je antwoorden graag tegemoet.

Voor nu, chapeau voor deze herontmaagding in de hobby!
 
Net model geworden na zo`n lange tijd eruit te zijn geweest.
 
Het is een volkswagen zoals hij bedoeld was ,zeker goed gemaakt na al die tijd hoor.
 
Iedereen bedankt voor de complimenten, denk dat hij er op foto beter uitziet als in het echt :D
 
- Welke verf gebruik je (merk / type)?
- In welke verhouding verdun je, en waarmee?
- Welke druk gebruik je op de compressor?

Ik heb MIG acrylverf gebruikt en verdund met Vallejo Thinner, ongeveer 2 druppels thinner op 10 druppels verf.


Dat het me motiveert om verder te doen en te verbeteren is zeker, ik heb me ondertussen ook al meer ingelezen en tips gekregen en begin volle moed aan mijn geit. Dat van de zeteltjes is inderdaad ook een van de zaken die me nu stoort.

Ik neem mijn model mee naar de ledendag, alle tips en opmerkingen zijn welkom
 
Als je bedenkt dat ik met Vallejo Air al 5 druppels thinner gebruik op 10 druppels verf, en dat bij verf die al dun is ten behoeve van airbrushen, denk ik dat daar al een probleem zit: je verf is waarschijnlijk te dik. Ik heb nooit gewerkt met de verf van MIG, maar ik zou het eens proberen met een verhouding verf/thinner van ergens tussen de 1/1 en 2/1.

Vallejo thinner lijkt me prima maar ik weet het niet 100% zeker.

Ten slotte kun je aanvullend nog Flow Improver van Vallejo gebruiken.
 
Als je bedenkt dat ik met Vallejo Air al 5 druppels thinner gebruik op 10 druppels verf, en dat bij verf die al dun is ten behoeve van airbrushen, denk ik dat daar al een probleem zit: je verf is waarschijnlijk te dik. Ik heb nooit gewerkt met de verf van MIG, maar ik spinsels eens proberen met een verhouding verf/thinner van ergens tussen de 1/1 en 2/1.

Vallejo thinner lijkt me prima maar ik weet het niet 100% zeker.

Ten slotte kun je nog Flow Improver van Vallejo gebruiken.

De volgende keer dat de AB uit de kast komt zal ik het proberen met de extra verdunning, wat me wel opviel is dat de chroom die ik van Alclad heb veel vloeibaarder is, is dat de viscositeit die ik nodig heb?
 
Wat je altijd hoort is, dat de viscositeit van te airbrushen verf ongeveer die dient te zijn van melk.

De chroom van Alclad is inderdaad perfect om meteen te airbrushen.
 
Erik ik weet of je het al weet maar onder de Alclad chrome verf moet voor het mooiste resultaat altijd zo blinkend mogelijk gitzwart staan en de chrome verf in zeer dunne bijna onzichtbare laagjes gespoten worden hoe dunner des te mooier word dan de chrome laag je zal dat snel merken als het teveel is verdwijnt de mooie chrome glans
grt
Marc
 
Wat je altijd hoort is, dat de viscositeit van te airbrushen verf ongeveer die dient te zijn van melk.

De chroom van Alclad is inderdaad perfect om meteen te airbrushen.

Ok bedankt, dan moet ik duidelijk meer verdunnen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan