Hoofdsponsor

1/24 Ford HotRod [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Dit word wel vaker zonder detail gegoten.
En zoals vaker in modelbouw worden dingen simpeler gemaakt dan in werkelijkheid.
 
Het is schaal 1/24-1/25 he :) zoveel detail zit er niet in dat ze dat nog apart gaan maken
 
Als het inderdaad geen gietfout betreft (=de vorm klopt) én het onderdeel is te zien van onderen, dan is het eenvoudig op te lossen door de grenslijn tussen beide onderdelen te scriben ofwel kerven.

Als het niet opvalt, gewoon laten zitten.
 
Oooo ok, nu zitten we op dezelfde lijn, mss was er wat verwaring in de tekst van beide kanten.
het klopt idd dat het in het model zelf jah de plaat er niet aanwezig lijkt te zijn. ik denk dat deze in werkelijkheid amper een halve cm dik is.
Zoals bij vele modellen worden hier en daar wel wat details vergeten. dat weten we allemaal, nu is de keuze aan de bouwer wat er mee te doen.
maar ik denk dat hij amper te zien zal zijn. of ben ik verkeerd Jordi ?
 
Wel nu denk ik ook niet dat deze te zien zal zijn en de meeste van die platen dienen bij de Europese auto's louter om vuil en stof tegen te houden ( nu begrijp ik ook de commotie die er was en het is uitgeklaard ) en dan nu verder genieten van deze bouw
Marc
 
Change of plans...

Ik ben voormiddag nog een beetje aan het prullen en bekijken geweest. De resin body zal niet voor dit project gebruikt worden :nowink:
Wegens teveel aanpaswerk, vind ik het zonde om deze 'goede' kit op te offeren. Ik denk dat ik met de originele body ook wel een leuk hotrodje kan bouwen.
Mijn partsbox is normaal wel uitgebreid genoeg om later een passend onderstel voor de gechopte resin versie te fabriceren :wub:
Deze kit is voorzien van 2 volledige V8 motoren, 2 verschillende velgensetjes en nog wat onderdelen dubbel (in andere uitvoering), omdat je deze kit in 2 uitvoeringen kan bouwen, zoals te zien is op de bouwdoos. En mijn partsbox puilt uit van reserve onderdelen, dus er moet wel iets te maken zijn :O

Het idee met de F1 velgen en banden achteraan blijft wel ;) Vooraan de originele voorwielen.
Smal vooraan, breed achteraan :ph34r:

Voor de rest zien we wel waar we uitkomen :laugh:
 
Een uurtje kunnen verder doen. Nog wat kleine stukjes bijgeplaatst aan de motor..

Ook aan het interieur ben ik begonnen, maar zeker nog niet klaar :nowink:

attachment.jpg

Ik denk dat ik ook eens moet gaan kijken voor een nieuwe Dremel. Ik was bezig aan de body een eerste laagje grijs te geven en plots kwam die dremel boven de body hangen... :@

attachment.jpg


Keep you updated :)
lang geleden dat ik nog zoveel fun had in het bouwen van een auto, ook al zal het eindresultaat niet zijn zoals ik eerst voor ogen had :) Hotrods blijft toch mijn nr1 keuze, maar zoals jullie wss al gemerkt hebben, wissel ik graag af met figuren, militair....
 
leuk project,gooi maar van alle onderdelen bij elkaar ,maakt niet uit. :) ik heb deze zelf ook gemaakt en gechopped,foto's staan in mijn album als je wat inspiratie zoekt.
De mijne ligt nu uit elkaar daar mijn neefjes ermee gespeeld hebben achter mijn rug,ik ga hem een dezer terug maken.
In elk geval veel succec en ik blijf volgen.

groetjes,

Yannick
 
voormiddag nog wat kunnen verder werken en bij deze dan ook een update posten ;)

_ het open dak is volledig open en de randjes afgewerkt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

_ het onderstel (de achteras is nog niet vastgelijmd, dus kan zijn dat die nog wat scheef staat)

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan