Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Ford HotRod [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 30

Discussie: Ford HotRod [wip]

Standaard

de koppelomvormer zit niet in olie hé. de omvormer is gevuld met olie.
    en terug worden backplates gebruikt om alles af te dekken. een deel bouten gaan in het blok en een deel op de backplate hé.

Standaard

Mooi project! Veel plezier ermee.

Standaard

Ik weet dat de olie in je koppelomvormer zit, vandaar ook dat ik zei dat de olie daaruit zou stromen.

Maar we gaan elkaar hier niet overtuigen. Het lijkt de politiek wel

I rest my case. Mijns inziens zal er nog een afdekking moeten zijn. Als die wel is bedoeld door Revell, is 'ie niet als zodanig gegoten althans niet zichtbaar althans op de foto niet duidelijk te zien. Volgens Rebelish zit alles wel al goed. Aan eenieder om zelf zijn mening te vormen. Ik ga er verder niet meer over in discussie, het is een ondergeschikt punt gebleken nu het carter wel degelijk goed is gepositioneerd.

Standaard

Nog voor de duidelijkheid en wellicht ten overvloede, ik had het dus over onderdeel 23 in Jelles tekening, en de bijbehorende verbindingen.

Standaard

Dit word wel vaker zonder detail gegoten.
    En zoals vaker in modelbouw worden dingen simpeler gemaakt dan in werkelijkheid.

Administrator/V.I.P JordiC's schermafbeelding

Standaard

Het is schaal 1/24-1/25 he zoveel detail zit er niet in dat ze dat nog apart gaan maken
    Bij vragen of opmerkingen, contacteer een moderator of beheerder...

Standaard

Als het inderdaad geen gietfout betreft (=de vorm klopt) én het onderdeel is te zien van onderen, dan is het eenvoudig op te lossen door de grenslijn tussen beide onderdelen te scriben ofwel kerven.

Als het niet opvalt, gewoon laten zitten.

Standaard

Oooo ok, nu zitten we op dezelfde lijn, mss was er wat verwaring in de tekst van beide kanten.
    het klopt idd dat het in het model zelf jah de plaat er niet aanwezig lijkt te zijn. ik denk dat deze in werkelijkheid amper een halve cm dik is.
    Zoals bij vele modellen worden hier en daar wel wat details vergeten. dat weten we allemaal, nu is de keuze aan de bouwer wat er mee te doen.
    maar ik denk dat hij amper te zien zal zijn. of ben ik verkeerd Jordi ?

Standaard

Wel nu denk ik ook niet dat deze te zien zal zijn en de meeste van die platen dienen bij de Europese auto's louter om vuil en stof tegen te houden ( nu begrijp ik ook de commotie die er was en het is uitgeklaard ) en dan nu verder genieten van deze bouw
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Change of plans...

Ik ben voormiddag nog een beetje aan het prullen en bekijken geweest. De resin body zal niet voor dit project gebruikt worden
    Wegens teveel aanpaswerk, vind ik het zonde om deze 'goede' kit op te offeren. Ik denk dat ik met de originele body ook wel een leuk hotrodje kan bouwen.
    Mijn partsbox is normaal wel uitgebreid genoeg om later een passend onderstel voor de gechopte resin versie te fabriceren
    Deze kit is voorzien van 2 volledige V8 motoren, 2 verschillende velgensetjes en nog wat onderdelen dubbel (in andere uitvoering), omdat je deze kit in 2 uitvoeringen kan bouwen, zoals te zien is op de bouwdoos. En mijn partsbox puilt uit van reserve onderdelen, dus er moet wel iets te maken zijn

Het idee met de F1 velgen en banden achteraan blijft wel Vooraan de originele voorwielen.
    Smal vooraan, breed achteraan

Voor de rest zien we wel waar we uitkomen

Standaard

Een uurtje kunnen verder doen. Nog wat kleine stukjes bijgeplaatst aan de motor..

Ook aan het interieur ben ik begonnen, maar zeker nog niet klaar

Ik denk dat ik ook eens moet gaan kijken voor een nieuwe Dremel. Ik was bezig aan de body een eerste laagje grijs te geven en plots kwam die dremel boven de body hangen...

Keep you updated
    lang geleden dat ik nog zoveel fun had in het bouwen van een auto, ook al zal het eindresultaat niet zijn zoals ik eerst voor ogen had Hotrods blijft toch mijn nr1 keuze, maar zoals jullie wss al gemerkt hebben, wissel ik graag af met figuren, militair....

Standaard

leuk project,gooi maar van alle onderdelen bij elkaar ,maakt niet uit. ik heb deze zelf ook gemaakt en gechopped,foto's staan in mijn album als je wat inspiratie zoekt.
    De mijne ligt nu uit elkaar daar mijn neefjes ermee gespeeld hebben achter mijn rug,ik ga hem een dezer terug maken.
    In elk geval veel succec en ik blijf volgen.

groetjes,

Yannick

Standaard

voormiddag nog wat kunnen verder werken en bij deze dan ook een update posten

_ het open dak is volledig open en de randjes afgewerkt

_ het onderstel (de achteras is nog niet vastgelijmd, dus kan zijn dat die nog wat scheef staat)

Standaard

Dat dak heb je netjes open gewerkt.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten