Hoofdsponsor

1/20 Lotus 49-1967 [wip]

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
1967, pure Nostalgie, het jaar van mijn legerdienst en een tijd van spraakmakende renwagens in de F1 , toen een racewagen nog pure techniek was en er nog geen spraak was van electronica en ander computergedoe ;
Uit die tijd , wie kent hem nog , mijn project , Uit het Lotus team van die tijd , het type 49 ; 1967 . In dat jaar voorzien van de legendarische Ford-Cosworth motoren en met als piloten Jim Clark en Graham Hill
grts ; Sabre

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgen volgen volgen!!

O ja en succes gewenst. Ik zie vooruit naar de eerste bouwbeslommeringen. Geweldig project, nu al.

Ter inspiratie en referentie... zie vanaf 3:14 voor het lawaai :)

Op het destijds nog volledige circuit van Zandvoort (R.I.P.).

(Voor volledig beeld, klik op het Youtube-icoon en vervolgens, in het nieuw geopende scherm, op 'volledig scherm')

 
pracht van een formule 1
1 van mijn favorieten pure nostalgie , Roy zal moeten opschuiven want ik wil mee op de stoel
 
Ben benieuwd naar de kwaliteit van deze kit/merk
 
Sabre, succes met de bouw van dit mooie project.
 
Ja , het is een mooi project, een type racewagen dat nog steeds aanspreekt. Het is een kit op schaal 1/20 van het merk EBBRO , ik denk Japans . De sprues met de onderdelen ogen mooi ,en zijn dan weer gemaakt in china . Wat de kwaliteit is zullen we moeten afwachten
Bij deze kit bouwen we eerst de "monocoque" , de binnenste kooi , plaats voor de racer . Daarna komt er alvast een stuk koetswerk rondgebouwd .

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ebbro staat in elk geval als goed bekend, het is gelieerd aan Tamiya.

Goede vooruitgang.
 
Wel een groot verschil met de bolides van vandaag.
Hier ligt in de kast een soortgelijk model van een Honda op schaal 1/12, vijf jaar geleden cadeau gekregen.
Intussen nog niet de moed gevonden om hem in elkaar te zetten maar ja: het eet geen brood.
 
gewoon eens aan beginnen, anders ligt ie maar stof te verzamelen wat ook zonde is uiteindelijk
 
Prachtige bolide, deze ga ik volgen. Veel bouwgenot.
 
na het in elkaar zetten van de "kooi" kwam ik tot de bevinding dat het stuurwiel niet mooi in het midden van de cockpit stond .( merkbaar op de foto's) Dit terwijl alle deeltjes perfect op en in elkaar pasten en zonder problemen gemonteerd werden. Dus het stuurwiel moet er terug uit en in de goeie positie gebracht worden.
Voor de kleur van het koetswerk heb ik bewust afgeweken van het 'racing green' van Lotus . Ik koos voor een diepere , donkerder groen . Gewoon omdat ik dat in mijn ogen mooier is . Een persoonlijke keuze dus.

attachment.jpg
attachment.jpg

Sabre
 
De kleur waar ik voor opteerde lijkt op de kleur van de foto's op de zijkant van de box (zie foto's )
na het bekleden van de kooi met het koetswerk gaan we het bovenste gedeelte van de voorophanging samenbouwen , daarna het oliekoelingsreservoir en de radiator voor de waterkoeling . Dit alles komt vooraan tegen de kooi gemonteerd
attachment.jpg
 
Complex en mooi, beetje wash op en lijkt just echt.
 
mooi werk,ik heb deze zelf gemaakt en is echt een leuke kit en kwalitatief zoals de meeste kits van Ebbro.
ik volg!

groetjes,

Yannick
 
Mooie vorderingen.
Leuke details in de kit ook.
 
Ziet er al goed uit deze bolide.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan