Hoofdsponsor

1/20 Lotus 49-1967 [wip]

In het grijs de stukken die je misschien liever niet wilt lezen.

Dus je maakt onderscheid tussen opbouwende en negatieve kritiek. Mijn kritiek was bedoeld als opbouwend, helaas kwam het kennelijk niet zo over.

Wat betreft kleurkeuze, snap ik je beweegreden nu iets beter.

Mijn eigen opvatting was overigens niet als kritiek bedoeld maar als kennisgeving dat ik niet goed wist hoe je keuze te interpreteren.

Aangaande het overige, zeg je dat ik merendeels gelijk heb met wat ik opmerk. Meteen daarop bagatelliseer je hetgeen ik zeg, want niet de juiste grootte onderdeeltjes zijn bijgevoegd, ze waren al moeilijk genoeg te bewerken, fotografie vergroot alles uit, de kleinste foutjes zijn zichtbaar, fouten waren niet meer te verbeteren, camerapositie geeft een vertekend beeld...

- Ja, modelbouw is moeilijk als je het perfect wilt doen.
- Ja, fotografie vergroot fouten uit. Daar kun je dus perfect gebruik van maken om fouten te traceren en aan te pakken.
- Ja, camerapositie kan een vertekend beeld geven, maar als vijf cameraposities mij hetzelfde tonen blijkt dat het toch niet zo héél verkeerd was.
- Jawel, fouten zijn wel degelijk te herstellen.

Ik interpreteer jouw reactie als één van ergernis versus mijn goedbedoelde adviezen en kennisgeving van constateringen. Je zegt dat ik gelijk heb, maar hebt overal een (in mijn ogen veelal faux) verklaring voor. In dat opzicht, blijf ik bij mijn mening dat je model een 8 waard is, doch mijn inschatting dat je tot een 9 of 10 kunt komen moet ik inslikken
. Liever had ik dan gelezen, dat je tevreden bent met dit resultaat. Ik vind het altijd leuk mensen hun huidige resultaten te laten ontstijgen. Als dat er niet in zit, hoef ik ook die tips allemaal niet te geven.


Alom, gefeliciteerd met een heel aardig geslaagd model. Fin.
 
Bedankt voor alle opmerkingen en terechtwijzingen Roy , en wees er maar zeker van , ik apprecieer dat alles ten zeerste en er was zeker geen ergernis in mijn repliek . Ik sta steeds open voor de zaken die mij als modelbouwer kunnen verbeteren. Dus, nogmaals dank voor de aanwijzingen waar het beter kan.
Ik blijf wel bij mijn standpunt dat het allerbelangrijkste in modelbouwen is zijn eigen verlangens en fantasies te leggen in bepaalde projecten die dat toelaten . Zelf tevreden zijn van een afgewerkt model moet de betrachting zijn
Sabre
 
Dat ben ik ook volledig met je eens. In zoverre snap ik nu je kleurkeuze dus ook beter.
 
De echte bolide stond verleden week-end op InterClassics in Brussel.
Deze wagen maakt deel uit van het "National Motor Museum" te Beaulieu in Engeland.
Een brok jeugdsentiment uit een heroïsch tijdperk uit de formule 1.

Groetjes,
Rudy
 
Negatieve of opbouwende kritiek...hoe je het ook noemt is mooi meegenomen want bij mezelf merk ik dat ik na een tijd fouten niet meer zie bij modellen die ik zelf bouw. Dat komt doordat ik er constant op kijk vanuit alle hoeken en kanten waardoor er een soort van gewenning komt. Dan komt het forum goed van pas en op fouten gewezen worden is iets om toe te juichen.

Dat je die fouten niet altijd kan of wil herstellen kan ik ook begrijpen als je de kritiek maar meeneemt naar volgende projecten (hoort Roy niet graag, weet ik) om daar dan die fouten te vermijden.

Persoonlijk vind ik dat het beter is een model af te werken met fouten dan zoals ik niets af te werken door de fouten.

Nu de wagen zelf. Met auto's heb ik geen connectie, voor mij moet die rijden en er moet veel plaats in zijn om vanalles te kunnen vervoeren. Het ziet er voor mij goed uit, beter dan ik die zou kunnen bouwen. Dat het niet helemaal origineel is maakt voor mij (duh!!! :O ) helemaal niets uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan