Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Eens iets anders - HO Diotje - Pagina 6
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 87 van 87

Discussie: Eens iets anders - HO Diotje

Standaard

Zeer mooie schilderarbeid ! de details komen zo goed over dat het (voor mij) oogt als een 1:35 gebouw, knap gedaan !
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Ben al een tijdje in stilte aan het volgen...prachtig werk hoor Dirk 😉
    GROETEN Marnic

Standaard

Bedankt voor de complimenten heren.

Afgelopen week weer een beetje tijd gevonden om verder te werken aan dit project.

Het houtwerk heeft een aantal washes, dry-brush sessies, olieverf behandelingen ondergaan.

Vervolgens beide verdiepen aan elkaar gelijmd en ook de waterraders aangebracht.

Vervolgens aan de binnenzijde de raampjes gelijmd.

De volgende stap is het inwerken van de verlichte badkamer samen met de batterij, en de schakelaar.

Het doel is dat het dak van het huis niet zal worden vastgelijmd. Dit laat dan toe om de batterij te vervangen indien nodig, alsook de lichtschakelaar te bedienen.
    Eenmaal dit project vordert is het mogelijk dat ik de schakelaar nog ergens anders in het dio inbouw; dat zal het verdere verloop uitwijzen.

Stap 1: Badkamer unit werd ingelijmd alsook een platform van styreen waarop ik de batterij structuur ga aanbrengen.

Dit is de onderzijde van het huis. Onder de badkamer unit en platform voor batterij heb ik 2 steunplaatjes gelijmd om de constructie steviger te maken.

Vervolgens het 'stopcontact' voor de 9v batterij ingelijmd. Tegen de wand heb ik een stuk styreen gelijmd met daarop het stopcontact. Dit geef een stevige wand wat noodzakelijk is aangezien het verwijderen van een 9v batterij toch een beetje kracht vergt. Verder werd op het platform een steunbeugel gelijmd waarop de 9v batterij rust.

Vervolgens werd de schakelaar ingelijmd.

Batterij aanbrengen en testen. Alles werkt naar behoren.

Even een dry-fit met het dak erop.

Zo dat was het voorlopig weer. Volgende fase is het nog verder verweren van de muren en het hout want dit is nog niet 100% naar mijn zin.

Groeten en een prettige zondag avond toegeswenst,

Dirk

Standaard

Zeer mooi
    Is het led lichtje direct aan de batterij aangesloten? Of zit er een weerstand tussen?

Standaard

Zeer goed geslaagd, en ook een goede keuze om het plastic zodanig af te dekken dat het licht er niet doorheen schijnt.

Standaard

Knap, is inderdaad iets anders.
    Wel mooi

Standaard

Heel mooi houtwerk, chapeau!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Zeker weer de moeite ( mooie kleuren trouwens ) grt.

Standaard

prachtig eindresultaat met een onverwacht extraatje voor de kijker

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Dit is echt heel mooi gedaan het schilderwerk ziet er meer dan geslaagd uit...😉

Standaard

Knap schilderwerk en met toevoeging van de badkamer en verlichting komt het helemaal tot leven.
    Grtz.

Ivan

Standaard

Knap gedaan en mooi ingewerkt.

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten