Hoofdsponsor

1/87 Eens iets anders - HO Diotje

Mooie arbeid, zowel constructie als schilderwerk !
Goed bedacht dat 'egaliseren' van de buitenomtrek.

"Eens iets anders" is toch redelijk project geworden..... lekker toch ? ;)
 
Goedenavond beste kijkers,

Na enige tijd inactiviteit aan de modelbouwtafel wegens teveel activiteit op andere gebieden heb ik de afgelopen dagen toch weer wat werk kunnen verrichten.

Aan de zijkant, ter hoogte van het waterrad begonnen met het aanbrengen van wat mos. Deze zone zal nog verder bewerkt worden om er nat en vochtig uit te zien, met de nodige groentinten veroorzaakt door mos en algen.

attachment.jpg


Vervolgens een aantal bloembakjes gemaakt die voor een beetje extra kleur moeten zorgen.
attachment.jpg

En de bloembakjes aan het terras bevestigd.
attachment.jpg

Daarna ons even verder ontfermt over de basis. Eerst en vooral het aanbrengen van de nodige textuur door middel van gras, steentjes en kleine takjes.
attachment.jpg

attachment.jpg

Na het uitdrogen van de lijm waarmee we de textuur hebben aangebracht, de rotsen een basis kleur gegeven.
attachment.jpg

Vervolgens de rest van de base met Humbrol 29 geverfd en eenmaal uitgedroogd, een wash met Raw Umber aangebracht.
Nu de hele handel late drogen.
attachment.jpg

Zo dat was het voorlopig weer.

Tot de volgende zitting.

Dirk
 
Mooi werk weer Dirk die bloemen zijn ook wel grappig zo te zien, waar heb je die gevonden?
 
Kijk, er komt leven in :)
Leuk weer vorderingen te zien en het grondwerk ziet er alvast puik uit !
 
Volg mijn voorgangers in hun reactie knap bezig .
 
Mooi werk weer Dirk die bloemen zijn ook wel grappig zo te zien, waar heb je die gevonden?

De bloemen is een product van Busch. Nr 7152.
Een soort haagjes in HO schaal. Van die haagjes heb ik dan kleine stukjes gesneden meet en beetje groen en de bloemen.

Groeten,
Dirk
 
Bij deze even een stand van zaken geven alvorens we de werken weer wat aanvatten.

Ik heb van de laatste vorderingen geen foto's genomen van de werken.
Daarom hier een aantal foto's van de huidige toestand. Wat werd er gedaan:
- De rotsen werden verder uitgewerkt d.m.v. drybrushes & washes.
- Het grindpad werd aangelegd.
- Er werden verschillende lagen 'static grass' van verschillende lengtes aangebracht.
- Struikjes en grasplukjes werden hier en daar aangebracht, ook tussen de rotsen.
- Met 'Artificial water' werd het beekje aangelegd.
- Met ditzelfde product werd ook het water dat over het waterrad loopt gemaakt.


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

Zo, nog veel werk aan de winkel maar we maken vorderingen.

Groeten,

Dirk
 
Laatst bewerkt:
beste Dirk ik zou het echt in geen 100 jaar beter kunnen , wij gingen vroeger altijd op reis in de bergen de zee lag ons niet , en wat ik hier zie doet me wel terugdenken aan vervlogen tijden
Echt het is een druk dio maar het is compleet zoals het zou moeten zijn
Geweldig
grt
Marc
 
Nog heel veel werk schrjjf je, maar zo is hij al heel mooi. Ben benieuwd naar het vervolg
 
Heel mooi Dirk ! :yup:

Ga je het water over het rad nog afwerken ?
Het ziet er zo op de foto beetje vreemd uit... niet als vallend water.

Ik zie ook iemand op de galerij staan, komen er nog meer figuren bij ?

groet ;)
 
Dank voor de complimenten.

@Peter. Het water dat over het rad loopt moet inderdaad nog worden af- bijgewerkt.

Dirk
 
Is dAn nog het helemaal gereed maar vind het een al een leuke setting worden.
 
okee Dirk, veel plezier verder met dit rustig voortkabbelend kunstwerkje :D
 
En wat voor vorderingen . gewoonweg knap en volg op de voet.
 
Goede middag beste kijkers,

Bij deze nog eens een update. Het water rond het waterrad werd opnieuw gedaan in een poging om het wat realistischer over het rad te laten lopen. Ook een paar boompjes en struiken aangebracht, alsook een bruggetje over het water.

Er moeten nog wat details worden afgewerkt en aan paar figuurtjes worden toegevoegd (een paar wandelaars), en dan zal deze klaar zijn.
Hier een paar foto's met huidige toestand.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, dat was het voorlopig. Hopelijk is dit project bij de volgende update afgewerkt.

Groeten & prettig weekend,

Dirk
 
Dirk dit heb je fantastisch gedaan , je mag er gerust fier op zijn
Marc
 
Beste Dirk,

Van de eerste reeks foto's , de eerste foto, heb ik gezien dat de hoek onderaan van je woning met de grond nog 'open' staat. Opletten en desnoods opvullen met begroeiing of zoiets.
Anders zeker geen commentaar alleen maar ooee's en aa'ss, gewoon een prachtig dio aan het worden... :) ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan