Hoofdsponsor

1/87 Eens iets anders - HO Diotje

28uQpwA
 
Dirk ik zie nikske spijtig want ik volg deze bouw graag
Marc
 
Dag Marc,

Ik zit met een technisch probleempje.
Sinds vandaag als ik foto's probeer up te loaden worden deze verkleind naar 9kb.
Heel vreemd. Heb al van alles geprobeerd, echter geen solaas. Verschillende browers (chrome, edge, IE...)

Steeds worden ze verkleind waardoor ze onbruikbaar zijn.

Ik zoek verder naar een oplossing.

Dirk
 
Hier een voorbeeld. Dit is een foto van resolutie 800x600.
attachment.jpg

En deze is er een van 2048 x 1536 grootte. En na upload krijg ik dit:

attachment.jpg

Ik heb nu ook Firefox geïnstalleerd maar probleem blijft.
 
Tja het album hier op de site is gewe uhhh :nowink:
 
Heb al langer een probleem met de foto uploader van het forum, gebruik een externe server en link de foto's dan naar hier.
Heb geen andere bruikbare oplossing gevonden, ook het wisselen van browsers helpt niet.
 
Denk niet dat je daar foto`s mag door linken naar forums Leysend.
 
Bedankt voor de input Ron. We zoeken verder naar een oplossing.
 
In navolging van Roy's advies even een Flicker Account geopend en we zijn weer 'up and running'.

Wat hebben we verder gedaan aan het Dio ? Een paar figuurtjes toegevoegd. In het kader van dit Dio waren een paar bergwandelaars de perfecte toevoeging.
HO figuurtjes komen doorgaans voorgeverfd, maar dit is puur een basis verflaag. Mij doel was dus om dit een beetje aan te passen en realistischer te maken door middel van een wash en een paar highlights.

Hier de figuurtjes "Out of the box":


Na een Wash met Raw Umber olieverf:




Vervolgens werden er highlights aangebracht zoals hier bijvoorbeeld de oranje rugzak:




Op die manier werden de verschillende vlakken op de figuurtjes (jas, broek, rugzak, hoofd enz...) van een highlight voorzien in de kleur van het onderdeel.
Vervolgens werden de wandelaars op het dio gelijmd:








Zo, dat was te voorlopig. Volgende stap is details aanbrengen aan de achterzijde van het gebouw want dat is nog redelijk kaal.

Groeten,

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Dirk het ziet er fantastisch zeker met de mooie achtergrond en de trekkers ( toeristen ) zien er zo goed uit
Marc
 
ziet er weer knap uit,de wandelaars maar ook het geheel en met die achtergrond, wauw!!
 
Met die foto op de achtergrond gewoon subliem Dirk maar op dat water op de molen is dat effect bekomen met witte drybrush? (want is knap gedaan)
 
Je figuurtjes zien er goed uit.
Alles begint mooi bij elkaar te "vloeien"...
 
Word een leuk tafereeltje zo
 
Shokwave Flash of de ouderwetse Adobe Flashplayer, downloden. Installeren en in je Browser toestemming geven dat deze "gevaarlijke" plugin geactiveerd word. Lukt bij alle brwosers behalve edge.

Mooi tafereel zo!!
 
Goede middag beste kijkers,

We hebben verder gewerkt aan een aantal details die nog op het dio dienen aangebracht te worden.
De kruiwagen is reeds afgewerkt, de rest heeft nog wat afwerking nodig.

Foto's zeggen meer dan woorden dus bij deze:
44874301052_15abda5873_k.jpg

44874300692_f4c161476a_k.jpg

44204176214_ac5aa467c5_k.jpg

44874300402_389b7dcd63_k.jpg

43112003340_00620716fc_k.jpg

Groeten,

Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan