Hoofdsponsor

1/87 Eens iets anders - HO Diotje

Erg grappig detail, en een mooie setting voor het diorama zoals je het het uitgedacht hebt.
 
Ja, heel leuk deze 'easter egg' :D (het dio kan alvast meedoen in de "naked class" ;))

Setting ziet er prima uit, ben al erg benieuwd naar de invulling van het landschap...

Have fun :)
 
Wilde iets zeggen over vriendinnen en flossen maar doe het niet anders sta ik ineens op twee zwarte lijsten :8

Maar leuk om te zien wat je zoal van die HO schaal huisjes kan maken met wat verftechnieken en plastic card.
 
Heel grappig detail wat je aangebracht heb
 
Dank voor de commentaren heren. Het is inderdaad eens leuk iets te bouwen 'uit de losse pols'. Geen druk, geen naslagwerken bestuderen, gewoon bouwen wat er leuk zou zijn en mogelijkheden voor artistieke vrijdheid...

Wilde iets zeggen over vriendinnen en flossen maar doe het niet anders sta ik ineens op twee zwarte lijsten :8
Dat is misschien nog een idee Ron. Een mannetje dat op het terras staat te flossen... :-)
 
Geweldig , die badkamer vind ik wel knap gedaan ,
Even terzijde ik geniet elke dag van ons forum wat we hier allemaal te zien krijgen ongelooflijk
Ik blijf volgen alleen voor de knappe kunsten en werkjes wat hier bij u tevoorschijn getoverd worden
Tof
Marc
 
Volledig mijne dada zoiets he' super gedaan en volg op de voet grt.
 
Prachtig werk.

Ben momenteel ook wat bezig met H0 huisjes, en het is inderdaad klein ;)
 
Dank voor de leuke commentaren heren. Hopelijk vanavond een beetje tijd vinden om verder te werken.
Groeten,
Dirk
 
Goede middag beste kijkers,

Tijd voor een update. De recentste werken vonden plaats aan het gebouw. Eenmaal we dit klaar hebben gaan we de 'base' verder onder handen nemen.

De water-raders werden eerst onder handen genomen. Eerst een Wash met Burnt Sienna olieverf.
attachment.jpg


attachment.jpg

Verder het effect van oud hout proberen te bereiken:
- Verschillende grijstinten aangebracht (Acryl).
- Tussendoor pin washes met Raw Umber olieverf.
- Afgewerkt met een drybrush van licht-grijs.
- Ook nog een aantal groentinten aangebracht (algengroei e.a).
attachment.jpg

attachment.jpg


Volgende stap is het dak. De dakgoten werden geverfd met koper kleur.
Eenmaal droog werd met Raw Umber het koper veroudert.
attachment.jpg
attachment.jpg

Het dak zelf werd nog verder afgewerkt met extra washes en drybrush sessies.
Volgend effect werd bereikt:

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens werd de beneden muur aangepakt.
- Een extra pinwash met Raw Umber olieverf werd in de voegen aangebracht.
- Een aantal stenen werden met een donkerdere tint grijs geverfd, en een aantal met een lichtere grijstint. Dit om wat variatie in de muur te brengen.
- Vervolgens werden nog wat extra dunne washes aangebracht en eenmaal deze droog een drybrush met lichtgrijs.
Ik ben nog niet 100% tevreden met het resultaat en zal nog een aantal referentiefotos bestuderen om te zien waar dit nog beter kan.
attachment.jpg

De bovenverdieping (houten wanden) werd voorzien van een eerste wash. Later dient deze verdieping te worden agfgewerkt door het hout natuurlijker en ouder te laten voorkomen.

attachment.jpg

En nog even een dryfit van de huidige situatie:
attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, dat was hte voorlopig weer. Fijne namiddag aan allen en tot kijks.

Dirk
 
In het begin dacht ik nog hmmmm moet dat nou echt zoiets maar naarmate de bouw en afwerking vorder moet ik wel toe geven dat het er wel heel leuk uit komt te zien :)
 
@Ron,
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Initieëel was het idee om eens iets anders te doen RUDD, niet teveel nadenken, gewoon even bouwen en zien wat er uit komt. Maar ik stel vast dat iedere etappe in dit project, ieder deel dat ik bouw of ieder stuk dat in handen krijg; de nodige aandacht verdient en dan ben je al snel vertrokken. Hoe kan het beter, wat kan ik op deze schaal realiseren enz...

Ik geniet echt wel van dit projectje en kan me er in uitleven. Kijken wat haalbaar is, en daarna ook nog eens afvragen wat er nog beter kan.

Leuk dat je het er leuk uitvinden ziet.

Dirk
 
Zo, dat ziet er ook weer mooi uit zeg. En dan heb ik het niet alleen over de voorgevel :-)nowink:).

De verwering komt natuurlijk en schaalgetrouw op mij over.
 
Zeer mooie schilderarbeid ! de details komen zo goed over dat het (voor mij) oogt als een 1:35 gebouw, knap gedaan !
 
Ben al een tijdje in stilte aan het volgen...prachtig werk hoor Dirk 😉
 
Bedankt voor de complimenten heren.

Afgelopen week weer een beetje tijd gevonden om verder te werken aan dit project.

Het houtwerk heeft een aantal washes, dry-brush sessies, olieverf behandelingen ondergaan.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens beide verdiepen aan elkaar gelijmd en ook de waterraders aangebracht.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens aan de binnenzijde de raampjes gelijmd.
attachment.jpg

De volgende stap is het inwerken van de verlichte badkamer samen met de batterij, en de schakelaar.

Het doel is dat het dak van het huis niet zal worden vastgelijmd. Dit laat dan toe om de batterij te vervangen indien nodig, alsook de lichtschakelaar te bedienen.
Eenmaal dit project vordert is het mogelijk dat ik de schakelaar nog ergens anders in het dio inbouw; dat zal het verdere verloop uitwijzen.

Stap 1: Badkamer unit werd ingelijmd alsook een platform van styreen waarop ik de batterij structuur ga aanbrengen.
attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is de onderzijde van het huis. Onder de badkamer unit en platform voor batterij heb ik 2 steunplaatjes gelijmd om de constructie steviger te maken.

attachment.jpg

Vervolgens het 'stopcontact' voor de 9v batterij ingelijmd. Tegen de wand heb ik een stuk styreen gelijmd met daarop het stopcontact. Dit geef een stevige wand wat noodzakelijk is aangezien het verwijderen van een 9v batterij toch een beetje kracht vergt. Verder werd op het platform een steunbeugel gelijmd waarop de 9v batterij rust.

attachment.jpg

Vervolgens werd de schakelaar ingelijmd.

attachment.jpg

Batterij aanbrengen en testen. Alles werkt naar behoren.

attachment.jpg

Even een dry-fit met het dak erop.

attachment.jpg

Zo dat was het voorlopig weer. Volgende fase is het nog verder verweren van de muren en het hout want dit is nog niet 100% naar mijn zin.

Groeten en een prettige zondag avond toegeswenst,

Dirk
 
Zeer mooi :wow:
Is het led lichtje direct aan de batterij aangesloten? Of zit er een weerstand tussen?
 
Zeer goed geslaagd, en ook een goede keuze om het plastic zodanig af te dekken dat het licht er niet doorheen schijnt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan