Hoofdsponsor

1/87 Eens iets anders - HO Diotje

mooi idee en volg gewillig grt.
 
Dus je gaat de oude watermolen ombouwen tot een bestaande woning!
Geloof het of niet maar dat is wat ik in Normandie altijd huur als Gite de France; een omgebouwde watermolen met de toepasselijke naam " Le Moulin".
Verschil daar is wel dat het rad verdwenen is maar de centrale as ligt nog altijd in de kelderruimte. Op het terras en in de slaapkamer hoor je nog altijd het water stromen en in de lager gelegen gracht vallen.
De ruimte zelf werd omgebouwd tot living met kleine keuken, een slaapkamer en een kleine badkamer met douche.
 
Dat gebeurt vaker Erwin, in Herbeumont werd een voormalige watermolen omgebouwd tot vakantiehuis voor kleine groepen en ook daar is het rad weg.
 
Goed middag beste kijkers,

De werken lopen vlot en gisterenavond heb ik me wat meer onfermt over de badkamer.
Eerst even een dry-fit van het gebouw gedaan. Achter deze 2 raampjes zal de badkamer komen.
attachment.jpg

Op de kleurenprinter een paar tegel motiefjes afgedrukt:
attachment.jpg

De badkamer-unit afgemeten en uitgesneden in styreen. Op een van de wanden een deurframe gelijmd met dunne styreen strips.

attachment.jpg

Vloertegels gelijmd:
attachment.jpg

Muurtegels gelijmd:
attachment.jpg

De deur een bruin houtmotiefje gegeven en verder tegels gelijmd:
attachment.jpg

En even een d ry-fit van de badkamer-unit in het gebouw:
attachment.jpg

En even checken hoe het er uit ziet van buiten (door de raampjes).
attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het voorlopig alweer. Morgen werken we verder aan de verlichting.

Groeten,

Dirk
 
Hey,

O ja, dat is het , daar doen we het voor....., als door die ruitjes kijkt zie zoveel meer, prachtig uitgevoerd.....;)
 
Ik vraag me af, gezien de zeer kleine schaal of je überhaupt door die ramen wel "iets" zal zien?
 
Toch wel hoor Sam.
De foto is natuurlijk niet echt representatief voor wat je kan zien. Als je door de raampjes kijkt en wat beweegt zie je natuurlijk meer.
Maar dat moet nu net het leuke worden, je moet een beetje moeite doen om te zien wat er zich achter het raam bevindt.
 
Zie het als een 'easter egg', ik heb dat hier ook toegepast. Zie vanaf paragraaf 70. Niemand die door een raampje van een 1/350-slagschip gaat kijken. Maar in dit geval geldt echt 'ik weet dat het er zit'. Het was daar de bedoeling dat ik, wanneer gereed, vóór het model een kaartje zou leggen met de tekst 'kijk eens naar binnen' of zo.
 
Toch wel hoor Sam.
De foto is natuurlijk niet echt representatief voor wat je kan zien. Als je door de raampjes kijkt en wat beweegt zie je natuurlijk meer.
Maar dat moet nu net het leuke worden, je moet een beetje moeite doen om te zien wat er zich achter het raam bevindt.

Ja, ik snap het al: nu mag je ongestraft "gluurder" spelen! hahaha :)
 
Zie het als een 'easter egg', ik heb dat hier ook toegepast. Zie vanaf paragraaf 70. Niemand die door een raampje van een 1/350-slagschip gaat kijken. Maar in dit geval geldt echt 'ik weet dat het er zit'. Het was daar de bedoeling dat ik, wanneer gereed, vóór het model een kaartje zou leggen met de tekst 'kijk eens naar binnen' of zo.

Dat is inderdaad exact de bedoeling Ron ! Leuk idee trouwens met de Dreadnought.
 
Goede middag beste kijkers,

Een paar kleine vorderingen dit weekend met name het gedeelte verlichting. Eerst en vooral op zoek gegaan naar een 9v batterij. Hiervoor moet nog en voetje zien te vinden (aansluitpunt voor de batterij).

Op zoek gegaan naar een mini-armatuur voor de lamp, en de lamp met CA-lijm daarin vastgelijmd.
Vervolgens een stuk syreen uitgesneden dat dienst moet doen als plafond. Hier een gaatje in geboord om het armatuur in te bevestigen:

attachment.jpg

"Let there be light" sprak de modelbouwer, en er was licht in de duisternis... :
attachment.jpg

Plafond verlijmd:
attachment.jpg

attachment.jpg

Even een dryfit in het gebouw en nakijken of verlichting voldoende is.

attachment.jpg

Vervolgens schakelaartje opgesnord en aangebracht. Nu nog wachten op het voetje voor de batterij (besteld bij conrad) en we kunnen weer verder.

attachment.jpg

Zo, tot zover deze korte update.

Groeten,
Dirk
 
Erg leuk dit :D ik zou alleen al vanwege toepassen van verlichting een projectje willen verzinnen...

warm witte groet ;)
 
Erg leuk dit :D ik zou alleen al vanwege toepassen van verlichting een projectje willen verzinnen...

warm witte groet ;)

Thanks Peter, dat is het leuke aan dit project, je kan je eens uitleven.
Eens iets anders, zonder veel druk, studiewerk enz. Gewoon even amuseren en we zien wel waar we uitkomen.
Dirk
 
mooi werk knap gedaan en ja er zijn zo nog wel een paar gite's he
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenavond beste kijkers,

Een update met betrekking to ons HO dio projectje.
De sub-assemblies werden voorzien van een enamel grondlaag en na 48 uur drogen werd hierover een acryl kleurtje gespoten.

attachment.jpg

Na uitharding van de acryl lag werd het dak onder handen genomen. Eerst een wash met Raw Umber olieverf en na het drogen hiervan werd hier en daar een houten dakpannetje met een iets donkerdere of iets lichtere kleur grijs geverfd. Dit om een beetje variatie in het dak te krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Eenmaal dit allemaal mooi droog is zullen er nog een aantal washes en drybrushing volgen. Het dak in nog niet klaar...

Verder aan de base een beetje werken uitgevoerd. Een beetje paswerken met stukjes muur die het beekje, of afvoerkanaal van de watermolen moet worden. Dit zijn ruwbouw werkzaamheden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En deze ochtend werd onze badende dame dan geleverd door de postbode. Dus vandaag de badkamer afgewerkt en het figuurtje een beetje bijgewerkt met schaduwen en highlights. In deze schaal niet zo evident.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zicht van achter het raampje. Dit in zoverre dat mijn IPhone toelaat om hier een bruikbare foto van te nemen.

attachment.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag.

Groeten,

Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan