Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Zamek Blatna schaal 1:250

the--mouse

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
5.655
Vind het wel een uitdaging om binnen 12 uur een model te maken.
Ik heb eens zitten kijken tussen mijn boeken wat ik wel zou moeten kunnen maken in 12 uur.
Dat moet wel reëel zijn en te doen, dus mijn keuze is gevallen op een "eenvoudig" kasteel uit de serie van 25 kastelen die ik pas gekocht heb.

Zamek Blatna in schaal 1:250 van de uitgeverij Betexa is het geworden.

264SsbG.jpg

Grote uitdaging wordt om alle raampjes uit te snijden.....
k0eERQS.jpg

Daarbij ga ik 's avonds om 20:00 uur naar een popconcert dus heb niet echt 12 uur:O:O
Maar goed, uitdaging dus :D

Wat geschiedenis van dit kasteel is hier te vinden: http://www.castle-blatna.com/content/history


En nog een mooi Youtube filmpje:

Fred
 
Het zou inderdaad in de basis moeten kunnen, als je goed doorwerkt (lijkt mij, voorzichtig ingeschat).

Met 10 uur ter beschikking, wordt het echter wel heel lastig en al helemaal als je ook nog eens die raampjes gaat uitsnijden... Maar dat is juist ook de lol en de spanning :) Voel je vrij om zaterdag in plaats van om 9 uur om 7 uur te beginnen, dan heb je eveneens 12 uur om te werken... maar ja, je wilt natuurlijk ook goed uitgerust naar het concert.

Veel plezier en succes!
 
Het is een "simpel" model wat ik zelf lekker moeilijk kan maken door alle ramen te gaan verdiepen.
Maar dat is misschien niet handig omdat ik dan waarschijnlijk in tijdnood kom.
Het concert gaat niet door dus misschien wel....of niet.....hummmmmm......nog even over nadenken.

Fred
 
Kijk het gaat om het idee Fred, als je straks naar dat concert gaat en je weet van jezelf dat je 10 uur hebt geknipt, gevouwen en gelijmd, dan zal niemand je in de weg staan om de bouw zondagochtend af te ronden. Eenieder zal van je aannemen dat je niet de hele nacht hebt doorgewerkt... de integriteit van de forumbestuurders staat buiten kijf 8)

Dat is dus ook nog een mogelijkheid: zaterdag 10 uur werken, zondag nog 2 uur erbij (bij wijze van uitzondering, gelet op het concert).
 
Ik heb eens even zitten kijken en rekenen.
Het zijn zeg maar 100 ramen, ongeveer 2,5 minuut per raam is 150 x 100 = 15.000 seconden : 60 = 250 minuten : 60 = 4 uur werk!
Het kasteel wordt OOB ( Out Of Book ) M.a.w. de ramen worden niet uitgesneden :tongue::tongue:

Fred
 
Kijk dat zijn de nuttige berekeningen!

Gewoon lekker genieten van een out of sheet-bouw voor de verandering... :D

Het kasteel ziet er met de raampjes al bijzonder imposant uit.
 
Fred suc6 vriend ikzelf sta op de zijlijn te supporteren
Marc
 
Met een deadline die zo vlug nadert moeten er soms compromissen gesloten worden...
Maar het is nu niet dat je daarna niets meer liggen hebt om te bouwen hé :nowink:
 
Prachtig kasteel! Veel plezier met de bouw.
 
Nog 9 uurtjes te gaan voor de start, alles staat klaar!

hJKHnw2.jpg

Fred
 
* Pot thee, check
* Radio, Check
* licht, check
* Camera, check
* Boek, check
* Goede zin, check!

Let blades be sharp:laugh:

Fred
 
Ja ok had gisteren ook nog even snel een nieuw scalpeltje geïnstalleerd...

Succes!
 
Heel veel succes
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan