Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw MrArtex en de Russian Tank Destroyer SU-122 (schaal 1/35)

Wow, mooi werk geleverd en dat op zo'n korte tijd!
 
Het was een zeer goed leerproces deze 12 uurs bouw. Het is geen prijsbeest geworden maar ik heb verschillende technieken kunnen gebruiken en zo ontdekt dat één van die technieken naar de vuilbak mag. Namelijk chippen met een tandenborstel. Op deze foto kan je het goed zien: de tandenborstel maakt krassen in plaats van chipping.

attachment.jpg

Eén van de tracks kon ik al leggen, aan de andere kant komt het wiel nog los, wachten tot 21u55 dus daarvoor. In feite ben ik klaar, op die ene track na maar ik wacht nog tot die er op ligt om dan verschillende foto's te nemen.

Ondertussen al en teaserfoto.

attachment.jpg
 
De tank was op tijd klaar en de foto's zijn verwerkt. Hier de voorlopige eindfoto's, morgen zal ik mooie foto's nemen met een mooie achtergrond voor de 'Done' sectie.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat heb ik vandaag geleerd?

* 12 uur is zeer kort om een model te bouwen.

* De voorbereiding was onvoldoende.

* Door me te haasten heb ik dingen over het hoofd gezien waardoor er foutjes in het model zitten.

* Het chippen mag niet met een tandenborstel en al helemaal niet met een ministaalborsteltje.

Zou ik het nog eens doen?

Waarschijnlijk wel maar niet volgende week en mits een betere voorbereiding.

Wat was het voordeel van vandaag?

Geleerd dat ik toch in staat ben om een tank te bouwen wat meteen een nieuwe wereld opent en dat ik veel heb bijgeleerd over technieken. Nu ben ik in staat om te chippen, decals goed te hangen en om te drybrushen. Dat laatste wat een groot probleem omdat het nooit lukte, dankzij dit model heb ik dat ook onder de knie.

Besluit.

Dankjewel Roy voor je goede idee en om dit te delen met de groep. Het was een goede dag.
 
Niettegenstaande mogelijke foutjes, zoals jij ze zelf noemt (hoewel het natuurlijk best mogelijk is dat er krassen op een tank zitten, je weet nooit hoe schade kan zijn ontstaan... prikkeldraad of wat dan ook...), vind ik het bewonderenswaardig dat je dit model hebt neergezet binnen 12 uur.

Ik ben blij dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan deze dag. En het heeft je nog de nodige kennis omtrent technieken opgeleverd ook.

Morgen kijk je naar dit model en dan denk je waarschijnlijk (en met recht): "dat heb ik toch maar even in elkaar gezet in een halve dag".
 
Zo had ik het nog niet bekeken, krassen kunnen inderdaad door prikkeldraad komen. Toch zal ik er in het vervolg beter op letten om eventuele krassen kleiner te maken.

De foutjes die ik bedoel zitten volgens mij in die vaten aan de zijkanten (geen idee waarvoor die dienen, brandstoftank?), ik denk dat daar ook van die steunen onder moesten maar dat was niet zo heel duidelijk op het plan. Ik dacht dat het ofwel een vat ofwel 2 steunen was maar nu denk ik dat het eigenlijk allebei moet zijn.

Wat nu met het model? Er is een grondplaat besteld waarop ik die zal zetten. Dan zal ik nog wat verder werken er aan op gebied van gereedschap en een figuur, daar had ik vandaag geen zin meer in.
 
Knap werk. Heb het idee dat het een leerrijke ervaring was, die je ook de tijd niet gaf om je te verliezen in details en ideeën. Al bij al staat hier een heel knap model
 
Een uitstekend resultaat zou ik zeggen. Heel erg geslaagd en realistisch. Velen zouden het zelfs niet geloven dat je dit in 12u hebt afgebokst.
Proficiat !
 
Zo zie je maar dat het toch wel in je zit om, hoogwaardig, een model af te werken.
Als je dit resultaat bereikt op 12u...
Applaus Applaus
Proficiat.
 
Ja hoor, nog al een mooi model en dat binnen 12 uur, TOP hoor!

Fred
 
Knappe bouw Mr Artex en een bewijs dat je het nooit te ver moet zoeken.
 
hier ook een mooie prestatie bravo grt.
 
Dit soort krassen zie je wel vaker op een tank, zeker op de flanken waar hindernissen kangs kunnen schuren. Het chippen lukt met een ordinair penseel ook, als het maar nat is. Prachtig resultaat trouwens, ga wel niet uitgerekend de decals accentueren met roestvlekken want die zouden zich eerder aan de randen voordoen waar het vocht blijf zitten.
 
Verbluffend om een voertuig als deze in 12 uur tijd te bouwen, kleuren en verweren !
Hij ziet er bovendien goed uit.

Gefeliciteerd Alain Applaus
 
Hey Alain,

Jawade, en dat in 12 uur tijd, machtig werk man.
Over die krassen zou ik me geen zorgen maken, integendeel, die horen erop te zitten. Ik vermoed dat deze zal dienen om op je diorama te zetten van de zombiekrieg.....:)
Blijkbaar presteer je goed onder druk, en heb je je technieken toegepast en misschien verbeterd, knap jong....;)
 
Er zal inderdaad een zombie diorama gemaakt worden (ben er al mee bezig trouwens) en wat presteren onder druk betreft, dat klopt wel blijkbaar. Daarom zal ik dat voor mezelf nog herhalen, meerdere uren na elkaar bouwen zonder afleidingen. Gewoon wat muziek op de achtergrond en een bepaald iets van een project afwerken.
 
Je hebt er iets mooi's van gemaakt in amper 12u , mag je zeker fier op zijn !
 
Hey Alain,

....en da’s uwen draai vinden in de modelbouwwereld, goe bezig maat...;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan