Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw MrArtex en de Russian Tank Destroyer SU-122 (schaal 1/35)

Veel succes! Geniet van de uitdaging.
 
Dankjewel allemaal.

Nu zal ik beginnen met alles klaarzetten, wel al na middernacht maar dat komt wel goed.
 
Airbrush getest en goed bevonden, spuitcabine heb ik niet meer, die is achtergebleven in Brugge. Gelukkig is de schuur groot en is er daar veel verluchting (de egels lopen binnen en buiten alsof het een hotel is). Dus daar staat een werktafeltje bedekt met kranten. Ideaal om met de airbrush en spuitbussen aan de slag te gaan.

Welke kleuren ik zal gebruiken? Nog geen idee van, de inspiratie daarvoor zal gaandeweg wel komen als ik er aan begin. Zelfde met de decals. Eerst eens proberen het binnen een aanvaardbaar tijdsbestek te bouwen en dan aan kleuren denken.

Alles ligt klaar op de modelbouwtafel en de aandachtige kijker zal merken dat de zelfdiscipline nog steeds kan standhouden. De tafel is nog steeds opgeruimd. Alle losse onderdelen van de Battletruck zitten samen in een plastiek bak om er na zaterdag weer aan verder te werken.

attachment.jpg

Nog één keer slapen...
 
Heel veel succes
 
Dankjewel

De wielen zitten in de grondverf...verder het gewoner plak- en priegelwerk volgens het plan. Voelt wel vreemd aan zo zonder kitbashing of scratch maar de kans is heel groot dat het plakwerk tegen de middag klaar is. Dan nog 10 uur om te schilderen en verweren, moet lukken. De pauzes zullen in stukken genomen worden tijdens de droogtijden.

attachment.jpg
 
Ook voor jou succes gewenst met de bouw...we zien straks wel van elkaar wat het geworden is..... luc
 
Je bent er vroeger bij dan ik. Probleempje met een stuk dat weer losgekomen is. Opnieuw gelijmd en nu een tijd laten drogen met elastieken errond. Na het middagmaal zal het wel droog genoeg zijn om het kanon vast te maken. Nadien kan de primer er op en ondertussen kan ik de wielen schilderen.

Blijkt dus dat dit voertuig uitgerust is met baanwielen. De tracks hoeven dus niet echt maar zonder zal het er toch maar vreemd uitzien.

attachment.jpg
 
Amaai Alain ge zijt goed op weg , het lijkt erop dat jij beter werkt onder een vorm van druk
Doe lekker verder
Marc
 
Het ding is dat ik bij een gewone bouw steeds afgeleid ben door muziek op youtube. Nu staat de laptop op de livingtafel en speelt er een cd.
 
Dan moet je dat in het vervolg ook zo doen he , het gaat je goed af
By the Way ikzelf ben ook zo ene die rap afgeleid is daarom zit ik nu op een plaats waar ik niks zie buiten de blauwe hemel als die er is tenminste
Marc
 
Dat valt zeker te overwegen, het kan de kwaliteit maar ten goede komen.

Nu net gemerkt dat ik al meer dan een uur aan het pauzeren ben, hoog tijd dus om verder te werken.
 
lol ja die pauzes he maar nu toch effen buiten hoor achter een hapje dus in de rapte

mooi werk maatje
 
Pauze is nodig en eten zeker ook.

De body staat in de grondverf. Ik ben verzot op die spuitbussen, mooie egale laag zonder gedoe met airbrush kuisen en het droogt snel. Nu de wielen schilderen en verweren, dat zal een geduldwerkje worden.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan