Hoofdsponsor

12 uren van Modelbouw@be

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Introductie

In het valentijnsweekend van 2015, dus alweer ruim 2,5 jaar geleden, vond op dit forum een weekendbouw plaats. Van vrijdagavond tot en met zondagavond gingen in totaal 16 forumleden in de weer om een modelbouwkitje af te werken. De eindresultaten zijn hier te zien.

Aanstaande zaterdag 14 oktober wil ik (Roy vd M) het graag nog iets spannender maken. Ik geef mezelf 12 uur om een model te bouwen, primen, schilderen en verweren. Kan het? Volgens mij zou het moeten kunnen. Wordt het net zo mooi als 'normaal gebouwde' modellen? Vanzelfsprekend niet, maar het gaat hier om de lol van het pure bouwen en om de uitdaging en de kick om een model binnen 12 uur af te ronden. Als het lukt.

Gelet op de korte termijn waarop ik dit bericht plaats, ga ik er voorzichtigheidshalve niet vanuit dat er anderen in de gelegenheid zijn zich bij deze 'strijd tegen de tijd' aan te sluiten. Als er toch iemand is die het leuk vindt om mee te doen (en die kan), zou ik dat erg leuk en gezellig vinden. Wees welkom! Ik zou dan een simpel kitje op kleine schaal (bijvoorbeeld 1/72) te kiezen, om niet in tijdsnood te komen. Maar dan nog is het een echte uitdaging!

De regels

De regels zijn:


  1. Vooraf een planning maken (en informatie over het model op te zoeken) is toegestaan.
  2. Vooraf de onderdeeltjes wassen is toegestaan.
  3. Topic opstarten met introductie van de kit met begeleidende info is toegestaan.
  4. Ook mogen eventuele ontbrekende (verloren gegane) onderdeeltjes van de kit worden gemaakt.
  5. De bouw start zaterdag om 9 uur 's ochtends en eindigt om 10 uur 's avonds. Ik hou één uur verplichte pauze, om het model te laten drogen, zelf wat te eten en misschien in kaart te brengen hoe de vlag erbij hangt.
  6. Om 10 uur 's avonds houdt de bouw op en zo blijft het model... tenzij het niet af is, in welk geval ik de wedstrijd heb 'verloren'.
  7. Gedurende dag hou ik een (vlug gemaakt) fotoverslag bij van hoe het gaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan