Hoofdsponsor

Zaterdag 14 oktober: "Bouw een model in een halve dag!"

Mag ik met een papier model meedoen of moet het plastic zijn.
Heb hier 25 kastelen liggen en ik lijkt me een uitdaging om er 1 binnen 12 uur te bouwen.
Daarbij heb ik geen 12 uur want avonds ga ik naar een concert.....

Fred
 
lap ik deed de doos open en wat blijkt aargh zo veel klein grut maar
goed de doos is open en het word deze doos een hawker huricane van airfix
een heruitgave mooie vogel ook past bij mij al ben ik dan een rare vogel lol

Dat lijkt me een flinke uitdaging, maar dat is het natuurlijk al vrij snel als je een kitje binnen 12 uur wilt afwerken. In elk geval leuk dat je meedoet.

Geen 1/72 meer in voorraad, enkel dozen waar al stukken zijn uitgehaald en dozen die al begonnen zijn. Daarom is de keuze op deze gevallen:

Russian tank destroyer SU122, schaal 1/35.

Ik zou het extreem knap vinden als je dit zou lukken. Met schaal 1/35 moet er tweemaal zoveel bewerkt worden, tweemaal zoveel geprimed, geschilderd, verweerd (indien van toepassing)... vanzelfsprekend is wel een voordeel dat het Tamiya is. Maar het zal bijzonder krap worden, vooral gelet op de werkzaamheden betreffende de rupsen. Dit vereist een ijzeren planning.

zeker een uitdaging amai
en euhm boys zeg is waar gaan wie die wedstrijd reportage delen
is er een pagina of doen we het gewoon hier telkens in de zelfde reactie ??
dat het voor de volgers overzichtelijk blijft

Het was mijn oorspronkelijke bedoeling dat ik een apart bouwtopic zou maken voor mijzelf. Nu er meer mensen meedoen, is het het handigste (net als bij de Valentijnsbouw) dat ieder z'n eigen topic heeft. Ik begrijp van Jordi dat hij ernaar wil gaan kijken om dat vanuit het forummanagement te stroomlijnen.

Geef ons even de tijd om het te regelen. Begin nu zeker niet allemaal al topics aan te maken, want dan wordt het pas onoverzichtelijk

Zodra het groene licht gegeven wordt, zal ik mijn bouwtopic starten :)

Ik wacht nog even af. Heb normaal gezien al plannen voor zaterdag. Als deze weg vallen doe ik mee.

Ik ben benieuwd, wees in elk geval welkom. Goed om te weten dat de vorige versie je niet uit het veld heeft geslagen :)

Denk er wel om dat het bij ons de beurs van Affligem is. Ik neem aan dat Alain niet vergeten is dat hij daar naartoe wilde komen, dat kan zondag ook nog (wanneer ik er ook zal zijn). De kit van Alain lijkt me een uitdaging om niet af te raffelen op een halve dag... Die van Roy moet lukken.

Misschien de juiste strategie: zaterdag een kitje bouwen, zondag het Affligem-koopspook tot een plaatsvervangend kitje toelaten :D

Wel ik zal dan ook maar afwachten...indien het kan doe ik mee aan de 12 uren van de modelbouw.
wel met de deze...

Ik val in herhaling... maar ook dit wordt niet makkelijk. Maar als je dan toch een 'auto' doet, beter een legervoertuig, omdat daarbij volstaan kan worden met een matte afwerking.

Wat ik ook zou kunnen doen is het geheel zonder verwering/schade maken, vers uit de werkplaats. Dat scheelt in tijd indien zou blijken dat er daar een gebrek aan is.

Als je die tank gaat bouwen, lijkt mij dat zeker wel 'the way to go' om niet in tijdsnood te komen.

Mag ik met een papier model meedoen of moet het plastic zijn.
Heb hier 25 kastelen liggen en ik lijkt me een uitdaging om er 1 binnen 12 uur te bouwen.
Daarbij heb ik geen 12 uur want avonds ga ik naar een concert.....

Fred

Lijkt me inderdaad een leuke uitdaging, gelet op de droogtijden niet per se makkelijker dan een plastic model. Welkom in de 'wedstrijd' als je besluit mee te doen ondanks de tijdsbeperking. Je zou misschien al eerder kunnen beginnen, bijvoorbeeld om 6 uur of zo, om toch op tijd en succesvol te eindigen. Anders zou je om een uur of 6 kunnen stoppen en zondag nog een paar uurtjes verder gaan.
 
Wat een prachtig initiatief van je Roy.
Het is inderdaad al een tijd geleden dat we de valentijnsbouw hebben gehad...

Bij deze wil ik alle deelnemers uitnodigen om jullie topic te posten in 12 uren van Modelbouw@be.
Dit topic is daar ook naartoe verplaatst, en kan als slowchat gebruikt worden en/of om vragen te stellen (hoewel de uitleg en regels van Roy duidelijk zijn ;) )

Zelf heb ik die dag enkel taxidienst om mijn dochtertje naar een verjaardagsfeestje te brengen en op te halen. De zonen kunnen met de fiets naar de Taekwon Do :))
Mijn vrouwtje heeft die dag bijscholing...

Ik doe dus mee :D, nog juist beslissen welk 1/72 kitje ik uit de stapel ga trekken???
 
Ik heb dit toevallig geprobeerd vorig weekend en liep al meteen vast op het verfwerk. Pro tip: neem geen zaken die een interieurtje hebben dat eerst af moet. :D
 
Deze keer ook niet voor mij ik krijg bezoek en moet nog van alles klaar maken vind ik wel zonde het is de tweede keer dat ik niet mee kan doen
marc
 
Ik had enkele modellen in gedachten, en heb getwijfeld....

attachment.jpg

Het is uiteindelijk.....:33:....iets anders geworden :laugh::laugh::laugh:
 
Slaap er nog 5 nachtjes over :)
 
en ineens een hele leuke Topic er bij , veel initiatief en broederschap mooi daar hou ik van
 
Deze namiddag aan m'n vriendin laten weten dat ik zaterdag meedoe aan de 12 uur wedstrijd en dat ik zondag naar Affligem ga...Ze vond het er een beetje over een volledig weekend in het teken van modelbouw. :nowink:
 
Beste bouwers , coachke wenst jullie allemaal suc6 met jullie bijdrage aan deze 12 uren bouw
Ik ga met hart en ziel supporteren omdat ikzelf niet kan meedoen
SUC6
Marc
 
Alweer een leuk mini bouw event hier :D

Voor alle bouwers heul veul plezier gewenst :laugh:
En met de bijbehorende bloed zweet en tranen kan men het model voordelig verweren ;)
Geniet ervan en ik ben al benieuwd naar de resultaten...

Zelf ga ik overslaan, want ik weet niet hoe dat moet, vroeg opstaan...

Happy Modeling Guys !
 
Wens alvast alle deelnemers veel plezier aanstaande zaterdag met deze groepsbouw :)
 
Aan alle deelnemers veel succes!

Zelf ga ik niet deelnemen, een volgende keer misschien....
 
Ik kijk er naar uit, heb er zin in.
Mijn kids zijn al ingelicht dat ze met de fiets naar de Taekwon-Do moeten :laugh:
Zo spaar ik een beetje tijd uit... :))

Murphy heeft zich toch al met de bouw(-tijd) gemoeid :@
Was vandaag de ganse dag thuis, komen ze met een pakketje, juist op het moment dat je onder de douche staat en de bel niet kan horen :15:
Nu moet ik morgen nog naar de post...:tongue:
En ik kan het niet combineren tijdens de rit voor mijn dochter, de post is maar in de voormiddag open :dry:

Het maakt eigenlijk niet echt uit :nowink: , als het model morgenavond niet volledig over de finish/deadline geraakt, ga ik toch een model in verre afwerkingsfase staan hebben:).
En toevallig :8 heb ik de laatste dagen veel ideeën opgedaan voor een onder-bovengrond te maken tijdens het bekijken van foto's :wacko:
Ik kwam er verschillende tegen van Panzerfabrik
Aangezien het een paperpanzer is, wil ik mijn exemplaar in de assemblage-stage neerzetten...
Ik ga de tank zo kunnen maken, dat ik bepaalde onderdelen nog ga kunnen afnemen en/of vervangen (anders kan ik morgen geen volledig afgewerkt model maken :O )
Intussen ook bezig geweest met het zoeken naar attributen en onderdelen die kunnen dienen op het dio, de layout bepalen, al wat bezig geweest aan het dio....:ph34r:

Dus afgewerkt of niet morgenavond, ik maak deze bouw sowieso af... :nowink:
 
Groepsbouw binnen een week bedacht, gepland en uitgevoerd. Zeven deelnemers, maar liefst vijf mensen die het model binnen 12 uur af hadden en twee die misschien nog twee of drie uur nodig hadden. Ik zie het als een succesvol en vooral ook leuk experiment!
 
Wauw... Zeer leuk initiatief Roy... Ook super van de fijne reacties en dat er zoveel respons is geweest...

Ik kwam pas een uurtje geleden erachter dat deze groepsbouw gedaan werd, lang na de avondklok van 10u, tegen de tijd dat iedereen dus na een leuke modelbouwdag dus weer z'n handeltje opgeruimd had...
Vandaag had ik echter een dagje bomen/hout zagen gepland bij kameraden dat vorige week al geregeld was, dus had ik het eerder geweten had ik jammer genoeg ook moeten passen voor vandaag...
Ik hoop dat er dus zeker nog zo'n bouwuitdaging komt, en hoop dat ik dan ook van de partij kan zijn...

Bij deze weg wil ik dan ook nog alle deelnemers feliciteren met de mooie resultaten die iedereen behaald heeft op deze korte tijd... RESPECT!!!!

Groetjes,
Kurt
 
Via deze weg wil ik al de deelnemers feliciteren met hun behaalde behaalde reseltaat in deze toch wel korte tijd.
 
Ja twas leuk en de druk om te presteren was grandioos vermoeiend .
In jaren niet zo goed geslapen dus " WEG MEDICIJN DOE HET MET MODELBOUW " lol.
Zeker nog is doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan