Hoofdsponsor

1/24 Trabilant [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.296
Naast het werk aan mijn 1/9 H-D ben ik ook af toe aan het stoeien met deze Trabi en uiteraard niet standaard uit de doos :)

In totaal is de Trabi bijna 4mm lager geworden dan een standaard uitvoering door een topchop en de rijhoogte wat lager te maken. Op het eerste gezicht is er weinig van te zien en wat als eerste zal opvallen is de rijhoogte en niet het verlaagde dak wat ook mijn bedoeling was, dus een nette aangepaste Trabi.

553d4f88f7fd3df7f9c5cae3e4b7a273.jpg

Een dryfit van het werk en ben tevreden.
4c9c3d02d7d070606083215f878efc6c.jpg

Verlaging gedaan om het asje af te zagen en wat hoger terug te lijmen dat scheelde weer wat werk aan de ophanging.
50fd92207aaeae10eaa31e209764b053.jpg

En nieuwe raamrubbers aan gebracht na het inkorten van de ramen, moeten nog afgewerkt worden ;)
e3ffdbf4c6b38b285c038e71be449aff.jpg

Nu nog wat gekkigheid op de body aanbrengen en dan is hij wel gereed voor de primer denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben uiteraard zeeeeer nieuwsgierig naar he vervolg , zeker omdat je een beetje in mijn vaarwater zit , niet negatief hoor
Van zulke projectjes hou ik enorm
Zit op mijn stoeltje te wachten
Good luck
Marc
 
Moet ik zeker volgen,ben nieuwsgierig hoe die gaat worden.Succes ermee.
Marc S
 
Leuk project, met je manier van verlagen heb je mij aan het denken gezet om mijn keverke (ik moet ook dringend eens een topic starten) ook zo te doen. Morgen is kijken of het kan.
 
Oops helemaal vergeten te reageren :) Bedankt voor de reacties mannen.

Coachke zit niet een beetje in je vaarwater maar zit er compleet in :laugh: :laugh: grapje hoor.

Inderdaad Erik even op het gemakje bekijken of het kevertje netjes is te verlagen en anders weet onze VW (Coachke) expert wel raad
 
Ron dat is nikske hoor ik heb niet liever zo geraakt ons vaarwater een beetje bevaren he
En bedankt voor de aanbeveling van de verlaging de kever
Grt
Marc
 
Weer een stapje verder met Trabi, morgen als alles goed gedroogd is wat putty bij de wielboog en en alle latjes lichtjes schuren zodat alles egaal is.

Spiderman :)
59f26d48986926866659188a65f428f1.jpg

f7ca85f3f80a6698599c1b3bbe375714.jpg

Revell had een sierstrip/afdichtrubber die aan de bovenkant van het voorscherm tot aan de achterkant liep in gedachte maar hoe ik ik het ook wilde aanbrengen die krengen wilde niet al te best passen en als ze erop zaten zag het er niet uit dus die dingen vervangen door een half rond profieltje.
 
Tja je had vroeger een Woody, een tin woody(hout geschilderd op staal) maar hoe zal het dan heten bij zo'n kunstof Trabi? :)
 
Holz Trabi ?
Kunstholz Trabi ?
Erzats Holz Trabi ?
 
LOL misschien wel poloody :) polyester/wood
 
Leuke oto Ron, en nog leuker hoe je'm verbouwt :)

Die gebogen strips op de zijkant, hoe heb je dat zo gemaakt ?
 
Heel simpel Peter gewoon een plastic stripje voor de helft insnijden dat buig beter de bochten en nadien even met een beetje putty bijwerken
 
Volg wel hoor Ron maar blijft bij stilletjes kijken grt.
 
Ach ja natuurlijk Ron, meest eenvoudige oplossing denk ik dan niet aan ;)
 
Pas al bedankt.
Peter dat probleem heb ik ook altijd :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan