Hoofdsponsor

1/24 Trabilant [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Kan wel merken dat ik er een tijdje uit ben geweest door de diversen foutjes :wacko: Maar al met al toch tevreden met deze DDR custom. Voor de niet volgers aan het model is het dak verlaagd en de rijhoogte aangepast zodat de Trabi in totaal 5 mm lager is geworden dan de originele kit.
Brrrr zie nog wat dingen op de foto`s zoals nog wat poetsmiddel wat onder de motorkap zit want als je er recht op kijk zie je het niet, hier en daar een minuscuul puntje bruine verf dus even een houten cocktailprikker gebruiken om te verwijderen en een panel line doortrekken en het ergste van al op de achterklep staat een naad open, doordat het model een paar keer van zijn verf is is ontdaan is de putty op die plek ook verdwenen en eerlijk gezegd was het mij niet opgevallen maar helaas doe er nu niets meer aan :(

Over de kit zelf wat details en pasvorm betreft zover dat opgaat bij mij na de verbouwingen :)
Het is een leuk compleet kitje en met een aardig kloppende motor bij geleverd zover ik op Google zag, de pasvorm is goed te noemen geen echte problemen tegen gekomen. De carrosserie gaat moeiteloos op het chassis hier zitten vaak de problemen bij andere merken dus was een aangename verassing. Min puntjes uiteraard want geen enkele kit is correct :)
De wielen deze zijn zo gemaakt dat ze functioneren het nadeel was dat de wielen dan wel heel veel speling hebben dus mijn advies vastplakken die handel het model hoef niet te rijden.
Buiten de koplampen om was het in mijn geval dat de clearparts niet echt lekker pasten of iets te groot of net wat te klein.
De decals, meerder keuze`s nummerborden en decals voor diversen landen, de decals moeten echt een lange tijd weken in water en zijn zeer breekbaar, mijn nummerborden decals braken in drie stukken word je ook niet echt vrolijk van.
De kleine onderdelen zoals de deurhandels en ruitenwissers zijn uiterst breekbaar dus extra voorzichtig met verwijderen uit het gietraam en het overtollige vruchtvlees wat aan de onderdeeltjes zitten. Ik heb maar een onderdeeltje heel kunnen houden en een ruitenwisser was niet meer te redden vandaar die ene wisser aan de voorkant :wacko:

1f20221f3ad9856e3410fdf300d05b60.jpg

e5da3df4b7e63c70ac0e48ddacea455b.jpg

6a29a70f50952a726c4619a3722b0bcc.jpg

83f532fca6e0fa6f34b1757f52a5e4e2.jpg

e5eed05b00a7887900269119e7ca63e7.jpg
 
Ik zou proberen met een tandenstoker of de achterkant van een scalpel de metalen delen van de velgjes blauwvrij te maken. Wel Optivisor gebruiken anders zie je niet wat je doet... voor de rest erg mooi werk aan een wel zeer zeldzame uitvoering :D

Vraagje over die DDR-decal: werden die letters echt weggestreept om D over te houden? Zo ja, dan is dat een leuk weetje!
 
Bedankt Coachke en Roy

Ik ben ook zeldzaam Roy :) maar over die velgen heb er naar gekeken maar zit niets op maar denk dat het effect komt door wat weerspiegeling hier en daar en vooraal door de vele kleine beschadigingen op de velgrand weer een minpuntje :( Geef het model nu klein zeventje. En nu naar buiten om een sneeuwman te maken :O
 
Miljaar da's nice. Strak in de lak!!!
 
Mooi resultaat. Her en der misschien inderdaad wat foutjes, maar hey, van mij geen commentaar hoor. Hoop dat ik dit soort resultaten ooit zelf kan halen.
 
Ron heel mooi geslaagde trabi
 
Laatst bewerkt:
Thanks mannen voor het volgen.

Firefox commentaar mag je altijd geven of je nou een beginner ben of een expert en wat resultaten betreft dat komt er vanzelf wel ;)

Op naar de volgende wel even bedenken wat er nu weer op de tafel komt en weer wat doen aan de Harley anders krijg ik ruzie :)
 
Mooitje, en idd een paar schoonheidsfoutjes, hout met is goed gelukt, maar een beetje uniform
 
Ja Roy dat werd juist na het vallen van de muur wel meer gedaan die letters doorstreept in feite goed gevonden
Marc
 
Firefox commentaar mag je altijd geven of je nou een beginner ben of een expert en wat resultaten betreft dat komt er vanzelf wel ;)

Vermoed dat je mij bedoeld? Firefox is nen andere ergens in Amerika die met browsers bezig is... ;)

Wel ja, als ik toch iets zou zeggen, dan zou het gaan over de afwerking van het hout. De houten planken zou ik nog proberen iets strakker te schilderen en de bruine stipjes verf op de blauwe body nog wegwerken. Maar dat had je zelf al aangehaald.
 
Hola :wacko:, momentje...

8)

Zo, nu kan ik terug zien :P

Knap wagentje geworden, en ja, ik denk dat iedere modelbouwer meer foutjes ziet aan zijn eigen werk, gewoon omdat je weet waar je tijdens de bouw gesukkeld hebt :laugh:

Toch een dikke proficiat
Applaus Applaus
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan