Hoofdsponsor

1/24 Trabilant [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik zag gisteren toen heel even het zonnetje scheen nog wat krasjes dus vanmiddag gelijk weer wax in wax uit :) en leeuwendeel was verdwenen op een enkelen na waarvan ik vermoed dat deze in het plastic zitten van het schuren op de plek waar het dak verlengd was. Dus neem maar geen risico om weer te gaan schuren omdat het niet echt opvalt en zeker niet als je weet waar ze zitten :nowink:

86fcaf873780152a4243c667b857ef3d.jpg

Ramen opnieuw even een dryfit gegeven voor de pasvorm en ze moesten even een beetje afgeschuurd worden, tja krijg je met al die vernis erop. Nadien de rubbers geschilderden later nog even op poetsen.
68bb683771fac68753479d360cf7b00f.jpg

De basiskleur voor het hout is ook aangebracht en nu even bedenken hoe we het gaan aanpakken, Olieverf, Acryl of met een Uschie hout decal.
d8d5fca2ca8fb90d8e8bb248379b632f.jpg
 
Ik stem olieverf. Zelf kan ik er geen weg mee maar de resultaten zijn super heb ik al gezien. Een decal is maar een decal en dat blijf je zien vind ik.
 
ik gebruik de setjes van Lifecolor voor hout :)
 
Die decals lijken me ook iets TE. Meestal zijn woodies vrij egaal afgewerkt van op een afstandje... Verder een mooie glans!
 
Persoonlijk ben ik ook fan van olieverf, ik denk dat het sowieso gaat moeten voor de buitenkanten. Daar ga je meestal langshout hebben. De binnenkanten kan je eventueel in fineer of van dat knopenhout uitvoeren. De eerste versie van de Ushidecals waren nogal pixelig op kleine schaal, naar het schijnt is het printproces verbeterd
 
Blinkt goed Ron, prachtig, welke je moet pakken weet ik niet.
 
Als ik kijk naar de "deur" die je heb gemaakt, is mijn idee zo mooi als die geworden is, lukt het je ook op deze panelen
 
Bedankt voor de reacties mannen en meedenken.

MrArtex Een decal hoef je niet altijd te zien, die ik heb zijn transparant dus wat kleurtjes voor de ondergrond en uitkijken dat je het houtnerf patroon een beetje afwissel maar is wel een beetje de makkelijke weg kiezen :)

JordiC dat setje heb ik ook mooi spul maar ben niet zo held met hout en helemaal niet met Acryl

Frank die Ushi decals zijn voor een kleinere schaal uiteraard maar was er zelf ook nog niet uit of ik ze ging gebruiken dus niet tenzij alles fout gaat :)

Silenoz Ik moest even kijken wat je met langshout en knopenhout bedoelde maar ik ben weer bij op houtgebied :) de laatste is wel interessant en leuke uitdaging.

Bart jij ook bedankt en ik wist ook even niet welke ik zal kiezen :)

Ok ik ga dus met olieverf aan de gang wat wel weer inhoud dat ik de grote vlakken een wat lichtere kleur ga maken omdat ik het niet te donker wil houden. Donkere kleur wagen en donkeren kleur hout word volgens mij niet echt mooi.
 
Als ik kijk naar de "deur" die je heb gemaakt, is mijn idee zo mooi als die geworden is, lukt het je ook op deze panelen

Inderdaad Aris zag er goed uit op die deur maar op de Trabi komt er nieuw vers hout om het zo maar te zeggen dus weer met wat anderen te dingen te maken maar komt goed.
 
Knappe trabi aan het worden.
 
strak in de lak! ik zie de woody's wel graag en ben wel benieuwd hoe jij het hout gaat aanpakken.

groetjes,

Yannick
 
Bedankt voor de uitleg. Het resultaat is goed te zien en ziet er schitterend uit :)
 
Thnks mannen.

Graag gedaan Peter en zal wel eens een wat uitgebreider verslag plaatsen als ik weer de juiste spullen in huis heb.

Danny toch niet die zonnebril van Beyond gepikt :)

Yannick ben ook benieuwd de eerste poging was alvast niet naar mijn zijn :(
 
Volg dit in stilte Ron maar wat een werk en resultaat ( inderdaad strak in de lak ) amai grt.
 
Even een teaser 8) Morgen of zondag de eind foto`s, ik zag dat ik nog wat moest bijwerken en schoonmaakwerk van het poetsmiddel en mijn conclusie over dit Rehell kitje :P

e7f8c61cb3eea04940a13e6adaa212d4.jpg
 
Dat belooft goeds en maakt nieuwsgierig naar de eindbeelden.
 
ziet er enorm knap uit en veelbelovend
ik kijk er al naar uit
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan