Hoofdsponsor

1/35 Flugzeugabwehrkanone 38 op aanhanger. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rik, ik heb enkele foto's gemaakt, maar ik weet niet of je onder dit licht veel vorderingen gaat zien.

Jadefalconguard, picca's coming up.

Beyond, ik deel wat ik ken/kan, niet veel dus, maar als ik kan helpen graag, daarom zit ik ook op forums. Foto's hieronder he !

Dit schild is mijn voorbeeld :
ig18_02-800.jpg

Dit is mijn schild tot nu toe :
HPIM7042-800.jpg
HPIM7045-800.jpg

Weinig te zien op de foto, in't echt valt het meer op (wielhandvatten krijgen nog grafiet) :
HPIM7060-800.jpg

Referentie van de rode handvatten (andere uitvoering), of wat er van dat rood overblijft na al dat schieten ! :
28-800.jpg

Wielen wat (s)meer gegeven :
HPIM7063-800.jpg

Ik hoop dat dit leuker is dan alleen maar tekst, hehehe.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Hey Guy,

Die handgrepen zijn goed bijgewerkt, en het schild ziet er heel mooi uit Applaus Applaus Applaus

Wat ik altijd vervelend vind aan het bouwen van WO II "dingen", is dat je bijna geen kleurenfoto's kan vinden die genomen zijn toen dat spul nog werd gebruikt. De meeste foto's zijn genomen in musea, en dat geeft toch altijd een ander beeld hé.

Maar als ik jouw projecten bekijk, vind ik dat ze er heel realistisch uitzien. Dat gebrek aan goede foto's los jij dus op door schitterende modellen te bouwen, en jouw modellen kunnen dan als referentie dienen cute

Leuk én heel leerrijk om jouw werk te volgen :k

Groeten, Pascal
 
Gaat al zeer goed op het voorbeeld lijken. Mijn complimenten. Die zitjes hebben die lederen bekleding of warden deze van een hard kunststof en metaal? Wat ik mij kan voorstellen.
Dan op die handvatten zie ik in jou voorbeeld een soort van dop zitten aan het uiteinde. Bij jou model niet. Hoort dat er niet op dan, dus zijn hier meerdere modellen van mogelijk?

Verder zien de foto´s er super uit. Kan je voortgang prima zien zo. :D:D:D
 
Hey Pascal, het klopt wat je stelt, er zijn weinig kleurenfoto's die als betrouwbare referentie kunnen dienen, en de modellen in de meeste musea zijn aan een niet altijd even historisch correcte restauratie onderworpen ! Ik hou me heel gereserveerd als ik al die nette WOII karren zie blinken, met rode bouten (!) en weet ik wat nog allemaal.

Toch heb ik een serie van de Flak in gele uitvoering, die zeer betrouwbaar is, alsof ie zo na 60 jaar uit een boerenschuur is gesleurd. Die rode grepen zullen dus waarschijnlijk wel steek houden, maar het zijn dan wel weer grepen van een ander type. Ach het blijft soms gissen, en ik heb wat kleur willen toevoegen, zij het heel subtiel.

Ha Rik, wel, die zitjes waren van een ijzeren plaat gemaakt, geperst in de vorm van een lederen stoeltje, die Duitsers toch he ! Maar de rugleuning was gelukkig voor die jongens, wel van een zachte vulling met lederen overtrek voorzien.
Over die handvatten ja, je wordt er niet goed van, hoeveel uitvoeringen je mbt. al die onderdelen ontdekt ! Zoals ik zei tegen Pascal, het blijft wel gissen...

Greetz jongens.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad wat is origineel en wat niet ><

Er zijn wel enkelen kleuren foto`s uit die beruchte jaren maar dat zijn meestal foto`s van de zware jongens zoals de Tigers en soortgenoten en dan zelfs zijn ze niet bruikbaar voor ons voor de juiste kleuren.

In geval van jou model zijn inderdaad de rode handvatten mogelijk en met wat logisch denken kom je al een heel eind in deze tak van de hobby.

Je model ziet er al goed uit ook al is het nog niet gedaan :k

Ron
 
Guyke, goe bezig.

Je brengt een hoop plastiek onderdelen tot leven.
Ongelofelijk, maar het lijkt net echt, je moet goed kijken naar de foto's.
Welke zijn referenties en welke model.

Erik.
 
Hoi Ron, deze morgen heb ik het rood verwijderd, reden : ik was opnieuw op zoek naar referenties voor de eindafwerking van mijn Flak. Toen ik opniéuw wéér andere mogelijkheden zag opDOEMen, heb ik besloten hem zo standaard mogelijk te maken. Op het einde van de rit ga ik dan beslissen of ik nog "speciallekes" wil. Als de Flak in zijn standaard uitzicht genoeg body heeft, blijf ik eraf, en anders beroep ik me op keuzes uit mijn referentiefoto's. Het is om gek van te worden man.

Erik, da's een schoon compliment, maar je ziet dus, zoals ik zei, door de bomen het bos nog amper !

In elk geval, deze wilde ik jullie niet ontnemen, een prachtig filmpje op Youtube, van een bemanning Fallschirmjäger reenactors die de Flak showen op een militariatreffen, prachtig dat deze mensen de geschiedenis zo levendig houden !

YouTube - Flak 2cm from battlegroup south

Later weer een update natuurlijk !

GUnit.
 
De loop heb ik vandaag over een matlaag zwart gedrybrushed met eerst een donkere gun metal, nadien de lichtere delen met een helderder metal, met een resultaat dat ik wel netjes acht :

jhawer-800.jpg

Met dank aan Dre, die mij de Humbrol metals heeft aangeraden na mijn vraag om een degelijke "ijzer"verf.

Ook de rugleuning van de zitting van de schutter heb ik alvast in een zwart lederkleurtje gezet. Morgen afwerken dus.

Groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Zoals altijd weer een voortreffelijke update, waar het model zelf en de uitleg boekdelen spreken.

Doe zo voort GUnit, ik leer en geniet...

Prachtig werk man.

Wat die rode hendels betreft, bij veel materiaal uit het leger zijn onderdelen in het rood geschilderd, maar meestal zijn dit dan ook onderdelen die veel "onder handen" genomen werden, en dus ook veel slijtage hadden.....
Rood, geen rood? De keuze ligt bij jouw...

Grtz,
Beyond
 
Beyond, ik denk dat ik de rode hendels er voorlopig maar af laat, te veel verschijningsvormen om op te noemen hebben mij doen besluiten om hem dan maar heel standaard te houden.

Ik heb de Flak even opzij gezet (laten bezinken maw.), om me op m'n aanhangertje te storten.

Wat heb ik gedaan :
- de banden en velgen behandeld met volgende techniek : pigmenten (Europe dust, Dry mud) op de banden en velgen geborsteld, die vlak ervoor waren ingesmeerd met enamel matvernis van Revell. De droge pigmenten kwamen dus in een natte drager terecht.
Met een schoon doek met wat white spirit heb ik, de wieltjes en velgen gepoetst waar nodig. De enamelvernis fungeert hier als een goede fixeerder, die net zo goed verwijderbaar is.

- de wielkasten behandeld met : pigmenten (Europe dust, Dry mud, Dark mud) vermengd met wat pleisterpoeder, acrylic resin voor de binding. Deze substantie in drabberige vorm ingeborsteld en wat gespeeld met droge pigmenten in deze bedding.

- acrylic satijnvernis aangebracht op sommige delen van de trailer (bovenkant wielkasten, handgrepen...voor het spel tussen mat en glanzend).

- donkere maar subtiele beschadigingen aangebracht met Modelmaster Rubber (donkerbruin), lichte en eveneens fijne beschadigingen aangebracht in de verflaag van de trailer, een lichte drybrush met witte olieverf als eindbehandeling (was het allerlaatste).

- in de pigmentophoping rond bouten van wielen nog wat extra smeereffect na proberen te bootsen met zwart/burnt umber olieverf, voorzien van wat glansvernis enamel Revell. De pigmenten verzadigen dit en dat geeft een gemakkelijk maar effectief smeeruitzicht.

- de rest van de trailer voorzien van wat lichte stofvorming op de buizen, en verder naar achter (richting wielen) wat meer ophoping van opgedroogde modderspetters en drab.
De lichte stoflaag heb ik droog ingeborsteld en de rest deed ik wat nat, een beetje acrylic resin voor de stevigheid...

- de wielen geplaatst en verder voorzien langs de binnenzijde van smeer en droge modderrestanten.

- op de handgrepen heel subtiel wat bloot metaal/gepolijste grijze verf gesimuleerd met Humbrol metal coat.

- een extra pinwash langs enkele onderdelen geplaatst.

- de foto's hieronder zullen me wel vertellen wat nog voor verbetering in aanmerking komt.

210-800.jpg

202-800.jpg

201-800.jpg

203-800.jpg

206-800.jpg

208-800.jpg

Deze olieachtige afloper is veel te breed, te opzichtig ook, dus weg ermee !
209-800.jpg

Nog enkele tipjes roestvlekjes en...

Tot later, ik hoop dat het duidelijk is, als jullie verbeteringen kunnen aanbrengen in mijn topic, prima de luxe, zien jullie iets wat niet deugt, zeg het aub.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Guy weer moet ik zeggen dat het een mooi aanhangertje in wording is, blijven gaan zou ik zeggen.

Wat de olieafloper betreft te breed ja daar ben ik het mee eens, te opzichtig nee volgens mij kan het wel:k
 
Churchill : tx man, maar hij werd alweer verwijderd en aangepast. En dan begint een mens opnieuw te prullen he, er zit ook wat roest op ondertussen, maar ik heb nog geen foto's. Jullie verklaren me voor gek straks (als dat al niet het geval is, lol).

Groeten GUnit.
 
nu heb ik hier nog een leidraad ook dus ik kan aan de slag:k

Heel fijn om te horen Kurt, dan loont het om zoveel mogelijk uitleg te geven over mijn manier van werken, want het is er uiteindelijk maar een van de vele, en er zijn er ongetwijfeld veel betere, maar we doen ons best.

Ik kan maar amper wachten om de Flak er straks bovenop te monteren, ik denk wel dat het ergens op gaat lijken.

Straks probeer ik een paar nieuwe foto's te zetten van de aanhanger, met wat roest. En dan...weer Flakken !

De LeFh 18M staat op kant omdat dit projectje toch veel aparte aandacht zal opeisen, alleen al het lossnijden van de ramen is een kunst op zich, wegens de broze plastic onderdelen...

Tot later ! GUnit (die sommige mensen hun topics toch wel erg begint te missen).
 
Ik ga hier nog eens even wat foto's zetten van het afgewerkte aanhangertje :

HPIM7221-800.jpg

HPIM7202-800.jpg

HPIM7210-800.jpg

HPIM7201-800.jpg

Ik heb tevens ontdekt dat in dat doosje bij de kijker een soort van geel glaasje zat.
Dit heb ik gesneden uit een vel gekleurd plastic, zo'n 1mm bij 1.5mm, en met wat geprul en dunne houtlijm op z'n plaats getild :

HPIM7227-800.jpg

Ik ben tevreden met dit effect, het lijkt een beetje meer te leven nu.

Zometeen gaan werken, morgen weer een kleine update hopelijk ?

Groetjes van GUnit, alsook natuurlijk een**** fijne kerst**** en een**** voorspoedig 2009 ****
 
Dat ziet er goed uit weer, we hebben hier te maken met een prof zo te zien.

Opmerkingen kan ik niet geven. :k

Maaaarrrruuuuhhhh. Sjoepapen??:D:D
 
Maaaarrrruuuuhhhh. Sjoepapen??:D:D
Rik, binnenkort gaat Gunit enkel nog zaken bouwen waar geen wielen meer aan te pas komen....

Het is toch mooi om volgen. Als je de camera in bepaalde posities houdt, is het gewoonweg onmogelijk om te zeggen of dit een schaalmodel, of een 1:1 model is.

GEWOONWEG SCHITTEREND!!!
 
Rik, zie me aub. niet als een prof, ik begin steeds opnieuw met klamme handjes aan een nieuwe kit. Maar een koppigaard, ja, een volhouder, zeker, ik geef nooit op, never. Daarmee kan je soms ook al wat bereiken als amateur. 't Is maar waarmee je tevreden bent, daarom draait het.
Choupapekes, je les oublie tout le temps, pauvres choupapekes.

Dominiek, goh dat zijn complimenten die tellen hoor ! Nu loop ik straks door mijn trein en niets of niemand die me van mijn stuk kan brengen. Of het moest een stuk zijn met deux fabuleuses *********(zie hierboven !)

GUnit.
 
Hey GUnit,

Man man, ik ben enkele dagen niet online kunnen zijn, en wat zie ik, ik heb 2 foto updates gemist van dit prachtig stukje.
Je gaat vlug vooruit, en hoe?

WAAAW

Ik weet wel dat je zegt dat iedereen dit kan leren, en ik geloof je.
Maar geef toch toe dat jij een natuurtalent bezit op dit gebied.
Dit is alweer prachtig geschilderd en verweerd.
De details zijn perfect, zoals dat geel stukje "glas", geeft echt dat ietsje meer....

Ik kan haast niet wachten op het verhaal die je werken zullen vertellen eens ze op een dio staan....

Grtz,
Beyond
 
Rik, binnenkort gaat Gunit enkel nog zaken bouwen waar geen wielen meer aan te pas komen....

He, he, he, als dat eens gaat lukken he. :D:D Scheepjes hebben geen wielen. he. ;P;P;P

Gunit. de profesionaliteit zit in de kwaliteit van het werk dat je levert. Je ziet hier gewoon een stuk profesioneel modelbouwerk. Dat komt op mij zo over. En ik weet op veel mensen.

Laten we wel wezen ik heb een aantal broodbouwers gezien die echt veel minder werk leveren dan jij. Dan kan jij je daar zeker onder scharen. Misschien is jou bouwtijd niet profesioneel. Daarom zijn wij ook hobbyisten. Maar het eindresultaat telt. En de rest is gewoon leuk en fijn ontspannend bezig zijn. :D

Ga vooral zo door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan