Hoofdsponsor

1/16 Rc GTK Boxer 8x8 styreen [wip]

een nieuwe update ...

nQzaz7.jpg
fyvkG8.jpg
c4tfas.jpg

de andere helft word ook nog gedaan , het is modat ik geen grote plaat meer meehad op de beurs ... ik het in 2 helften besloot te maken , gezien de dikte 4mm no probleem zou opleveren


SFlBwP.jpg
WAsHXm.jpg
ucg12T.jpg
dXAtRs.jpg

een ander mankement melde zich aan op de beurs was de twee helften van de achhterzijde aan fijntunen , kijk nazar de foto ... nog goed dat ludwigs polisterolmadchen geen te strerke lijm gebruikt , op de beurs kreeg ik ik van iemand de tip MEK te gebruiken voor de verlijming , last de plastiek werkelijk aan mekaar , gaan we binnenkort doen met mini hoek profieltjes 2x2 mm driehoek alles verstevigen met MEK zodat we een ganse styreen body verkrijgen , word oersterk dan
voor nu moet ik die plaat gedeeltelijk lossnijden en dan weer verlijmen zodat de passing veel beter word met de onderbody

a3eEQK.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Karel, zal weer een prachtstuk worden.
 
Karel , je bezig gezien op de beurs in Affligem , verzorgde bouw , zal terug een pareltje zijn in je verzameling :)

Veel priemelwerk , maar dit stoort jou niet hé , het resultaat mag er tot op heden al best zijn !

Benieuwd naar de stand van zaken op de ledendag ;)
 
merci mannen ,
heb ook contact met ludwig opgenomen om te tonen dat zn polisterolmadchen wat meer extra moet uitlijnen alvorens stukken vast te zetten , het grootste euvel is zij gebruiken traagdrogende UHU plasticlijm , durft zich wel is te verzetten tijdens het drogen
Volgend jaar is ze er in dortmund is wat converseren met haar over het bouwen
Waarschijnlijk is de achterklep tegen ledendag werkend ...
Mek schijnt het wonderlijmmiddel te zijn , is een zachtmaker dus last de styreenstukken aan mekaar voor eeuwig en altijd , dus zal er mijn bolleke moeten bijhouden , herbeginnen kan niet meer dan :P:P:P:P:P:P
 
vond de gearboxes op alieexpress aan 12 euro het stuk , heb er vier nodig voor de 8x8
op alieexpress 4 euro goedkoper dan op ebay en ook gratis verzending ...:tongue::tongue::tongue:

CxEq2G.jpg
dLJoao.jpg
wUheuf.jpg

metalen upgrade ook voorhanden

gizfMz.jpg

deze zouden passen maar of dat nodig is ... niet echt denk ik op 1/10 gearboxes
 
nog een filmpje vanop you tube van een flw200 werkend iop een andere boxer dan de mijne


 
grosso modo ziet het GTK Boxer chassis er zo uit

4gpAy0.jpg

de boxer opzet een chassis en een moduleerbare module die navenant de eisen kan verwisseld worden in een kleine tijdsspanne

dtnsgd.jpg
n9SpQg.jpg

eindelijk een multilinkbare gearbox gevonden en die dan nog goeie prijs heeft en waar je de torque in kan aanpassen navenant het gebruik , geen overbodige luxe ... bekijk dit filmpje maar is

 
or a 2 speed transmission is also possible for the boxer , must look into the specs of the torque , this will be the mazincourse ... enough torque to move the boxer fast or slow in heavy terrain

h7rzcp.jpg
wOgsYm.jpg
1uBZY7.jpg
qcdCXv.jpg


2 Speed Transfer Case (1.8:1 / 0.7:1)

width 53m, length 46mm, height 32mm
.

This needs an extra servo to operate the gear change arm . Can be fitted to many different crawlers with adaptation. 5mm diameter input and output shafts.
 
knappe zaken wat we hier zien , tegenwoordig kan men prachtige zaken kopen
Marc
 
vond een tweede donorauto Truck HQ710 4WD Maßstab 1/18

Technische Daten:

Modell: RC Monstertruck " Truck HQ710" 4WD Maßstab: 1:18

Motorart: 380er Elektromotor Luftgekühlt High-Speed

Stromversorgung: 7,2V 1100mAh Ni-Cd Akku max.

Geschwindigkeit: ca.30 km/h

Fahrzeit: bis 20 Min.

Karosserie: aus Lexan

Abmessung (L x B x H): 250mm x 190mm x 110mm

zbZVzU.jpg
pXt5Io.jpg
3WOXEZ.jpg
Ube0YH.jpg
 
qNJxvd.jpg

Specifications
Type: 1/10th Brushed, Waterproof
Cont./Peak Current: 60A/360A
Input: 2-3S LiPo/6-9 Cells NiMH
BEC Output: Switch Mode:6V/3A

Wires & Connectors
Input Wires: Red-16AWG / Black-16AWG
Output Wires: Blue-16AWG / Yellow-16AWG
Input Connectors: Tamiya-style Connector
Output Connecotors: 4.0 Bullet Connectors (Female)

Size & Weight
Dimensions: 36.5x32.0x18.0mm
Weight: 39g

ESC Motor Wind Limits (540/550 Size Motors)
2S LiPo: 12-Turn and up
3S LiPo: 18-Turn and up

Included Motor
Type: Brushed
Size: 54

dit word de aandrijfmotor met regelaar

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=28380&p_catid=25&ratesortby=New#.WfIKKmi0NhE
 
waarschijnlijk worden het de ebaygearboxes met een kleine modificatie schijnt het ook te werken , dus deze

dLJoao.jpg

je ziet dat afdekplaatje daar komt nog een extra conisch tandwiel met gripas

RMAUUC.jpg
7m7dsE.jpg

zoals in de conversie van gerhard te zien is op de link die ik poste
 
in totaal 4 voor elke wielset en this 8x8 maar de andere twee middenste gearboxen moeten achteraan ook meeneemas hebben om het systeem te verbinden tot een 8x8 ophanging

4gpAy0.jpg
 
Laatst bewerkt:
die metal 2 speed gearboxes kunnen niet echt hierin gebruikt worden , is een groot voertuig maar ook niet te groot , de suspensie slokt de onderzijde zogoed als volledig op ...

KyjRwU.jpg

is niet mijn foto , zit zover nog niet , een en ander is in bestelling
 
Laatst bewerkt:
nu aan achterklep bezig , de openingsteunen zijn een beetje gokken maar heb er mooie vergelijkingsfotos van , worden in 3 delen gemaakt 2mm middenstuk en 2x 1mm zijstukken met detail erop

uit gehards build voorlopig als voorbeeld

0qa8GB.jpg
RjocXt.jpg
TaWC9Z.jpg
 
de achterklep kiepsysteem staat er op, hier geen 3d print stuff maar uitgecut met hobbymes

zqFTce.jpg
24OlTp.jpg
zmFNUj.jpg
Y6hYZR.jpg
SLbx4L.jpg
b0ycMY.jpg
njZiDz.jpg
krjTuD.jpg
WCXgfg.jpg
DKNysi.jpg

uiteindelijk resultaat , de benen zijn nog beetje te lang maar die kan ik altijd inkorten , bijsnijden werkt niet goed
werd gelijmd met MEK ...

3n3HHZ.jpg
UGyfYx.jpg
 
een andere update , ook het chassis wat gecorrigeerd , de plaat was niet mooi ertegen gedrukt
en de airvents open gekrast met modelbouwmesje

WXwmiI.jpg
nK91Ds.jpg
gruiSN.jpg

koperen 2mm staafje gebruikt voor de handrail

TemtRM.jpg
BVuOsI.jpg
4mzPiM.jpg
z2v59O.jpg

de airvents uitgekrast met modeleermesje , poepsimpel en mooier

tH7qBX.jpg
tmp0D8.jpg
5TW6d5.jpg
dTLcum.jpg
1xrsRC.jpg
SlaLU0.jpg
MeC56z.jpg
FpOxmG.jpg
8ZzEo9.jpg

de chassisplaat stond wat teveel open , de lijm ervanonder gekrast en weer samengelijmd met MEK , probeer het nu maar vaneen te krijgen ... :8:8:8

CRcGgH.jpg

afgewerkt en netjes tesamen en meteen toegeplamuurd , heb er wel de ganse voorkant moeten voor lossnijden maar is nu toch beter dan tevoren , de volgende boxer lijml ikzelf ineen ze ...

4PKAk0.jpg
dKCkl4.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan