Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
"Defending Hill 192" (Normandy, juli 1944) [wip] - Pagina 6
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 86 van 86

Discussie: "Defending Hill 192" (Normandy, juli 1944) [wip]

Standaard

Ik laat mij hier gewoon meedrijven in uw gedachten want dit komt goed en het vervolg word snoepen grt.

Standaard

Amai, knap Peter, waar haal je toch de moed, motivatie & inspiratie, hoedje af.

Ik heb nog niet alle berichten van de discussie in detail gelezen, maar een tip ivm het solderen (misschien niet meer nodig, maar
    dan kan je het gebruiken voor een volgend project) ... Een uitstekend reinigings- & vloeimiddel (i.e. Flux) voor PE is Fosforzuur.
    Ik zal straks eens kijken welke verdunning ik gebruik, maar fosforzuur kan je in de apotheker kopen (daar vragen welke concentratie
    ze hebben) en dan gewoon zelf verdunnen (titreren, i.e. zuur langzaam bij water doen, niet omgekeerd !!) tot de gewenste concentratie ...
    Werkt veel beter dan de flux die in de handel te krijgen is, en kan simpel aangebracht worden met een penseeltje bvb.
    Het verhitten doe ik ook wel eens met zo'n klein brandertje ipv een soldeerbout ...

Groetjes

Patrick
    Laatst gewijzigd door FrankenBreather; 18-10-17 om 14:40

Standaard

Danku Danny, ik wil wel vast verklappen dat de weg 90º naar rechts gedraaid gaat worden.
    Het chapter over de ondergrond volgt een paar updates verderop.
    -------------------
    Mercy bowcoop (U.S. accent) Guy, wat je zegt is waar, al wil ik graag het "zooo belangrijk" even iets nader beschouwen :
    Het is inderdaad belangrijk wanneer men de Heren Juryleden wil 'pleasen", oftewel serieus aan een wedstrijd mee wil doen.
    Compositie is een beetje als 'diorama etiquette'. Maar het is aan de bouwer of die zich eraan wenst te houden.
    Zelf besteed ik graag voldoende aandacht aan de compositie omdat dit enorm bijdraagt
    aan het overbrengen van het diorama verhaal. Het maakt dat de opvulling gebalanceerd opgesteld staat,
    en 'reguleert' in weze het kijkgedrag van de toeschouwer. Deze bekijkt dus het werk zoals de bouwer het wil.
    Voor mij persoonlijk is het dus wel redelijk belangrijk omdat ik diorama's niet puur voor mijzelf bouw, maar wil tonen aan publiek.

Ik zeg dit niet om jou de les te lezen hoor Guy, jij weet dit al toe te passen hè
    Is meer voor de bouwers die misschien bang zijn dat het een absolute must is.
    -------------------
    Pascal, fijn om te horen, drijf lekker mee en snoep verstandig, dus niet teveel van die wafels eten hè
    -------------------
    Bedankt Patrick, waar ik moed, motivatie en inspiratie vandaan haal ?
    Een deel is karakter, maar kijken naar, en leren van andere bouwers speelt ook een belangrijke rol !
    Bij deze dus ook bedankt voor de soldeertip ! Ik ga eens op rooftocht naar dat fosforzuur, ben benieuwd.
    -------------------
    Over solderen gesproken, voor iedereen die meer wil weten over solderen heb ik al eens een
    linkje geplaatst naar een uitgebreide (engelstalige) uitleg in onze afdeling "Knowhow"/ "gebruik van tools".
    Bij deze de link nog maar eens : klik hier

Bedankt weer mannen, ik gaat weer een stukkie editten...
    Met de "Boom Room" (is a room that go's BOOM) op de achtergrond houd ik dat prima vol

"The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Ik probeer dit te volgens maar dit gaat allemaal dik boven mijn ( pacifisten) pet.
    Mag ik zeggen dat ik het gewoon mooi vind?

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard Figuren : Fallschirmjäger nr.1 : Poseren + Eerste Putty

en goede middag

Vanwege sculptlust ben ik aan tafel getogen om eens te starten met een figuur waarvan ik zeker
    ben om in de buurt van de StuH te zetten.
    Een Fallschirmjäger (FJ) die achter het voertuig aanhobbelt, noem het een lichte draf.
    Hij zal een Stg-44 in handen krijgen. (Stg = Sturmgewehr)

Fallschirmjäger nr.1
    De Pose Uitvinden :
    Hoe geef je een lichte draf weer terwijl een vrij groot wapen wordt meegedragen...
    Bovendien wil ik de FJ langs de StuH laten gluren, terwijl hij daarachter in dekking blijft.
    Met een fotostatief (alsof Stg44) in de handen bootste ik de fysieke actie na (zolder is gelukkig niet omlaag gestort :mrgreen: ).
    Ook voor een passpiegel kijken en in 'bevroren' momenten voelen hoe alle lichaamsdelen zich hielden ten opzichte van elkaar.
    Ik deed dit nogal uitgebreid omdat ik de draf goed wilde weergeven in een feitelijk statisch figuur.

↓ Toen met m'n houten Barby®...een beetje sculpting-voorpret gepleegd zegmaar
    Pose Uitproberen :
    -in een draf
    -langs het voertuig naar voren glurend
    -een fors wapen meedragend.

Opmerkingen over de pop :
    De (gewichtige) houten pop is volledig gescharnierd en zakt makkelijk door z'n enkels als de pose niet correct gebalanceerd is.
    Verdraai ik één scharnierpuntje een halve millimeter...zal de pop zoals die op de foto staat omvallen.
    Hij staat hier heel precies uitgebalanceerd voor een moment opname (al ontbreekt het gewicht van het wapen).
    Nadeel van zo een pop is wel dat niet alle scharnierpunten van het menselijk lichaam aanwezig zijn.
    Het is leuk om een indruk te krijgen, maar 100% poseren gaat hier niet mee.
    Persoonlijk vind ik de pose al redelijk geslaagd, maar we gaan het beter zien met een draadfiguur.

Hoe houdt een mens een Stg-44 vast :
    Heb dus foto's opgegoogled om een indruk te krijgen hoe dit wapen wordt gehanteerd.

Exit Stg-44 ! :
    Toen kwam dit :
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman Haverhals
    He pistole peter,

Stg44 werden vanaf july 1944 geleverd als 1e batch aan het oost front...
    Massa productie begon vanaf die tijd...
    Dus dat jouw parachutist deze in july/aug zou hebben is een beetje ongeloof waardig..
    Maar ja wij zijn allemaal van m....kers en een normaal iemand valt dit niet op.
    Ik zou hem dus iets anders in zijn hand geven (tokarev....?)

Herman
    Dit is uiteraard een feitje waar ik niet omheen kan.... niet getreurd,
    het arsenaal op zolder is uitgebreid genoeg, dus is besloten om een ander minstens zo spectaculair
    schietijzer te kiezen voor meneer de parachutejager.
    Het wordt de FG-42 met telescoopvizier. (FG= Fallschirm Gewehr) (meer over de FG-42, klik hier)

Fallschirmjäger nr.1 : Aanvang Sculpten :
    Heb me een anorexiaal figuur uit de la getrokken om eens een beginnetje te maken met de Jäger in draf.
    Dit draad figuur is opgebouwd met 3 stukjes samengedraaid dun ijzerdraad.
    De 3 stukjes zijn aan elkaar verbonden met 2 stukjes MagicSculp (Torso & Heup).

Dan zijn de ledematen bekleed met een beetje MagicSculp. Scharnierpunten vrij gehouden.
    MS aanbrengen op samengedraaid ijzerdraad vind ik eigenlijk niet zo handig, maar
    ik was al begonnen en het was een prima opwarmer om weer het gevoel van de MagicSculp te krijgen.
    Dit soort basic opbouw van de ledematen gaat eigenlijk makkelijker (prettiger) met GreenStuff.

Mag ik u voorstellen : Franz G. (zoals u kunt zien heeft Franz er zin an )

De Uiteindelijke Pose :
    Nog even der Franzel voorzien van een paar fraaie stappers en zenne kop,
    mannequin Woody (die houten Barbie®) ter referentie in de buurt gezet, en dan... let's pose

Na een beetje twisten en buigen (af en toe opstaan en pose controleren met m'n eigen lijf) :

Hoe verder ? :
    -Vanavond laat ik Dr.Hiskemüllern (bevriend bouwer/fysiotherapeut) een body check doen,
    -Wanneer in orde, mag de Jäger wat aankomen, Puttyweise jah ?
    -Armen echter nog niet, want die zullen de FG-42 gaan dragen en moeten samen met dat Fallschirm Gewehr
    in de juiste pose gezet worden.
    -De rechterhand zal ik gaan sculpten áán de grip van het wapen.
    -Linkerhand moet ik nog effekens bezien, misschien heb ik wat bruikbaars in een laatje, anders ook zelf maken...

Tot slot :
    Vond nog een mooi referentie plaatje, zeker om te zien hoe de handen het wapen vasthouden.
    (interessant : de specifieke brede "bandoliers" [ammo schouder-draagbanden] voor de FG-42 magazijnen)

Vooralsnog zal het verslag nog wel even bij figuren blijven hangen :
    - Ik wil nog een 2e FJ bij die van achteraan komt aangerend en iets roept.
    - Ook de vaste mortier opstelling is nu zeker, dus ik kan gaan verven.
    - En dan zijn er nog de StuH CO en de Schutter (die nu nog in de trainingsfase zitten).

Fijne feestdagen () en bis nächste Mal

Laatst gewijzigd door Peter van Dijk; 18-10-17 om 23:58 Reden: speciale tekens
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Thanks Fred, leuk complimentje

Standaard

Peter, ik heb het even opgezocht ... een 10% sterke Fosforzuur oplossing werkt goed als flux, en de sterkte die ik in de apotheek kon krijgen
    was 75% sterk (kost 2 keer niks ...) .. ik ben dus gestart met een volume gedistileerd water, en daar ongeveer 1/7 deel zuur aan toegevoegd.

Greetz

Patrick

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Dijk Bekijk bericht

Fijne feestdagen () en bis nächste Mal

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/9XXjae.jpg

Hoy Peter, in welk jaar je bent en wanneer geschrieben weis ich auch nicht, Aber, Fruliche weihnact 1944 was am ende. So deine nachricht, is jetz 2 jahre alt, oder? Weihnacht 44 und Weihnacht 2015

Und soldieren mit Fosforsauer, stimt, aber dan ist da die fosforbombe, auch gebraucht wie eine flux, alle flusichkeit.

Maar nu serieus

De foto, kwam volgens mij dit jaar de tour over en nog steeds zo eng http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/vSBj8n.jpg

Maar ik ben ook pacifist Dann eine music https://www.youtube.com/watch?v=bP2Qp71DneY
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Bedankt voor het recept Patrick nu proberen of het lukt dat mengsel te maken zonder dat het in de krant komt...

Aris, malle jongen en inderdaad is het geschreven in 2015, maar het hele stuk hier samengeperst
    in 1 update heeft destijds een verloop gehad van 8½ maand, weliswaar afgewisseld door tussendoorse
    updates met allerlei Geplapper betreffende boordschutter, zijn MG en weet ik wat,
    maar das Alles kommt bald zur Sprache...
    Enne...sentimenteel muziekje vriend.... tranen op het eind (door die hond...)
    Kreeg meteen zin in deze van Feindflug

nu maar eens flux m'n bed in... dromen over zure bommen

Tschüss Freunde

Standaard

Naah dan flux je bed in,, mooi nummer wat je deelt, van Feindflug

Toch kan ik als antwort schreiben Ohne durchgehende basses ohne DJ ...url]https://www.youtube.com/watch?v=FJIbvB_8vaQ[/url]

oder dan de Trans Europe Expres https://www.youtube.com/watch?v=0UfOsXlA2O8
    Laatst gewijzigd door Aris5; 20-10-17 om 02:34
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

aaah sehr schøn das Kraftwerk Spiel.... deze nummers waren mij onbekend....Kling Klang had nog lang mogen doordüren...
    wegdroommuziek...voor mij geen arbeidsvitaminen, daarvoor andere zoals deze, ook van Feindflug.
    Motto van deze "electro industrial" band is : "USE your brain, THINK about it" (zoals : oorlogsgekte, machtswellust, haat, wraak...)

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten