Hoofdsponsor

1/35 "Defending Hill 192" (Normandy, juli 1944) [wip]

Peter, ik heb het even opgezocht ... een 10% sterke Fosforzuur oplossing werkt goed als flux, en de sterkte die ik in de apotheek kon krijgen
was 75% sterk (kost 2 keer niks ...) .. ik ben dus gestart met een volume gedistileerd water, en daar ongeveer 1/7 deel zuur aan toegevoegd.

Greetz

Patrick
 


Hoy Peter, in welk jaar je bent en wanneer geschrieben weis ich auch nicht, Aber, Fruliche weihnact 1944 was am ende. So deine nachricht, is jetz 2 jahre alt, oder? Weihnacht 44 und Weihnacht 2015

Und soldieren mit Fosforsauer, stimt, aber dan ist da die fosforbombe, auch gebraucht wie eine flux, alle flusichkeit.

Maar nu serieus

De foto, kwam volgens mij dit jaar de tour over en nog steeds zo eng http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/vSBj8n.jpg

Maar ik ben ook pacifist Dann eine music https://www.youtube.com/watch?v=bP2Qp71DneY
 
Bedankt voor het recept Patrick :) nu proberen of het lukt dat mengsel te maken zonder dat het in de krant komt...
fP7fgD.gif

Aris, malle jongen :laugh: en inderdaad is het geschreven in 2015, maar het hele stuk hier samengeperst
in 1 update heeft destijds een verloop gehad van 8½ maand, weliswaar afgewisseld door tussendoorse
updates met allerlei Geplapper betreffende boordschutter, zijn MG en weet ik wat,
maar das Alles kommt bald zur Sprache...
Enne...sentimenteel muziekje vriend.... tranen op het eind (door die hond...)
Kreeg meteen zin in deze van Feindflug


nu maar eens flux m'n bed in... dromen over zure bommen :8

Tschüss Freunde :)
 
Naah dan flux je bed in,, mooi nummer wat je deelt, van Feindflug

Toch kan ik als antwort schreiben Ohne durchgehende basses ohne DJ ...url]https://www.youtube.com/watch?v=FJIbvB_8vaQ[/url]

oder dan de Trans Europe Expres https://www.youtube.com/watch?v=0UfOsXlA2O8
 
Laatst bewerkt:
aaah sehr schøn das Kraftwerk Spiel.... deze nummers waren mij onbekend....Kling Klang had nog lang mogen doordüren...:8
wegdroommuziek...voor mij geen arbeidsvitaminen, daarvoor andere zoals deze, ook van Feindflug.
Motto van deze "electro industrial" band is : "USE your brain, THINK about it" (zoals : oorlogsgekte, machtswellust, haat, wraak...)

q7ehw4.jpg
 
Figuren : Fallschirmjäger nr.1 : Benen en Handen

Hoi Pipeloi ;)

er wordt momenteel heftig geworsteld met het poseren van de armen die de FG-42 dragen,
maar da's vooruitlopen op het verslag.... dus eerst plaatjes van de eerste batch MagicSculp op de beentjes.

Fallschirmjäger nr.1 :
Broekspijpen :
Er is gewerkt met MagicSculp.
Na het uitharden vond ik de plooien zoals hieronder te zien toch iets te zacht,
met scalpel is zulks makkelijk aan te scherpen.
Het bovendeel van de broek wordt verder niet afgewerkt, want er komt een Smock overheen.
4txd1W.jpg caIISr.jpg fWlGdb.jpg

Voor en na van het aanscherpen der plooien. De knieën zijn juist wat zachter gemaakt met een schuurpapiertje.
Ir8qrU.jpg

K2IuyQ.jpg

Handen :
het maken van de rechter hand :
Het was de bedoeling om deze hand volledig te sculpten.
Met behulp van een ijzerdraadje aan het wapen als houvast voor de putty.
Daarvoor eerst gaatje boren in het wapen.
fwQ3hB.jpg

Dit draad zou toch mooi houvast bieden aan de putty, maar was iets te grof.
In plaats van dunner (of minder) draad te gebruiken....
HPo23C.jpg

....besloot ik een (iets aangepast) handje uit voorraad te gebruiken.
Dat zit nu op een stukje draad aan het wapen gesuperlijmd en behoeft alleen nog wat gesculpte vingers.
tsMVzg.jpg

Voor de linkerhand vond ik een experimenteel handje... Een kopie van een plastic handje, ooit gemaakt met GreenStuff en "Instant Mold".
Het fijne van GreenStuff : de vingers zijn flexibel, dus het handje zal makkelijk en correct aan het wapen te lijmen zijn.
PSpp5r.jpg

Volgende episode meer over de handjes, poseren van de armen en de Smock.

groetje vanuit de losse pols FnVQFF.gif
 
Ben ferm jaloers en tegelijk trots en vol respect dat je dit wil laten zien en vroeg of laat is dit mee een aanzet om het zelf te proberen samen met de gelijkaardige topics over deze materie thank's Peter grt.
 
Graag gedaan Pascal, en ik kijk al uit naar jouw eerste sculptings ;)
 
Figuren : Fallschirmjäger nr.1 : Armen Poseren, Handen Sculpten, Begin met Smock

d0PVZi.jpgoeie avond :D

Fallschirmjäger nr.1
Fallschirmjäger Story Board
Eerst twee plaatjes om te verduidelijken wat de bedoeling is met deze strijder.
Meehobbelend terwijl hij vanuit de dekking even langs het rijdende voertuig gluurt.
(JgdPz IV neemt even waar voor de StuH)
nNI4Rl.jpg

HoRkvr.jpg

Handen en Armen
Er is flink met de handen en de poses van de armen geworsteld...
Was verschillende keren tevreden en dan toch weer niet...
De grootste boosdoener was de verkeerd geposeerde linkerhand waardoor ik nooit het wapen juist aan de armen geplaatst kreeg.
Daarbij moest ik rekening houden met het magazijn van de FG-42 aan de linkerkant van het wapen.
Zie hier het verschil tussen een echte pose en de mijne. Let hier vooral op de linker hand.
De rechter hand heeft inmiddels vingers, die zijn gemaakt met AndreaSculp.
AJlcdV.jpg


Linkerhand en Smock :
De linkerhand is in z'n geheel met MagicSculp aan de FG-42 gefabriceerd HRPe87.gif
Het proces was vooral leerzaam om het fenomeen "hand" weer wat beter te leren begrijpen.
Dat ik nog niet helemaal klaar ben met die linker hand is te zien op de volgende foto's.
-Intussen ben ik wel content met de pose in samenhang met de armen, en ben begonnen aan de smock.
Vanwege de loshangende jaspanden heb ik gekozen voor GreenStuff (dun gerold).
De grote zakken aan de voorkant komen er nog op en nog wat drukknopen toevoegen, evenals de bandoliers.
czjYRP.jpg zMziXN.jpg

9ch6k8.jpg 19cGDZ.jpg

VafOxa.jpg QCKzA1.jpg

TIP Handen Sculpten :
Eerst probeerde ik de hand in aparte delen te sculpten, handpalm + vingers.
Das niet handig op deze schaal.
Luc Klinkers kwam met deze tip :
Maak een basishand met een lapje putty die de handpalm met vingers voorstellen (duim eventueel later toevoegen).
Wanneer de putty uitgehard is schraap en krast men met een scalpel de definitieve vorm en afzonderlijke vingers.
Afhankelijk van wat de hand doet kan men daarna de duim toevoegen.

Erg leuk weer dit sculpten !! try it !! you might like it CCJ0bY.gif

Bedankt voor het kieke... tot soon MRPNAk.gif

Groeten 9HEAc5.gif

PVZIUc.jpg
 
Die Peter is me toch een artiest hoor ! Prachtig die broek nadat je de plooien bijgesneden had, de voor en na foto's tonen het verschil en zullen menig modelbouwer hier inspireren om eindelijk eens komaf te maken met de grote stap naar sculpteren/converteren. Trouwens, dit wapen zag ik nooit eerder, echt een meerwaarde.
Peter, check voor alle zekerheid even de rechter onderarm, die lijkt namelijk een ietsiepietsie te kort maarrrr ik kan mis zijn.

Happy modeling !
 
Super mooie en interessante update Peter maar ook weeral heel leerzaam😉
 
Dat zie ik graag zie, modellen en figuren maken naar realiteit. Heel goed doordacht Peter!
Zelf ben ik geen sculpteerder maar ik kan het des te meer appreciëren bij anderen.
 
Ja man die figuur, gaat mooi worden. Misschien kan dit helpen?
attachment.jpg
 
Gracias Guy, ja, mijn stille wens is altijd dat mijn gefrøbel mensen aanzet tot ook eens proberen.
Heb de rechter Fallschirmarm bekeken, maar kan niet zeggen dat ik die te kort vind.
Zou dat inderdaad het geval zijn heb ik een probleem.... de figuur staat namelijk al een jaar in de primer :sleep:

Dankeschøn Herr Jeurissen en gerne gemacht ;)

Thanx Erwin, en wat niet is kan nog komen hè ? :8

Merci KDK1997, ook voor het plaatje, die zijn nooit weg, gaat bij de FJ verzameling (300 +)


Bedankt voor het volgen en u kunt direct verder volgen met het vervolg :wacko:
 
Goete Mittag Leute :D (fijn doorstampen zeg ik :P)

Als het van PhotoBucket had afgehangen had het nog een tijd kunnen duren om plaatjes
te laten zien (edit : hoe actueel achteraf ;)).... dus vanaf hier ImageShack, al maakt dat voor de kijkers uiteraard geen verschil.

Fallschirmjäger nr.1
Voorbereiding van Torso + Armen Sculpten ; Wapenriem Maken :
Torso en armen moeten nu opgevuld.
Het wapen wordt pas definitief gemonteerd nadat het figuur geschilderd is.
Wapen + handen los van het figuur schilderen is tevens meer comfortabel.

Tijdens sculpten van torso en armen wordt het wapen in de zachte putty gedrukt, maar pas nadat de details zijn gesculpt.
Waar armen en torso contact hebben met het wapen, is dat ingevet met vaseline.
Voor persoonlijk gemak maak ik ook alvast de manchetten aan de polsen. Ook hier is vaseline een nuttig goedje.

Voor de wapenriem had ik in beginsel een stripje lood in gedachte, maar een strookje papier leek me makkelijker.
Dit na montage verharden met CA maakt het stevig, maar moet men wel oppassen geen knikjes te maken.

Aldus is dit het resultaat :
qOWsL1.jpg

P65W1f.jpg


Nodige Correcties :
Twee zaken blijken hier niet in orde... één is zichtbaar op alle 4 plaatje hieronder, maar de belangrijkste miskleun
kun je zien op 't 3e plaatje (figuur van rechts gezien). Ziet u het ? bovenlijf en onderlijf lijken niet te matchen ?
ITaYRv.jpg ehuLXp.jpg
y3Cvav.jpg 1Y1f2g.jpg

Welnu... juist op die ene foto ↑ van rechts viel me dus iets vreemds op : de onderste helft leek te klein of te kort..
Na goed kijken viel het kwartje...zeg maar gerust euro :|
Onder de smock ontbrak eigenlijk een stuk rechter bovenbeen en bil :huh:
Ik had dat onderlijf niet afgewerkt weet u nog ? vanwege dat je dat toch niet ziet met een Smock erover.
Heb domweg niet stilgestaan bij de (spier)massa die (bedekt of niet) toch zeker aanwezig moet zijn op het figuur...
De oplossing was gelukkig eenvoudig : de Smock van GreenStuff zat niet vast aan het rechterbeen.
Ik kon kleine stukjes tissue onder de smock proppen tot het er bevredigend uitzag. Met een drup CA op de tissue was de kont definitief.

Het andere ding wat opvallend niet goed oogde : de knoopjes aan de bandolier. Bleken bij fotocontrole te groot.
Heb dan kleinere knoopjes uit 0,25mm plasticard geslagen en vast geplakt met blanke vernis.

Nagenoeg Voltooid Figuur :
De kraag zit er nu aan, ook de gevulde (interne) jaszakken zijn aanwezig, al ga ik de rechtse zak opnieuw
doen, deze oogt raar vind ik.
Ook moet nog wat PSU en helmbandjes toegevoegd, dan mag meneer de Groene Duvel denk ik wel in de primer...
oja, en nog een paar drukknoopjes onderlangs de smock...

Nogges de catwalk op :
roOTeO.jpg nhjsND.jpg

Hier is ook het verbeterde achterwerk te zien.
Gyk21g.jpg aIX78S.jpg

j6WlL0.jpg xfwN1f.jpg

51vHht.jpg

Guck mal Mutti... ohne Hände :laugh:
Apk9mI.jpg


Begint u al grijsgroen aan te lopen ? :nowink:
Op- aan- tegen- en afmerkingen altijd welkom :wacko:

Bedankt voor uw aandachtige aandacht en bis nächste Mal :D
 
Laatst bewerkt:
Niks mis met die arm nu hij klaar is, zal waarschijnlijk een verkort zicht zijn geweest, of een deuk in m'n pc scherm. :laugh:

Je hebt ook een magistrale wapenriem vervaardigd, heerlijk gewoon. Door de "echte" constructie hangt ie ook lekker zoals het hoort tov het wapen.
 
Geef 't maar toe Guy : niet je PC, maar jij lag in een deuk om die arm. Hoedanook, was vast'n gevalletje 'optisch gezichtsverlies' ;)
Je vind de wapenriem magistraal ? dank u vriend... dan ben ik benieuwd hoe je de nieuwe gaat vinden :laugh:
 
OK een wapenriem 2.0 ?!

Tonen die riem, pretty please ? :D
 
Figuren moduleren is iets waar ik echt veel bewondering voor heb. Ik volg met veel bewondering.

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan