Hoofdsponsor

Anders / onbekend Citroën H "Bombe H" [DONE]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Een nieuw projectje dat ik reeds in Normandië opgestart was maar dat tot nu toe geheim was gebleven.

Even een grappige intro:
:nowink: Vermits er aan de andere kant van de wereld 2 heren bijna dagelijks met modder naar elkaar smijten vond ik dat ons klein België in feite toch bijna weerloos was ten opzichte van die twee.
Om die reden heb ik aan mijn Franse vrienden gevraagd of zij mij niet konden helpen bij die wedloop en zij waren bereid om mij een "Bombe H" te leveren. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten staat H-bom voor waterstofbom en dat is waar die ene ook mee uitpakt.

Maar..... wij mogen nu misschien wel een bom hebben, we moeten ook nog iets hebben om hem te vervoeren!
En wat is er nu minder opvallend dan een oude Citroën? .....:@

attachment.jpg

Zoals jullie kunnen zien is de Citroën gecamoufleerd met allerlei pittige dames ten einde de aandacht weg te trekken van zijn lading,

attachment.jpg

die uit het tweede blad moet samengesteld worden uit diverse onderdelen die te zien zijn waar staat "A coller sur le toit".

De grotere moeilijkheidsgraad ligt hier dat er verschillende onderdelen tot een conisch geheel zullen moeten verlijmd worden maar voor alles moet er een primeur zijn nietwaar.

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met de volgende Erwin.
Met jou ervaring gaat dat wel goed komen.

Fred
 
Eerste foto van de bom, meer bepaald de neus.

attachment.jpg

Op het eerste zicht ziet het er niet zo mooi uit maar het moet nog wat bijgewerkt worden.
In dit stuk zitten reeds 7 ringen verwerkt, het achterlijf zonder de vinnen zal nog eens 4 ringen bijkrijgen.
 
Ik kan alleen schrijven, Zot en schitterend, heel veel succes
 
Dit zijn verrekt lastige vormen om te maken inderdaad.
Wat je kan doen is je papier aan de achterzijde een heel klein beetje nat maken.
Dan kan je een kleine kromming makkelijker maken.
Maar let op niet te nat want dan is het pap en kan je er niets meer mee!

Fred
 
Bedankt voor de reacties.

Fred, je bent er klop op, het was inderdaad heel tricky en tot nu toe het lastigste wat ik tot nu in papier gemaakt heb. Niet alleen moet je heel secuur zijn bij het uitsnijden, je moet ook heel geduldig de nodige wacht en droogtijd respecteren of je gaat finaal de mist in.
Gelukkig had ik al een beetje ervaring met het rondplooien.

Maar de bom zelf is afgewerkt:

attachment.jpg

attachment.jpg

en hij zal plat liggend op het dak van de Citroën gemonteerd worden zodat alle lijmnaden verstopt blijven.
De bom is in totaal 3,5 cm lang en bestaat uit 20 onderdelen.
 
awel dat is knap gedaan die bom grt.
 
Knap zeer sympathiek deze citroen , maar echt warm word ik toch niet voor de papieren bouw ( neem me daarvoor niet kwalijk he ) ik kijk er graag naar en vind het mooi maar ik zal er zelfs niet snel aan beginnen

Maar toch wel leuk en plezant om naar te kijken dat wel
grt
 
Tijdje geleden dat hier nog eens een update gepost werd maar dat komt in hoofdzaak door de voorbereiding van de Artevelde Challenge '17 waarbij ik andere zaken in elkaar moet flansen.

Maar deze week tijd gehad om deze jongen een beetje verder te bouwen.

attachment.jpg

Bom ligt er nog los op.

attachment.jpg

attachment.jpg

Wel mooie dames hé?
Ter info: deze "H" bestaat niet echt, is een fantasietje van de ontwerper maar wel eens een leuk en kleurrijk alternatiefje.
 
Plezant wagentje om te zien mooi grt.
 
Goed bezig hoor Erwin.
Natuurlijk bestaat deze niet..... En H met een bom erop....


Fred
 
Wel een bombastisch modelletje dit !
 
De "Bombe H" is afgewerkt en in tijd voor de Artevelde Challenge 2017 waar hij zich bij zijn vrienden zal voegen in de tentoonstelling.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat mij betreft mag dit topic afgesloten worden.
 
Hey niet te rap afsluiten he nog eerst onze commentaren , het is te zeggen er zijn geen commentaren alleen positieve reacties
Knap werkje
Marc
 
Dat is weer een mooie voor je verzameling!

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan