Hoofdsponsor

Anders / onbekend Twee nieuwe bustes[wip]

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Op schaal 1/4 heb ik deze 2 bustes klaargekneed.
De eerste is verre van een onbekend onderwerp, voor mij toch. Ik heb al een handvol uitvoeringen hiervan gemaakt. Ik probeer ze telkens weer beter te maken. Ik had trouwens niet al teveel werk aan deze, omdat het gezicht al bestond, in de serie Horror Heads. Die serie is ontstaan uit enkele verlaten projecten en over de jaren uitgebreid geweest. Wel, nu heb ik eindelijk gedaan waarvoor ze oorspronkelijk zouden dienen en ik heb er van eentje een buste gemaakte. Dat viel mij best wel mee, dus er gaan er nog wel volgen.Er is wel even iets verkeerd gelopen in het begin. Ik had namelijk het originele hoofd gebruikt om alzo in mijn favoriete materiaal te kunnen verder werken. Tijdens de baksessie van de linkerhelft van de pels is het gezicht er afgevallen. Ik denk dat secondenlijm niet zo goed tegen hoge temperaturen kan. Als er dan genoeg materiaal op zit ter hoogte van de 'lasnaad' dan zal dat wel blijven zitten. Bij mij waren dat echter enkele kleine haarovergangen en dat was niet genoeg om het gewicht te dragen. Dat is wel allemaal in orde gekomen, alleen effe een kleine vertraging. Ik heb het gebit van de HH-versie grotendeels behouden, enkel wat kleine veranderingen voor een goede passing.
Intussen ook al de mal gemaakt, en daar was ik al voorbereid dat het gezicht alsnog ging loskomen, maar dat is niet gebeurd. Dus de master is nog in prima staat. Zeer binnenkort het schilderwerk.
Mool1.gif
Mool2.gif
Mool3.gif
Mool4.gif
Mool5.gif
Mool6.gif
Mool7.gif
Mool8.gif

De tweede is waarschijnlijk minder bekend. Het is een van de aliens uit 'They live' van John Carpenter. Die aliens waren voor het menselijk oog niet zichtbaar, of ttz, ze zagen er dan als een mens uit. Maar met een speciale bril zag men hun ware gedaante, evenals de hypnotische teksten die verborgen waren in de reclamepanelen verspreid over de stad. De film was eigenlijk een aanklacht tegen de overconsumptie van de maatschappij. Tot zover de achtergrond.
Was dit moelijk? Nee, niet echt. Door de verschillende kleuren waaruit het alien-hoofd bestaat, was het gemakkelijk om de verschillende lagen te defininieren. Ik heb dan ook zoveel mogelijk gebruik gemaakt van verschillende kleuren om ook mijn lagen op dezelfde manier weer te geven. Ze zijn in de film meermaals te zien in een maatpak, dus dat was ook mijn keuze. En dan is er nog dat kapsel van de eightees, om enige eigenheid vast te houden. Was een leuk projectje, dat pas écht tot leven komt met de beschildering.
They%20live1.gif
They%20live2.gif
They%20live3.gif
They%20live4.gif
They%20live5.gif
They%20live6.gif
They%20live7.gif
They%20live8.gif
 
Laatst bewerkt:
Een echte meester aan het werk... prachtig al wat er uit jouw mouw tevoorschijn komt.
 
Sta er steeds versteld van hoe je dat kunt.....
 
Thx voor de commentaren. Ik heb het een beetje druk gehad met de voorbereidingen voor Facts verleden weekend.
Maar ik wil jullie toch nog even tonen hoe de eerste geschilderde exemplaren er zijn uitgekomen. 'They live' in 2 verschillende versies: Kleur en zwart/wit, zoals ze door de zonnebril bekeken eruitzagen.

moon_o10.jpg
moon_o11.jpg
they_l10.jpg
they_l11.jpg
 
Gewoonweg prachtig werk,maar ze zien er zelf wel niet zo gezellig uit hoor...😃😃😃
 
weer knap werk wat je hier neerzet
 
Ik word niet snel warm of koud van deze tak van de hobby, de figuren, maar jij trekt het toch wel naar een heel hoog niveau. Net als bij Gunit vind ik dit toch altijd inspirerend en de moeite waard om te volgen wat er uit jouw penseel vloeit. Echt en onvermijdelijk talent, chapeau!
 
Ik word niet snel warm of koud van deze tak van de hobby, de figuren, maar jij trekt het toch wel naar een heel hoog niveau. Net als bij Gunit vind ik dit toch altijd inspirerend en de moeite waard om te volgen wat er uit jouw penseel vloeit. Echt en onvermijdelijk talent, chapeau!

Niet enkel het penseelwerk in dit geval maar vooral het 'sculpten' is van artistiek niveau hier !
Prachtig.
 
Indrukwekkend, loepzuivere lijnen, karaktervol !
 
Volg de rest in bewoordingen knap grt.
 
WauW, werkelijk schitterende koppen Jiver !!

gebruik jij alleen penselen of ook de airbrush ?

Misschien heb ik de verklaring voor het los komen van het gezicht tijdens afbakken :
CAlijm wordt bij hogere temperaturen weer vloeibaar (weet helaas geen max. temperatuur).
Heb ik ooit gelezen in een artikel over het maken van mallen voor masters,
waarbij een rubber gebruikt wordt dat verwarmd moet worden voor vulcanisering (niet de RTV dus).
Het werd dan afgeraden om CAlijm te gebruiken tijdens de masterbouw.

groet ;)
 
Daarover gesproken, bruine Gator Glue weerstaat hitte zeer goed.

Zie hier, paragrafen 250 en 251.

(Ter info: ik promoot altijd en overal Everbuild Gator Glue, omdat ik het zo'n ontzettend fijne lijm vind... jammer genoeg lijk ik de enige modelbouwer te zijn die ermee bouwt. Ik blijf het echter promoten... hittebestendigheid is slechts één van de vele voordelen. Indien interesse in meer info, laat maar weten)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan