Hoofdsponsor

1/10 SS Hansen Kampfgruppe (een beroemde zwart-wit foto) [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Een van mijn volgende projecten een bust van MJ miniatures.

"This German soldier, whose face is now one of the most famous images from the Battle of the Bulge, is generally believed to be Walter Armsbrusch, a member of the 2nd Company, 1st SS Panzergrenadier Regiment, 1. SS-Pz.Div. LSSAH, fighting in Kampfgruppe Hansen. The photos and film of him were shot in Poteau, Belgium on December 18, 1944, after Armsbrusch's unit recently destroyed an American convoy. The incident has come to be known as the Ambush at Poteau. Walter was an MG42 gunner"

attachment.jpg

attachment.jpg

of het historisch correct is kan ik niet zeggen

de bedoeling is een 3D zwart-wit foto te maken

attachment.php
attachment.jpg



Grtx Jan
 
Een leuke uitdaging, veel succes
 
leuk en zeer creatief

bewondering en terecht


:You_Rock_Emoticon::You_Rock_Emoticon::You_Rock_Emoticon::You_Rock_Emoticon:


sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng



Blood Red Papa
 
Na de fotograaf waar ik van onder indruk ben volg ik dit heel graag grt.
 
Heel toevallig kwam ik vandaag op facebook (in een groep waar ze foto's posten van WW2) de foto tegen die je als eerste postte :)
En ook daar werd er besproken wie deze persoon nu eigenlijk was. Na wat google werk zijn er blijkbaar veel online 'discussies' over de identiteit.
één van de andere namen die ook ter sprake komt is 'Hans Tragarsky'
Ik heb ook nog 2 bijnamen gevonden van de persoon: 'Mr. Battle of the Bulge' en 'Winter Fritz'

Misschien helpen deze namen om nog wat referentiefoto's of info te vinden voor je project ;)
 
Jordic, bedank voor de info

Heb onder tussen al verschillende forums en links doorgenomen, er zit veel gekakel tussen over wie het nu eigenlijk is en ook een paar goede achtergrond berichten.
En door de verschillende links ook verschillende filmpjes gevonden op Youtube met achtergrond info.

Ik zal dus objectief blijven en er geen naam opplakken, het enige correcte wat met zekerheid geweten is dat het een Mg Schutze was die tot de Hanssen Kampfgruppe behoorde en deelgenomen heeft aan de hinderlaag bij Poteau, de foto"s zijn genomen door een Propaganda eenheid die daar toevallig na het gevecht was. Het beeld en fotomateriaal is daarna door een US eenheid gevonden toen deze propaganda eenheid werd gevangen genomen.

de figuur zit in elkaar en de grote delen zijn voorzien van een grondlaag, de rest is nog dryfit.
vind het een goede figuur van pasvorm en detail, verheug mij op het schilderwerk.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

"effe oftopic, ik kan enkel foto per foto opladen, heb ik iets gemist"

Grtx Jan
 
Jammer maar lukt mij niet in geen enkele browser "chroome, firefox, microsoft"

Heb ondertussen toch al een beetje verf aangebracht.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Mooie vooruit gang Schitterend werk!!
Zeker weten een domme vraag, is hij in zijn rug geschoten, of komt hier nog iets bij??
 
knap werk ;)

@Ari5: volgens mij is dat een bevestigingspunt voor zijn wapen
 
Dit spreekt me helemaal aan, eens wat anders dan een gewone figuur schilderen.
Ben benieuwd hoe je dit weer gaat maken maar jou kennende wordt het weer een pareltje.
Het kan aan de maandagochtend en gebrek een koffie liggen, maar heb je deze figuur nu eerst 3D geprint of was het een bestaande figuur die je wil laten overkomen als 3D foto?
Neemt niet weg dat ik er graag een stoeltje bij zet om te volgen, en best eerst een tas koffie om wakker te worden.

Succes!
 
bedank mannen.
Achter een zondagnamiddag schilderen, er is nog wel wat werk aan maar het gaat in de goede richting denk ik.
Als basis gebruik ik de zwart-wit set van Scale 75 en enkele grijs tonen van AV, enkel het graphite grey uit de set gebruik ik niet omdat het blauw hier overheerst.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
ik heb nog een beetje aan de details gewerkt en de camouflage veranderd.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Al heel mooi Jan in deze tussenfase.
Je zal zijn gezicht wel nog moeten verouderen en meer vermoeidheid geven als hij op de foto moet gelijken vrees ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan