Hoofdsponsor

1/144 Saint Loiuis Airfix [wip]

  • Onderwerp starter BLOOD RED PAPA
  • Startdatum
Prachtig wat je aan het maken bent.
 
Merci Bart ik probeer he , ondertussen weer iets zot, maar wel zeer
realistisch pittig detail aan het laten werken in me hersen pannetje .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okee Zondag Middag,
net koffie gedronken en foto's opgezet om te delen met wie ze zien wil

De masten komen er stillaan aan.
Maar toch nog eerst een paar andere items doen en wat extra detail aan brengen.
Zoals aan de sloep aan de grote te zien was dit wel een serieus groot geval en ik
vraag me af hoe ze die zonder rugpijn,breuken en accidenten van het schip in zee kregen.
Zal wel met man kracht gebeurt zijn. Maar ik zie nergens een wiinch systeem Waarmee ondermeer een anker werd opgehaald.
Toch heb ik hoe mooi het ook is dit schipje een beetje twijfels over de juistheid van al de items.
Nu ja het is dan ook een eerste uitgave van 1972 maar goed.
Ook de sloeps zitbanken heb ik ietwat bij geschilderd naadjes en zo want uiteindelijk
hadden ze toen wel hout in dwarslagen ,(multiplex) maar zo groot dat het in één stuk lijkt , lijkt me onlogisch.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

fotos van de bevestigde sloep volgen
van daag nog tis pas 14.30 dus nog éééééééén ganse dag voor mij haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de draaispil om het anker op te halen zit mogelijk onderdeks, deze diende niet alleen voor het anker maar ook voor het hijsen van de zeilen en alle andere til werk.
als de bekabeling op het plan correct is zou tussen de masten ergens een katrol moeten hangen die hiervoor bedoeld is.

mooi schilderwerk weerom trouwen dat je laat zien.
vgr Marc
 
ja juist ik weet dat dit op de victory ook van binnen zit en dat op die winch verschillende schuifjes
zaten met voor ieder een bol zeil garen en zeild doekjes en zout om wondes te verzorgen
En hartelijk dank voor het compliment
 
Bon het laatste voor deze avond .
Tooltje gemaakt om touwwerk door sleufjes te trekken ten einde die walvis sloep vast te zetten op het schip
en de verdere foto's tonen dan het vast zetten, (geeeeeeeeeeeeeeeuw)
Dan het heklicht schilderen zodat lijkt dat die aan is wat meestal het geval zou zijn bij zwaar weer .
Nee hoor dat is niet het detail waar ik het al is over had hehe dat pittig detail komt later.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
het lichtje brand

attachment.jpg

attachment.jpg

nu ga ik extra schaduw aan brengen op het schip maar ook extra licht vlekken want het lampke brand
hoe pffff , geen idee ik vind er wel iets op ook de zee gaat dus licht vlekken krijgen bij dit o zo duistere weer
ik leef me helemaal in als ik iets bouw , ik laat me meeslepen , en in mijn dromen zit ik mee op het schip te vechten tegen de storm
met de drang te overleven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volg nog steeds met leergierige ogen knap grt.
 
Scotty, efkes een paar vragen in referentie tot je laatste foto van de achtersteven:

- was dat heklicht in realiteit zo groot? Het lijkt mij enorm in vergelijking met de rest van de achtersteven.
Ik herinner mij de film "Master and Commander" en dacht niet dat het heklicht zo groot was.

- ik meen dat ik aan de achtersteven nog twee kanonnen zie uitsteken. Met zo een stormweer kan dit toch niet normaal zijn dat er nog geschutspoorten open staan?

Enkel om te helpen he....
 
inderdaad ze zijn compleet verast door het storm weer het schip is in rep en roer
en word in staat van paraatheid gebracht ware het niet dat ze achtervolg worden
door een Nederlands flottielje en ze toch hun licht niet kunnen doven te meer daar
hun eigen flottielje toch een herkenning moet hebben om kontakt en ramp te vermijden
ja groot op gezocht en juist hoor dit is hier 1626 de tijd van kardinaal richelieu
 
Je laat echt iets moois zien hier vindt ik, een vraagje; welke verf gebruikt u?
 
citadel zoel als valjo als humbrol en game colour van army painter en ook rembrandt van de zeeman
alles acryl
 
bijna hart aanval gehad , me oudste dochter op bezoek met twee van haar drie zoontjes
lol oooh bompa bootje en jap grijpgrage handjes
gelukkig had ik no indianan en cowboys en een schiet kanon liggen hehe
alle aandacht ging dan naar daar oef
 
Ik kan er alleen maar naar kijken en genieten van het schouwspel!!! ik voel me al een matroos die avontuur wil zien na jaren gediend te hebben in het Franse leger en nu de zee op gaat ..op zoek naar spanning en avontuur...waw
 
Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar een totaalbeeld van dit diorama.
 
jap ik ook bro van daag bezig geweest aan de masten
 
oke tis mooi weer , ik weet het .
En ja ik moet naar een verjaardag fuifje van één van mijn kleinzoons die word vier en ze kado is die auto dak hier te koop stelde .
Gaat hij zeer zeker dolgelukkig mee zijn , dat weet ik zeker
Maar heb ik zin om te gaan ??? hoegenaamd niet het word weer drinken en kijken op de ex famillie , en dat HAAAAAT ik gewoon
ah daar hebben we scotty , en in hun eigen denken ze de loozer
dus beetje gebouwd en geschilderd aan de eerste mast van me schipje

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan