Hoofdsponsor

1/24 Bmw 328 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Bedoel je die dingen achteraan op de motorkap?

bmw_328_36_07.jpg


Copyright here, picture will be deleted on first request of copyright holder, educational and referential purposes only
 
Ben ook al begonnen met het uitboren van de ventilatiegaten opzij van de motorkap daar waren ook maar miserabele roosters mee ingegoten afschuwelijk
Met een fijn boortje gaatjes geboord en daarna met dat zelfde boortje door op en neer te gaan als een freesje de gaatjes door geschuurd


attachment.jpg

attachment.jpg

De koets staat ook al in de vernis om goed te laten uitharden om later verder te kunnen

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc
 
Ja Roy die zijn zo lelijk en staan dan nog niet mooi recht
 
Kun je dat niet wegschuren en vervangen door wat gevormde messing stripjes?

Je zou een mal kunnen maken, bijvoorbeeld van plastic of hout. Daarna kun je het messing op maat snijden en over de mal vormen, zodat je identieke exemplaren krijgt.
 
Kan ik misschien eens proberen ik heb een ideetje , maar dat ga ik eerst eens proberen voor ik iets zeg of schrijf
bedankt Roy
 
Mooie werkzaamheden.Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen met de louvres.
Marc S
 
Niet direct de kleur waar ik mijn geld insteek maar wat een mooi resultaat al Marc grt.
 
Die louvres zou ik laten, er zijn er verschillende op deze schaal die verkrijgbaar zijn in resin en aan te brengen zijn als decal. Die info heb je gekregen bij de bouw van een andere hotrod. Verder als je de moaite doet voor de nieuwe roosters kan je evengoed de opgegoten riemen afschuren een vervangen, want deze zijn nu wel heel zwaar uitgevoerd. Zie Peter Van Dijck's topic over defending hill 172
 
Ok Silenoz daar heb je een punt ik was nu al bezig met de gegoten riemen te verdunnen maar inderdaad die zijn ook wel storend
Thanks
Marc
 
Beste Pascal en alle andere kijkers vandaag heeft mijn vrouw me gezegd dat ze de kleur niet zo mooi vond want het is meer bruin dan rood en dat zag ik dus niet alhoewel deze in de echte Ferrari kleur is gespoten
Nu is me er een lichtje opgegaan dat ter sprake is gekomen een tijdje geleden dat onze sponsor en bouwkameraad Steven dat hij nu glazen pareltjes in zijn shop omdat ......... ijzeren kogeltjes durven roesten en de kleur veranderen en volgens mij heb ik zoiets voor want mijn Z8 is in dezelfde verf gespoten en zelfs ik zie merkbaar verschil
Maar beste vrienden ik laat het zo hij blinkt mooi ,zit geen of zeer weinig stof in en het is zo een fragile carrosserie dat ik het nu niet durf om hem in de remvloeistof te dumpen
Dus sorry maar deze kleur blijft en nu weet ik pas waarom Pascal niet warm loopt voor deze kleur
Marc
 
Ik denk dat als hij straks volledig in de lak staat, met motorkappen et cetera, dat het er al een heel stuk anders uit ziet.

Mij stoort de kleur zeker niet, hoewel er misschien mooiere kleuren op het palet voorkomen.
 
ja ik weet maar ik had het niet gezien , graag had ik hem in het mooie rood gezet
 
Ho, Marc kleuren zijn een smaak die door iedereen anders word ingevuld en door uw uitleg begrijp ik de situatie maar dan nog blijft de kleur een keuze voor ieder van ons.
Soms zie ik dure wagens waar ik de kleur afschuwelijk vind maar dat heeft niets te maken met de afwerking want anderen vinden de kleur dan wel mooi en dus is het niet meer dan een persoonlijke opmerking die geen waarde heeft.
grt.
 
Pascal dank u voor deze woorden maar het ergste is dat ik de zelf niet zie maar vind ze in mijn ogen wel mooi voor mij is dit vuurrood
Maar zoals gezegd zal er een kleurverschuiving plaats gevonden hebben door die metalen kogeltjes erbij te gooien ( ik wist dat toen nog niet ) heb nu glazen kogeltjes gekocht bij Steven een tijdje geleden
Marc
 
De kleur vind ik mooi, het hoeft toch niet altijd standaard volgens het boekske te zijn. Je bent goed bezig en zo strak spuiten is een kunst op zich. Ik zou het niet kunnen.
 
Alain waarom niet ? Het is zoals Roy het zo mooi beschrijft als je iets wil dan kan je het , kijk naar jezelf met uw tuin heeft iemand u er ooit in geholpen ? Ik denk het niet , maar de keerzijde van de medaille is dat het zijn tijd en oefenen vraagt , en bij sommige mensen is dat soms teveel zij willen het meteen allemaal direct kunnen
Ik moet zeggen dat ik me op gebied van air brushen de laatste jaren ook sterk verbeterd heb , wel wil ik iedereen aanraden die meer uit hun a.b. willen halen de gratis modelbouw cursus in Almere zouden moeten volgen , niet de algemene maar die voor modelbouw . Let op de plaatsen zijn zeer beperkt
 
Beste modellers de BMW is zo goed als af , na wat zweet en zwoegwerk ben ik toch nog tot een redelijk resultaat gekomen , let wel op dit moment zonder louvres die kunnen er eventueel in een later stadium nog op geplaatst worden
Nu om verder te gaan het stuurtje ......... dat zat er niet compleet in het middenstuk plus de spaken ontbraken maar dat had Camaro vermeld bij de verkoop
Dat heb ik redelijk goed opgelost dank zij mijn spare parts box waar ik 2 stuurtjes van een VW busje vond de diameter klopte ongeveer met de cirkel van de BMW dus zijn we aan het scratchten gegaan met dit resultaat

het voorbeeld

attachment.jpg

de donorstuurtjes

attachment.jpg

het scratchen

attachment.jpg

het resultaat attachment.jpg

moet alleen nog in het blinkend zwart komen

tot hier ben ik nu geraakt , de motorkap is een ander verhaal Heller vond namelijk het nodig om de motorkap in twee helften te maken terwijl het origineel uit 1 stuk bestaat , het probleem is dat ge veel werk hebt plamuren , schuren , plamuren en nog schuren om deze een beetje deftig te krijgen , ik heb er nog geen beelden van die komen straks of morgen er liggen nog een paar zaken te drogen
Dat is het tot nu toe

Makkers ik ga nu wel aan een nieuw projectje beginnen straks een nieuwe topic daarover , maar ik zit met een deftige deadline omdat deze een geschenk is voor iemand voor begin volgend jaar plus dat ik nog een Golf 1 moet maken voor een ex-collega van mijn werk en deze zal naar zijn echte auto moeten gemaakt worden alleen weet ik nog niet goed hoe ik aan zo een motor moet geraken want dat Golf eentje heeft zomaar even 400 pk onder de motorkap steken dus zal de motor navenant moeten worden maar das voor later , ik houd jullie wel op de hoogte
grt
Marc
 
Nou Marc, ziet er goed uit dit karretje !
Mooie detailering en ik geniet er altijd van hoe jij een motor pimpt :)

Vind de kleur ook mooi, past naar mijn smaak goed bij zo'n klassieker !

Ben benieuwd naar de voltooing, maar we wachten dat danmaar geduldig af...

groet ;)
 
Goe bezig Coachke !!!!!!
Maar vijl die riemen eraf en maak ze uit tape
of dun leder, zal top worden.

Groetjes,
Rudy
 
Beste Rudy op dit moment is de BMW af voor mij voorlopig want er zouden nog louvres op moeten komen en dan zou ik de riemen eraf kunnen doen want dan moet ik helemaal opnieuw beginnen want de zij luchtinlatenzijn langs binnen bekleed met een stuk nylon kous dan moet dat er allemaal terug af
En ten tweede ik moet nu 2 modellen gaan bouwen voor een paar vrienden en daar heb ik een soort dead line zodus moet de BMW zo even blijven staan he
sorry
Bedankt voor uw commentaar word zeker en vast rekening mee gehouden
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan