Hoofdsponsor

1/35 Cougar 6X6 JERRV [wip]

baenske

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2014
Berichten
375
Cougar JERRV (Joint EOD Rapid Response Vehicle)

Een voertuig dat ontwikkeld werd door US of A in samenwerking met wat andere landen en in een versneld tempo het strijdtoneel heeft gezien.
Eentje uit de reeks van de MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) en dat doet deze met de nodige uitstraling.
Er bestaat zowel een 4X4 versie als deze 6X6 versie
Het voertuig is in meerdere landen in gebruik genomen en in het Verenigd Koninkrijk gekend als de Mastiff, de naam alleen al klinkt in mijn oren als kwaliteit. De eerste keer dat ik dit ding live zag werd me reeds duidelijk dat deze ooit gebouwd ging worden.

De doos die ervoor gebruikt gaat worden:

attachment.jpg

Ook deze doos zal niet veel aanpassingen krijgen maar ze worden nooit uitgesloten natuurlijk. Opbouwende kritiek is uiteraard welkom, ik kan van elke tip of opmerking iets leren. Ook fotomateriaal ervan is altijd welkom, daarvoor mag je me gerust via PB aanspreken.
Qua kleuren ben je bij deze wel redelijk beperkt, de meeste ervan denderen rond in de zanderige gebieden en zal je dus ook in deze kleuren zien daar.

Bij het openen van de doos wordt al duidelijk dat het geen bouw gaat betreffen van enkele avonden. Denk dat de onderstaande foto op dat gebied wel boekdelen spreekt.

attachment.jpg

in de doos vinden we vervolgens nog een mooie en duidelijke handleiding (deze blijkt later wel wat fouten te vertonen) en nog een kleurenfoto van het voertuig.

attachment.jpg

attachment.jpg

En er zit nog een extra kitje bijgevoegd, het robotje van de ontmijners:

attachment.jpg

Bij de start van de bouw blijkt al snel dat er gewoonweg te veel onderdelen gemaakt zijn. Tevens redelijk wat flash te verwijderen en soms klopt de nummering van de onderdelen op de sprue niet met het plan.
Om even een vergelijking te maken, onderstaande foto is na een 6-tal uren bouwen en je ziet het resultaat amper liggen.

attachment.jpg

Elke steun, elke schokdemper of welk onderdeel dan ook bestaat uit meerdere delen wat een perfect rechte constructie haast uitsluit. om het risico te vermijden dat ik een volledig scheef onderstel kreeg werd er telkens gebouwd boven een ruitjesblad. Dit zorgde ervoor dat de haaksheid relatief kon opgevolgd worden.

De bouw zal zeker niet op enkele weken klaar zijn dus voor de eventuele volgers, jullie gaan geduld moeten hebben vrees ik.
 
Blijft een knap voertuig , veel succes en plezier alvast, zullen we met geduld volgen :)
 
Heel mooi voertuig en ik ben dol op de kits met veel kleine onderdelen, deze gaat ongetwijfeld op mijn verlanglijst komen.Veel succes en ik volg mee
 
Succes met de bouw van de Cougar JERRV.
 
Ik volg in stilte mee grt.
 
Dat ziet er geen gewoon kitje uit
Veel plezier
Suc6 Marc
 
Mooitje, ben persoonlijk meer fan van de MRAP, maar ik ga deze ook wel volgen...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan