Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Vliegend Militair Fokker E-III
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Fokker E-III

Turner
    Gast

Standaard Fokker E-III

Ik had nog nooit iets militair gebouwd en ik had deze nog liggen. Het was niet de bedoeling om iets te maken dat historisch correct was, maar meer om gewoon even lekker te bouwen

Moet zeggen dat zo'n 1/72 vliegtuigje echt heel leuk was om te bouwen

Groet,
    Ferry

Standaard

ziet er goed uit.
    Mooi werk met die spandraden aan de vleugels voor op 1/72 zal het wel fijn werk geweest zijn.

Mark

Standaard

Ziet er heel mooi uit Ferry
    Klein hé, zo'n WO I vliegding op 1/72

Groeten, Pascal

Standaard

Ziet er mooi uit hoor,
    ik heb er ook nog eentje liggen op schaal 1/72, en het lijkt me idd klein, maar zal toch even leuk bouwen zijn dan de grotere jongens.

Als dit je bevalt kun je anders eens kijken bij onze groepsbouw Turner, kun je ook nog zo'n vliegtuig of iets die te maken heeft met WW2 maken.
    Is maar een tip

Standaard

Ziet er netjes uit.
    De decals en de bespanning is mooi aangebracht.
    Komt er nog een vliegtuig(je)?

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

merlijn432
    Gast

Standaard

heel mooi! vooral voor zo een kleine schaal!

Standaard

Mooi hoor die "spin", toch raar eigenlijk, de meeste wwI vliegtuig kitjes zijn op die schaal... hehe maakt ze nog eens extra schattig.
    Heb ooit zelfs eens een PE kit van een Dr I begonnen op die schaal, mijn eerste ervaring overigens met PE, helaas raakte het rompje verloren terwijl ik aan de vleugeltjes aan het werken was.
    Pas maanden later bij het herbehangen terug gevonden achter de kast :-(
    Zal wel eens zien of ik nergens een fotootje terug kan vinden.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Turner
    Gast

Standaard

Bedankt voor de positieve reacties allemaal!

@Markske: Dat met die draden was inderdaad heel fijn werk. Je kunt het denk ik het beste vergelijken met het rijgen van draad door een naald. Ik had eerst 0.6mm gaatjes door de vleugels geboord, en daar is het touw doorheen gewurmd.

@Pascal: inderdaad klein. Zeker als je bedenkt dat ik tot nu toe alleen bezig ben geweest met 1/24 auto's

@Pantani: Die groepsbouw ga ik zeker aan meedoen. Ik heb me al aangemeld bij Mark maar sta nog niet op de lijst omdat ik nog niet precies weet wat ik ga bouwen. Het wordt in ieder geval een dio, maar het onderwerp staat nog niet vast.

@modelbouwerke: Ik ben nadat deze klaar was meteen begonnen met de Nieuport N.28 C1. Helaas is deze al te ver gevorderd om nog een bouwverslag te starten. Maar... deze gaat ook weer lekker dus daarna zal er zeker nog wel een volgen . Een 1/48 Polikarpov en een 1/32 F104 Starfighter heb ik nog liggen, maar het is juist de schaal die me bij 1/72 zo aanspreekt.

@dancooper: Ik ben bij deze bouw bijna van het begin tot het einde de propellor kwijt geweest. Pas op het einde vond ik hem terug (onder mijn printer). Da's dan weer een nadeel van 1/72: tis allemaal zo klein dat je echt heel goed moet opletten waar je het laat.

Nogmaals bedankt voor de reacties allemaal! Die werken zeer motiverend

Groet,
    Ferry

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/72 Fokker D.XXI (PM Model) [DONE]
    By Nils in forum Militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 02-11-10, 21:48
  2. Vliegend Militair - Fokker DR I Revell 1/28
    By marc in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 22-08-08, 19:00