Hoofdsponsor

Anders / onbekend Citroën H "Polo la Frite" [DONE]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Wie kent "Bienvenue chez les Ch'ti"?
In mijn ogen één der beste Franse films der laatste jaren en telkens die op TV komt kijk ik er naar en moet ik opnieuw hartelijk lachen.
Komt er bij dat ik het Noord-Franse (in feite Oud-Vlaams) stadje Bergues ben gaan bezoeken en dat ik er een rondleiding genoten heb waarbij er verwezen werd tussen de elementen in de film en deze in het stadje zelf.

In de film speelt een frietkot "Polo la Frite" een rol. Dit frietkot heeft zijn standplaats op het plein voor het gemeentehuis.
In werkelijkheid is hier niets van juist en staat er geen frietkot of food truck op het plein maar dit mocht geen reden zijn om er geen model rond te bouwen en zo komen we aan deze food truck, een frietkot op zijn Vlaams.

De onderdelen op 2 pagina's:

attachment.jpg

attachment.jpg

Na wat rillen en uitsnijden komen we tot deze onderdelen:

attachment.jpg

Hierna gaan we eerst de grote onderdelen aanpakken want deze moeten tenslotte het chassis en de versteviging maken.

attachment.jpg

Let er op dat het toonbank gedeelte uitgesneden is en dat een toonbank in de diepte werd ingebracht, eerste maal dat ik dit diende uit te voeren op een model.

attachment.jpg

De grote onderdelen voordat we ze samen brengen. Het deel uiterst links betreft het stuk dat de vooras zal herbergen.
De achterwand ligt uiterst rechts en zal nodig zijn om het dak, dat nu op een punt staat, terug op zijn plaats te brengen.
De reden dat het dak hier te zien is als zijnde op een punt, komt doordat er een insnijding diende gemaakt te worden om er een reclamepaneel in aan te brengen.
Vergeet niet dat we hier werken zonder handleiding en dat je dus zelf moet uitzoeken waar wat moet komen. In het beste geval (en dat hebben we gelukkig) is er een foto voorhanden van het afgewerkte model.

Ik heb geluk gehad dat ik besloten heb om de achterwand pas te verlijmen nadat ik het cabinedeel verlijmd had. Op die manier heb ik enkele verstevigingen kunnen aanbrengen binnenin en heb ik ook het reclamepaneel "Baraque a Frites" intern kunnen verlijmen. Had ik eerst de achterwand geplaatst, was dit onmogelijk geweest.

Wordt vervolgd....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erwin nu kan je het toch bijna met uw ogen dicht he ?
Wel knap al die Citroen's
Marc
 
Da's maar een gedacht Coachke, wacht maar tot ik echt met de speciallekes zoals de depannages ga beginnen, dan ga je iets speciaals zien!
Erwin.
 
Nice,nice, nice.....Erwin gij zijd goe bezig!

Fred
 
Knap hoor, al die verschillende versies...
 
OK, ik heb mijn vorig bericht verwijderd en ga nu trachten de nieuwe foto's te posten, hopelijk zal het nu beter zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en in een kleine setting......

attachment.jpg

Laat ons hopen dat het nu lukt
 
veule beter na
Ok makker knappe zaken is wel mooi
Marc
 
Erwin mooi geworden, en als patatboer ken ik ze ook, daar ging altijd de rechterkant open en was ook een Frietbarak, maar minder bekend gelijk deze, Ongetwijfeld hoop ik ondertussen op de Visboer en de IJsboer, de diepvriesboer
 
Bedankt voor de reacties.
@ Aris: een diepvriesboer heb ik al, de frigo Toupargel.
Een ijsboer heb ik liggen, zelfs 2, en dat zullen speciaaltjes worden.
Een visboer heb ik nog niet, enkel een transport voor oesters.

Het is de bedoeling dat ik, door middel van de verschillende versies, het verloop van het leven kan uitbouwen van geboorte, jeugd, sport, legerdienst, huwelijk, arbeid, eten en drinken, reizen, hobby en vrije tijd tot de dood en de meeste van deze versies steken reeds in de stock.
Zal natuurlijk niet op 1 jaar afgewerkt zijn want er moet ook nog plastiek gebouwd worden.
 
Mooie modellen. Van waar haal je deze?

Al deze modellen en veeeeel andere, ook militair, zijn free download op de site "Le Forum en Papier" of ga naar maquettes-papier.net
Het is een Franse site en zoek dan "Maquettes en telechargement" waar je een keuze kan maken uit het thema dat je wil. Je zal er van versteld staan wat er allemaal beschikbaar is.
De Citroens staan onder de rubriek Camions.
 
Jup, knap gedaan weer Erwin, het lijkt er sterk op dat je de smaak te pakken hebt !
 
Al deze modellen en veeeeel andere, ook militair, zijn free download op de site "Le Forum en Papier" of ga naar maquettes-papier.net
Het is een Franse site en zoek dan "Maquettes en telechargement" waar je een keuze kan maken uit het thema dat je wil. Je zal er van versteld staan wat er allemaal beschikbaar is.
De Citroens staan onder de rubriek Camions.

Bedankt voor de info. Ga zeker eens gaan neuzen.
 
Voor het gemak hier de link naar de Citroën's:

http://www.maquettes-papier.net/forumenpapier/viewtopic.php?f=82&t=7649

wel 176 pagina's.
Je zal verwijzingen vinden in blauwe tekst en blauw onderlijnd met een vermelding naar een pdf bestand. Dat zijn de plannen voor het voertuig dat juist daarvoor beschreven wordt.
Goede raad als je wil printen: gebruik papier 160gr.
Goede raad als je wil bouwen: begin met iets simpel, een gewone Citroën zonder al te veel toeters en bellen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan