Hoofdsponsor

Anders / onbekend La Grande Rue [wip]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
Ook deze maal heb ik enkel papier meegenomen naar Normandië maar behalve enkele voertuigen heb ik deze maal ook enkele gebouwen mee die samen "La Grande Rue", de grote straat of de hoofdstraat zullen vormen waar de voertuigen kunnen op gepresenteerd worden.
Een juiste schaal kan ik jullie niet meedelen maar reken toch maar tussen de 1/40 en de 1/43, ongeveer de diecast schaal van Norev, Corgi en Dinky Toys.

We beginnen met de Pharmacie, de apotheek en dit bestaat uit 4 gekleurde en 1 wit vlak.

attachment.jpg

De voorgevel,

attachment.jpg

zijgevels,

attachment.jpg

dak,

attachment.jpg

en het trottoir met de rijbaan.
Het witte vlak fungeert als ruggesteun.

Na het uitknippen en rillen kan er begonnen worden met het plakken waarbij de nodige droogtijden moeten gerespecteerd worden.

attachment.jpg

Nachtje drogen en we kunnen weer verder.

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij dergelijke grote oppervlakte zou ik er toch een versteviging in plakken Erwin, stukje karton van een hagelslag doos bijvoorbeeld.
Dan blijft het gebouw mooi strak.

Zelf ben ik ook op vakantie momenteel en ben begonnen aan een Duitse kustvaarder uit 1936 in schaal 1:250:dry:

Fred
 
Mooi, en perfect bruikbaar als decor om modellen uit de jaren vijftig te presenteren.

Succes, en geniet van Normandie,
Rudy
 
@ Fred: was ik van plan Fred en is zeker nodig bij de grotere gebouwen.

@ airb: is om die Citroën's op te presenteren hé

De straat wordt groter:

attachment.jpg

eerst het dak op de Pharmacie geplaatst, de dakrand moet nog versterkt worden.

attachment.jpg

daarna werd de garage gebouwd doch ben vergeten foto's te nemen van alle onderdelen.

Derde in rij is de Auberge Familiale

attachment.jpg

voorgevel waar de ramen moeten uitgesneden worden,

attachment.jpg

idem aan de zijgevels,

attachment.jpg

de ramen en de luifel,

attachment.jpg

het dak en enkele panelen.

attachment.jpg

na het uitsnijden ziet het er zo uit

attachment.jpg

en nu kan het plakwerk beginnen.
 
Leuk project Erwin. Daar zullen je Citoens mooi bij staan.

Fred
 
Mooie gevels :)
Wat ga je gebruiken om de ramen te maken?
Wellicht geen papier?? :nowink:
 
ziet een er tof uit Erwin grt.
 
Volgens mij ben je gebeten door het papier virus.
 
Blijkbaar ben ik toch vergeten om enkele foto's te nemen van de vorderingen aan de diverse gebouwen maar niet getreurd, ze komen nog.

Ondertussen een nieuw gebouw gestart hetgeen ik de "Chocolaterie" ga noemen.

attachment.jpg

Voorgevel

attachment.jpg

balkon

attachment.jpg

zijgevels

attachment.jpg

luifel en bloembakken

attachment.jpg

dak en fronton

attachment.jpg

Na het rillen en uitsnijden van de onderdelen is deze klaar om verlijmd te worden.

Wordt vervolgd.....
 
er heeft iemand een nieuwe richting gevonden :D

veel plezier ;)
 
er heeft iemand een nieuwe richting gevonden :D

veel plezier ;)

Niet echt Jordi maar wel een aangename tussenstap als je op reis bent of je je stilletjes moet bezig houden (kleinkinderen in huis).
Niet veel gerief nodig en een aangename bezigheid 's avonds.
Vind het heel leuk maar de drang naar plastiek is toch nog heel erg aanwezig hoor!
 
Die gevels zijn meer mijn slag Erwin en zijn een goed voorbeeld voor diorama's grt.
 
Tof project om je HY's te presenteren.
IK kijk al uit naar het eindresultaat.

Grts,
Joost
 
Tijdje stil geweest op het forum maar we hebben toch niet stilgezeten.
Vermits ik mij voorgenomen heb om geen half afgewerkte projecten meer achter te laten vooraleer aan iets nieuws te beginnen, hebben we dus verder gedaan aan La Grande Rue, projectje welke we in Normandië gestart waren.

attachment.jpg

De straat ziet er voorlopig zo uit, er dient nog gewerkt te worden aan de "Garage Moderne".

attachment.jpg

De Pharmacie is afgewerkt door het plaatsen van een kartonnen rug. De dakrand is wat golvend maar daar kan ik niet meer aan doen.

attachment.jpg

De Auberge Familiale heeft zijn luifel gekregen. Het op zijn plaats houden had nogal wat in zijn mars om reden dat enkel de beide zijkanten aansluiten op de gevel maar uiteindelijk heb ik dan geopteerd om 3 verstevigingsstukken onder in de luifel te verlijmen.

attachment.jpg

op die manier past hij iets beter.

attachment.jpg

De Chocolatier kreeg een balkon en relingen hetgeen ook niet van een leien dakje liep.
Uiteindelijk heb ik de gevel ingesneden en heb ik één der randen van het balkon via die gleuf verlijmd aan de binnenkant van het huis. Op die manier lag die vastgelijmd en bleef die recht door zijn eigen gewicht dat tegen de gevel rust.
De relingen zijn uitgesneden, ook tussen de spijlen, en verlijmd op het balkon.

attachment.jpg

een stukje trottoir en straat mag er ook bij....

attachment.jpg

en zo ziet het er uit als ze bier komen leveren....

attachment.jpg

of vlees.

Morgen doen we hopelijk verder met de garage.
 
Mooi project en een goed idee om geen half afgewerkte projecten achter te laten.
 
Hier is de "Garage Moderne"

attachment.jpg

attachment.jpg

Die dakstructuren komen jammer genoeg niet goed bij geen enkel gebouw.
Of ik moet nog dikker papier hebben en 250gr gebruiken voor gebouwen of ik moet onder het dak eerst nog een ander blad verlijmen maar bij dat laatste vrees ik dat het resultaat hetzelfde zal zijn.
Heb onder de dakrand van sommige ook al een extra stuk papier gekleefd maar dat helpt ook niet.
Voorlopig laten we het dus maar zo.
 
Zou het niet helpen als je een stukje karton onder het dak lijmt?
En dan een nachtje onder een dik boek laten drogen? (Voor je het aan je huis lijmt natuurlijk :8 )
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan