Hoofdsponsor

1/16 Takoms Renault FT rc [wip]

karel47

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
441
Kreeg deze kit in handen van een vriend op vraag hem rc te maken
Heb de tank voorlopig ineen maar wel zo dat ik de rc er nog ga inkrijgen , later vandaag fotos , moet ze nog inladen om op forum te plaatsen

Hier alvast een teaser filmpje van een van mn RAG kameraden op een van de beurzen
Gedetailleerd driverscompartmen en scale motor , de rest herbergt de rc , turret is rc ook , geen recoil of evelatie ... te weinig plaatst erin


Ik schat rond een uur of 3 ik de fotos ga plaatsen tot dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste eigen foto's , doos ontvangen en beginnen bouwen, vanaf nu regelmatige update
gaat over Takom TK4001 en TK4003
Ben begonnen aan de TK 4003 ...
hele mooie kit super gedetailleerd , heel gaaf gegoten , crispy klinknagels en zuivere duidelijke details

EXKcBz.jpg
3WvQfM.jpg
65b8mg.jpg
4hPdCt.jpg
PmBm3s.jpg
 
eesrt de structuur opgebouwd met in het achterhoofd de rc componenten , geniet ervan ...


7YfsGJ.jpg
O3zd2O.jpg
a2tyAL.jpg
95urM3.jpg
6LXarp.jpg
hzU8T5.jpg
8itZDy.jpg
3bWA21.jpg
h1nP95.jpg


ook alles al in zandkleus gezet , hiermee zie je de details heel goed , er is niks bijgebouwd ... standaard kit tot hiertoe
 
Inderdaad een mooie kit. Ben er zelf ook al aan begonnen.
 
terug bezig maatje , goed je terug te zien ze

de kits zijn bestemd voor larry in mn facebookgroup, werden eerst in duitsland geleverd bij een andere persoon, na 2,5 jaar konden we ze terug krijgen en nu in mijn handen , larry ontwerpt rc tank modules a la clark etc en gaat er een hele mini ontwerpen voor deze , met de tk37 kon het ook maar wat is er beter dan eigen ontwerp
hij gaf me gisteren was details over het board maar snap er nie veel van , misschien gaat er bij jou wat rinkelen

100K Baud, inverted TTL, one start, two stop and one parity bit RS-232 style protocol for the T8FB transmitter.
25 bytes per packet and one packet every 14mS.
The first byte indicates the beginning of the data and the last byte indicates the end of the data.
It is on there because some like adding lots of extra lights.
That way they can use incandescent or LED.
yes

There are protection diodes at each of the eight drives so that eight motors could be used, but again, only one direction.


dat zijn dus acht programmeerbare kanalen plus de 6 of 7 op je dx-6 of dx7 geeft je al 14 bestuurbare kanalen , de samples voor geluid via de sd kaart staan ongeveer op 100 mogelijke samples , geeft oneindige mogelijkheden , binnenkort krijg ik er een paar binnen om te testen
en last but not least kon hem overtuigen om 2.4 Ghz te gebruiken ipv 40 mhz channels , die komen ook al niet overeen met onze 40mhz kanalen , dus is alles aan omzetten naar 2.4 ghz stuff
 
Laatst bewerkt:
Foto'suit grootmoeders tijd

geniet ervan

aOvbEG.jpg
Xih3jF.jpg
z7w06A.jpg
y2tM0Y.jpg
Fu5Ygf.jpg
umllWQ.jpg
6h6wXI.jpg
Xr10yx.jpg
2X2iVp.jpg
BotS3E.jpg
QUOQqf.jpg
RpcGSB.jpg
XXpjUW.jpg
 
Voor we voortgaan met bouwen eerst nog wat foto's en tekeningen over de verschillende variaties op de Renault FT tank

6GZmgJ.jpg
oOA5Ro.jpg
SECh1i.jpg
m3u0ut.jpg
9uWmmo.jpg
zbrQ1Q.jpg
b1u5Ng.png
jL5waF.jpg
Vuz9vf.jpg
FM356Z.jpg
EhPPP7.jpg
I4145S.jpg
Migaid.jpg
 
Laatst bewerkt:
nog een voorbeeld van draaiende koepel op de 1/16 renault FT

 
weet iemand waar je zo een motorbox kan vinden

internet pics

dsxqAf.jpg
ePmUDa.jpg
LP29Bo.jpg
 
kwam deze tegen op het net vandaag ... de motorbox Tamiya 70097 Twin-Motor Gearbox Kit

breedte 50mm en plaats in de takom renault 51mm , lengte 75mm en dikte 25mm

op ebay kosten ze van 10 - 15 dollar dus heel erg goedkoop , de assen worden ingekort na de inbouw

Ev8tsi.jpg
yvftkL.png
4JLSiL.jpg
 
kijk maar naar de raadgevingen op de box , de gearratio staan er mooi uitgeleg op

XRTTZK.jpg
HYJexv.jpg
kLQp5p.jpg
keyT2t.jpg
 
er is ook upgrade voor de motoren te verkrijgen , denk niet echt dat dit nodig zal wezen

c8pEeS.jpg
5EEZU7.jpg

en als ge dacht dat daarmee de kous af was heb je nog tientalle motoren navenant het gebruik

Xvr1PG.jpg

kies maar uit ...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan