Hoofdsponsor

1/1 Minerva Gepantserd voertuig 1954

cargomaster1

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
1.284
Ach zoals men al wel eens zegt "Oude liefde roest niet" heb ik een oude liefde gekocht in 2004 en nu ben ik zover dat praktisch alle originele onderdelen aanwezig zijn om terug een restauratie te beginnen..de meeste beschouwen me als gek ,mijn echtgenote verklaard me zot..
mijn vrienden zeggen "WaW!!!!!" Eindelijk nu ik op pensioen ben kan ik een 35 jaar durende droom gaan waarmaken ,na al een 10 tal Minerva jeeps te hebben gerestaureerd voor andere en opgemaakt en verkocht 3 jeeps volledig in orde heb voor mezelf ,en in Ursel mijn laatste herstelling (een Minerva cargo ) te hebben verkocht...Besloot ik na lang wachten toch te beginnen met de restauratie van een UDA Minerva...
Mijn Para versie is 4 jaar geleden verkocht..en ondertussen weet ik waar ik zoeken moet om nog ééntje te kunnen bouwen..onderdelen zijn heel zeldzaam en ik beschik over de kennis om de rest na te maken..
Het begin is er dan... zo ziet er alles momenteel nog uit...

attachment.jpg


attachment.jpg


Een ander wrak diende aangekocht te worden om alles over te bouwen en ik beschik dus nu ook over de papieren van een ingeschreven voertuig.

attachment.jpg

attachment.jpg

Gedurende enkele jaren heb ik al veel kunnen restaureren en opknappen van deze jeep dus alles moet nu nog enkel samen komen!!!

attachment.jpg

attachment.jpg

In de loop van de maanden hoop ik dus jullie af en toe wat beelden door sturen ,de hoop is volgend jaar een jeep te tonen die uiterlijk in orde is,omdat de revisie van motor,remmen bruggen en elektriciteits werken heel duur is en veel tijd in beslag neemt.
 
Das pas een schaal ze' en hoop dat je soms wat post over dit voertuig Luc grt.
 
Mijne overbuur ( goeie kameraad ) die heeft iets met het leger te maken maar is nog gewone burger alleen bij grote evenementen doet hij zijn tenue aan en staat altijd in de nabijheid van onze Koning
Wel die gast heeft een iltis ook gerestaureerd en die staat bij hem in de Ardennen om ginder te toeren en boodschappen te doen heeft ook wel iets
 
mooi :)
veel succes met de restauratiewerken
 
Zie ik nu Panther wielen liggen? Maar succes met de restauratie.
 
Veel succes met de restauratie Cargo, je hebt mijn volle interesse!
Wou dat ik dit ook kon verwezenlijken maar heb geen plaats om te stallen en geen technische kennis genoeg om het te verwezenlijken. Er staat hier in de buurt nochtans een Unimog 404 eerste serie die ik maar al te graag opnieuw zou zien rond rijden.
 
Luc wat voor een motor ligt erin want het lijkt net een modernere motor dan in de tijd dat ik in het leger zat kan dat ?
Marc
 
Hoy Ron het zijn wielen van een Halftrack die is mijn collega verzamelaar aan het restaureren!! ik gebruik zijn loods..om te stockeren.
Marc het is een 2400 Rover benzine 4 cylinder 1997 cilinder inhoud Boring :77,80mm ....1952 verbruikt bij gewone weg 24 liter op100km!!!
was in die tijd een jeep van kwaliteit gemaakt in Antwerpen voor Land-Rover.
tja Erwin ik kan ook zelf niet alle voertuigen stallen die ik tegenkom hoor...daarom beperkte ik me tot Minerva en met 4 stuks in mijn bezit is dit ook wel het maximum..je moet ze kunnen onderhouden en laten rijden ook he..
 
Minerva restauratie

Wat ik deze maand al heb kunnen doen is zandstralen en alles in de grondlak zetten wat ik heb in de cabine gehad!!

De twee zijdelingse Pantserplaten .

attachment.jpg

De steun voor het Reservewiel.



attachment.jpg

De Beschermingsplaat van het reserve wiel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De Radiator beschermings Grill met pantser luikjes.

Dat is dus al een hele boterham en vele uurtjes werk.
als je weet dat ik enkel in de straalcabine kan ,indien er niet in gewerkt word overdag!!
 
Laatst bewerkt:
Proficiat, en good luck.
En wij maar sakkeren aan ons tafeltje dat er iets niet perfect past.

groetjes,
Rudy
 
succes met deze restauratie... ferm stukje geschiedenis eigenlijk...
 
Deze week wil ik starten met het bijwerken en aanpassen van het raamstuk ,waar ik de scharnieren moet opsmukken en XXX aantal herstellingen moet gaan doen..slijpen ,lassen uitvijlen etc..

ik heb de reservewiel steun nu af en gedeeltelijk in de grondverf staan !!!

hier het project voor een paar weken denk ik!!!

attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg



attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
De meeste klusjes op schaal 1:1 verzint mijn vrouw voor me!
Jij bent beter bezig!
 
Minerva jeep

Bedankt..dit klusjes begint echter flink uit de hand te lopen ,meer schade dan verwacht en slijp knip en laswerk nu op dag 3 heb ik ongeveer al een 6 uur totaal zitten lassen aan het midden stuk ,het moet wel want origineel vind je er nooit ééntje meer.

attachment.jpg
 
Minerva jeep

Als tegen prestatie heb ik dan om me wat te kalmeren ,de spatborden na gebouwd van oude originele Minerva spatborden die ik heb aangekocht..
in totaal dan weer 18 uur samen aan gewerkt om alles zowat te krijgen zoals het moet.

Zo waren de originele bijna niet meer te redden ,dus verkoos ik om oude spatborden om te bouwen.

attachment.jpg


attachment.jpg



Dus grote ovale gaten uitboren en schuren plus vijlen De binnen zijde afknotten zodat de wielsteun er tussen kan.!!!


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


De ringen voor camouflage en materiaal storage afmeten maken van een stuk ronde staaf ijzer.

attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Prachtige restauratiewerken, maar goed dat er mensen zijn zoals jij die ons legerpatrimonium in stand houden.
 
Deze ga ik volgen.
Restauraties van voertuigen hebben mij altijd al geinteresseerd.
ik ben nu bezig aan een Peugeot RG voor mijn zoon hoop tegen Oktober gedaan te hebben.
Veel succes met de verdere restauratie.
 
Je moet het maar kunnen knap grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan