Hoofdsponsor

1/1 Minerva Gepantserd voertuig 1954

Minerva gepanserde jeep

Gisteren dan toch nog de resterende Nato green verf opgebruikt ,en de steun volledig gemonteerd en nagenoeg helemaal geverft ,nu nog wachten tot ik opnieuw genoeg heb zuiver gemaakt om een nieuwe bestelling verf te plaatsen.

Het resultaat na 3 weken werken en met een budget van 110 euro aan ijzer en andere benodigdheden.


attachment.jpg




attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg
 
geweldig Luc wat gij ons hier laat zien
Marc
Doe zo verder het zal prachtig worden
 
Prachtig project! Leuk om te volgen.
 
Bedankt allemaal ,nu ga ik er momenteel even minderen ,vermits de delen en op moeten gemaakt en aangepast worden ,ik ben bezig de oude chassis te herstellen maar ik kan geen foto maken omdat de garage te donker is en ik werk al met een halogeen lamp onderin en achterin ...maar ik hou jullie op de hoogte.
 
Omdat er sinds dit project heel wat veranderd is zal ik nog een laatste noot toevoegen uit nostalgie.
De corona periode was een begin van wakker worden en beseffen dat je op je 60 ste jaar echt geen 20 jaar meer bent en dat bleek wederom uit de vele dokters en de rekeningen van de Kinesitherapeuten die ik veelvuldig heb bezocht .
Bijgevolg ging ik een grootscheepse opruim en verkennings actie ondernemen in mijn grootste hobby,legermateriaal verzamelen !!!!
Dat resulteerde een reeks van voertuigen en goederen die plots te voorschijn kwamen die 35 jaar geleden ergens werden opgeslagen bijname :Zolders,garages,kelder en twee grote Ex -Zeecontainers.
Het was een hele strijd om sommige dingen los te laten en te beseffen dat die niet thuishoorde in mijn maar al te grote Collectie.
Het gevolg was dat de Minerva jeep hier bovenvermeld en alle extra onderdelen weg konden en via internet en vrienden verzamelaars toch nog konden beginnen aan hun inmiddels 3 de leven.
Op modelbouw gebied is het nog altijd stil en heel soms bouw ik nog eens een model.
De spirit is wat minder maar blijft er zijn.
rest me nog een foto te posten van de jeep net voordat hij afgehaald werd en dan kan dit hoofdstuk weer terug opgeborgen worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende voertuigen hebben de selectie overleeft en blijven bij de collectie nr1
Een Minerva Milan (Geleide Raket)Bouwjaar 11/09/1952 Omgebouwd door het leger in 1979 en 16 stuks er zijn nog 4 exemplaren over waarvan 2 jeeps nog baanvaardig zijn

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan nog een project dat geslaagd is en voorlopig nog in de reserve blijft staan :
Een Minerva Cargo Bouwjaar :15/07/1952

attachment.jpg

En de moto Bombardier 250cc bouwjaar 1982

attachment.jpg

Met deze voertuigen ga ik proberen ze zo lang mogelijk en origineel mogelijk te houden ondanks de strenge en rechtvaardige Keurings voorschriften.
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat jij ook echte voertuigen had.
En zeggen dat ik in 1975 ook nog met zo Minerva's gereden heb maar de onze waren blauw.
 
moto Bombardier 250cc hadden ze bij ons ook .
Herinner mij nog de in ingebruikname toen der tijd.
Ja Luc de tijd gaat sneller en sneller naargelang we ouder worden is mijn indruk, en de kwalen krijgen we er gratis bij.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan