Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Even opnieuw beginnen (gebeurt wel vaker) met de ladder. Blijkt dat het op de voorgaande manier niet mogelijk is om een mooie ladder te maken.

Het moet dus zo: eerst de eerste en laatste trede kleven zodat de ladder kan samengevoegd worden waarna het opvullen met de volgende tredes kan beginnen. De tredes waren niet allemaal even lang, scheelde soms maar een fractie van een mm maar dat was genoeg om er geen geheel van te kunnen maken. Nu kan ik telkens een stukje wegvijlen tot ze perfect passen.

attachment.jpg
 
Ge begint er in te komen zie ik
Tipje : omdat de lichten gewoon mee in de chroom staan misschien ze helemaal mee in kleur van de truck zetten behalve een spleetje zoals het bij sommige legervoertuigen ook is
Marc
 
Zo'n spleetje aan de lichten lijkt meer BattleTruck, zal ik zeker doen.

Ondertussen is de ladder klaar, ligt nu te drogen om later een laag grondverf te krijgen.

attachment.jpg

Eén van de uitlaten is ook al bewerkt om het er roestiger te laten uitzien. Vooraleer ik de andere kant doe zal ik de eerste eerst een laagje vernis geven want die Flat Alluminim reageert anders dan de gewone verf van Tamiya. Ze durft nogal eens in schilfertjes loskomen bij aanraking.

attachment.jpg
 
Die snorkel bestaat volgens mij helemaal uit plastiek, klopt dat?

De uitlaat nog wat bewerkt, nu even laten rusten om dan te kijken als er nog iets moet aan gebeuren.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Voor het maken van eventuele deuken in de cabine: plaats eerst de nieuwe bumper als dryfit en laat de deuken daar voorkomen waar er geen bescherming voor zit. Dat zal duidelijk maken dat de beschadiging dateert van na het monteren van de "koevanger". Je zou een stomp metalen voorwerp in de vlam kunnen houden en daarmee een afdruk maken, zo worden er geen zones onnodig verhit en heb je dat geval zoals bij de bumper niet voor. Wel steeds goed alle gietnaden op de uitlaatstukken verwijderen, op de foto's zijn er een paar te zien.
 
Die gietnaden zijn inderdaad een probleem, die zie je soms pas op de vergrotende foto's. Die zal ik nog wegwerken want ik zal moeten herbeginnen (begint routine te worden...), de uitlaten zijn niet naar m'n zin.

attachment.jpg

Voor de deuken zal ik zeker rekening houden met je tips StevenVD.
 
De snorkel zou normaal in ijzer zijn tot aan de bocht en dat zou kunststof ( plastiek ) kunnen zijn zo goed ken ik die Amerikaanse vrachtwagens niet
maar de bochten zijn gewoonlijk flexibel
 
Dankjewel, de snorkel zal goed komen. Nu weet ik hoe die te bewerken.

Vandaag aan de ladder geprutst.

Kleurlaag gegeven.

attachment.jpg

Haarlakmethode.

attachment.jpg

Bewerkt met roest.

attachment.jpg

De treden blinkend gemaakt, daar zetten ze hun voeten op dus is het meestal bloot en blinkend metaal.

attachment.jpg

Nu even laten bezinken tot een later tijdstip en dan beslissen als het zo kan blijven.
 
Morgen (of later vanavond) wil ik verdergaan met de binnenkant van de cabine. Die is echter nogal spaarzaam ingericht als originele kit en ik denk er over na om wat meer details toe te voegen zoals bvb de pedalen. Ook een scherm om te kunnen richten met de .50 cal en nog wat draden en bedieningen voor de raketten.

De ramen echter zullen gemaakt worden van 'stalen' platen met een spleet er in ofwel van zo'n muggengaas. Dat laatste moet ik echter nog eens meten om te zien als de vierkantjes passen voor deze schaal.
Het binnenste zal dus niet goed te zien zijn maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zullen zijn die willen binnenkijken.

attachment.jpg
 
Eén van de uitlaten is klaar, het bevalt me wel zo.

attachment.jpg
 
Nog eens enkele vraagjes:

Net eens een dryfit gedaan van de ladder, kan dat zo of maak ik beter een nieuwe die wat lichter is? Net eens getest met de arm van een figuurtje en de hand kan in principe de treden vasthouden om te klimmen maar is de ladder niet wat te lomp?

attachment.jpg

Tweede vraagje: zou ik het durven wagen om een paar Duitse soldaten tweede wereldoorlog bij de truck te plaatsen? Wel met andere kleuren voor de uniformen dan de originele. Of is dat er een beetje over?
 
De beschildering van de ladder vond ik goed tot na de foto van de haarlakmethode. Toen was ze eigenlijk af , met keurig afgebakende gebieden waar het roest zat. Door op een ladder te klimmen zorg je er niet voor dat de treden niet roestig zijn met je leren zolen. Ik zie ook niets meer terug van die haarlak. Wat betreft de uitvoering van de ladder, daar ben ik niet overtuigd. Dit is een ladder op schaal 1/10 waar een olifant op kan klimmen, voor een mens zou het zrlfs lastig zijn want je voet rolt van de sporten. Ook nu telt de opmerking dat er geplamuurd moet worden om de lijmnaden tussen de spruestukken weg te werken. Maak de ladder met metaaldraad van 1mm diameter en het zal er veel functioneler uitzien. Voor de aanwezigheid van uniformen uit WO2 zie ik geen aanleiding als je voertuig uit een andere periode dateert. Stel dat je een Opel Blitz had gepimpt tot een zombiepletwals, dan had het een andere kwestie geweest. Aangezien je je uitsluitend op SF concentreert, zal je ergens een manier moeten vinden om aan 1/35 hedendaagse figuren te komen.
 
Ik zal eens in de stash-kast duiken en zien dat daar allemaal nog in zit dat eventueel bruikbaar zou zijn qua figuren.

Voor de ladder zal ik ook eens op zoek moeten gaan naar iets bruikbaars, ijzerdraad kan wel op gebied van dikte maar ik heb er geen idee van hoe alles aan elkaar te bevestigen. Solderen kan ik niet en ik heb ook niet het materiaal daarvoor.

Een duik in de stash dus...
 
Ik lijm dat allemaal met secondelijm. Je kan ook een laddertje maken van kippengaas, heb je vast ook wel daar.
 
Ik wil ook nog iets toevoegen een oorlogsvoertuig zal zeker geen chrome delen meer hebben dus voor mij mag al dat chrome eraf , let wel ik ben een zeer grote fan van chrome ,maar in dit geval niet
Nu ik de ladder op de truck zie komt ze ook een beetje TE over misschien is het beter twee stukjes spreu met rechte treden er tussen maar dan dunnere he
Niet aantrekken makker opnieuw en beter , en de ladder kan je misschien nog gebruiken als bescherming ergens tegen ram stoten
Marc
 
Alle chroom zal roestig gemaakt worden, er zullen nog sporen van te zien zijn want het is een snel verbouwde truck maar het zal niet overheersen. Het zal geen camouflagepatroon worden, dat vind ik niet zo passen.

De stash:

Qua figuren heb ik dit nog gevonden, in de doos van Amerikaanse soldaten zit nog de blanke vrouw en de heer met de doos op de schouder. De 2 andere figuurtjes zouden eventueel ook nog kunnen. Dat moet ik nog eens overdenken.

attachment.jpg

De ladder, in één doos zat een ladder maar die is wat aan de korte kant.

attachment.jpg

Met onderdelen uit een andere doos kan er misschien een ladder gemaakt worden, zal ik ook nog eens bekijken.

attachment.jpg

Anders is kippengaas wel ergens te vinden in de schuur, of desnoods ijzerdraad en secondenlijm.
 
Dankjewel Debart.

Even de ladder uit de stash-doos getest door middel van dryfit. Doordat die wat korter is dacht ik om de ladder boven het opstapje van de truck te monteren. Even laten bezinken en luisteren naar jullie meningen.

attachment.jpg
 
Alain , eerlijk ? ik vind dit niet zo geslaagd , reden ?Wel het gaat hier om ladder om tegen een gevel of muur te zetten en die ladders aan een vrachtwagen zijn doorgaans gewoon recht dan vond ik uw vorige versie beter maar te grof uitgevoerd dat leunde meer naar het echte werk zo van snel een ladder ineen zetten in tijd van oorlog om toch maar dat wapen snel te kunnen bedienen , natuurlijk uw beslissing zal voor mij zeker ok zijn hoor , deze uitvoering is te gemaakt uitgevoerd
Probeer een ietsje dunnere ladder te maken en dan zit ge in mijn ogen perfect , neem desnoods koperdraad
Marc
ik ga een pb sturen
 
De ladder zal opnieuw gemaakt worden met dunner plastiek, het lijkt inderdaad nergens op zo. Zodra het benodigde materiaal aangekomen is begin ik er aan. (Met dank aan de persoon die er moeite voor heeft gedaan).

Vanavond nog eens wat kunnen bouwen na enkele drukke werkdagen. De dryfit van de metalen platen voor de ramen. De kijkspleten wil ik nog afdekken met muggengaas om eventuele brokstukken tegen te houden. Lijkt dat plan wat?

attachment.jpg

Nu een computer gaan zoeken om in de cabine te monteren en ook iets om de pedalen mee te maken. Je kan in de cabine kijken mits enige moeite dus zouden die er toch wel in moeten vind ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan