Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Dankjewel Danny_Jeurissen.

Dit is de decal (nr 86) die gebruikt is voor het opstartscherm, het vel komt van een sci-fi ruimteschip of zo (ik weet het niet meer precies). Dat had ik eens gekocht voor de onderdelen.

attachment.jpg

En zo ziet het er uit.

attachment.jpg

De tekst voor de boven- en onderkant heb ik nog niet gezocht, graag had ik gekleurde tekst of misschien zelf tekeningen maar zo klein vrees ik er een beetje voor. De randen zijn 3mm dus de tekst/tekening mag maar 2mm hoog zijn. Morgen eens zoeken, nu bedtijd om morgen fris te kunnen gaan werken.
 
Vervolg van het computerscherm. Nog wat 'knopjes' bijgeplaatst. Gevonden op het decalvel van de VW Beetle (nummer 4, 6 en 13).

attachment.jpg

Zoals het er nu uitziet met een stuk van 0,50 euro er bij om het gepriegel aan te tonen. Gelukkig heb ik stevige muziek op de achtergrond om tijdens zo'n werkjes wat te kalmeren.

attachment.jpg

Straks eens uitzoeken hoe het in z'n werk zal gaan met het plaatsen van het scherm. Eerst zorgen dat het 100% op maat is en dan proberen met vernis. In theorie zou dat moeten blijven plakken.
 
De kabels van de wapens hangen vast. Het geheel kan nog naar alle kanten draaien en de rest van de bedieningskabels zit inwendig. Het draaigedeelte ziet er wat zwaar uit in vergelijking van de wapens maar doordat er een terugslag is moet het wel een stevig draaigedeelte zijn.

attachment.jpg

By the way, waarom stinken modelbouwproducten? Vernis, set en sol...bijna niet te harden.
 
De vernis plakt dus...en m'n werkblad ook... De twee delen hangen aan elkaar vast. Er was echter even paniek toen ik het eens van dichtbij bekeek, er was namelijk geknoei te zien aan de zijkanten waar blijkbaar teveel vernis was aangebracht...

attachment.jpg

Toen ben ik op zoek gegaan op het net naar "beschadigingen scherm laptop" en ik vond deze foto. Het zal ook niet echt opvallen eenmaal gemonteerd in de cabine dus zal ik het zo laten en niet weer opnieuw beginnen.

attachment.jpg
 
Het muggengaas voor de ramen gekleefd vanavond. Ik heb beslist om toch alle ramen te doen omdat het gaas genoeg licht doorlaat om naar binnen te kijken (hoewel ik me meer en meer afvraag als er ooit iemand naar binnen zal kijken?).

Het gaas zal nog wat bijgeknipt worden hier en daar en uiteraard een ander kleurtje krijgen.

attachment.jpg
 
Hey Alain begint er op te lijken he , er komt terug leven in uw werkjes ziet er goed uit
Je ziet als je wat rondsnuffelt vind je genoeg bruikbare dingen he
Ziet er goed uit
Marc
 
goeie keus gaas mijns inziens.
Ik zou het zo laten, niet verder trimmen, staat lekker ruig !

Het beeldscherm vind ik onherkenbaar als beeldscherm.
Waarom niet gewoon een rechthoekig stukje plastic ? misschien heb je een kentekenplaat over als basis...

Affuit voor de twin .50 is zeker in orde. 2 van die loodspuwers moeten stevig zitten.
Doe je nog iets met de munitie aanvoer ? kistjes wellicht ?

happy battletruckin' :D
 
Het was vastgelopen op het scherm, nu dat in orde is komt er inderdaad weer wat leven in. Het scherm is niet helemaal realistisch maar ik zal het toch zo laten omdat het qua dryfit goed meeviel (kon geen foto nemen omdat ik het moest vasthouden).

De aanvoer van munitie zal er niet zijn omdat er werken gedaan worden aan de truck, wel zal ik er een paar kistjes bijzetten waarmee ze de wapens nog moeten laden.
 
volg in stilte met belangstelling grt.
 
Alain vergeet de koplampen niet he , gaasjes erover
Marc
 
Die koplampen moeten inderdaad nog gebeuren.

En wat doet een mens na 12 uur modelbouw? Modelbouw natuurlijk. Camera gemaakt voor de Battletruck, zo kunnen ze makkelijker richten met hun dakwapens.

Onderdeel van een Huey en van de SU 122.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De battletruck zal een tijdje op een hoek van de werktafel staan omdat ik eerst een diorama wil maken met de TankDestroyer (ZombieDestroyer). De truck zal echter niet in een doos in de vergeethoek terechtkomen, die zal ik zeker en vast afwerken.
 
Alain,eerlijk gezegd je bent goed bezig man.Vind het leuk om te zien ook.
 
De cabine staat in de grondverf. Straks eens een kleurtje zoeken dat er bij past en dat nog vol genoeg is om onder de airbrush te schroeven. Ik moet dringend eens nieuwe potjes Tamiya verf kopen.

attachment.jpg
 
We doen ons best om er iets moois en speciaals van te maken.

De cabine heeft een kleurtje en een haarlakmethodebehandeling gekregen. Waarom rood? Waarom was de Red Baron z'n vliegtuig rood? Daarom dus.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er moeten nog details op de cabine een likje verf krijgen en ook nog decals en een drybrush dus het overdadige rood zal vanzelf wat temperen dan.
 
Vind hem toch ook al geslaagd tot nu en kijk uit naar vervolg grt.
 
Dankjewel.

Nu moet de vernis drogen vooraleer ik verder kan werken. Ervaring leerde me dat je best pas de dag nadien verder werkt als er een laag vernis op ligt. Droogt nogal traag.

Vanavond eens m'n hoofd breken over de laadbak, die vind ik niet goed zo. Ik zou het geheel graag wat hoger hebben, misschien met een openklappende achterklep. Voer om over na te denken dus.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan