Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

handje is knappe toevoeging grt.
 
Die roestpoeder is een leuk middeltje dat ik nog niet kende (ben ook nog maar net terug begonnen na 30 jaar modelbouwdip :8).
De achterkant van de bullbar vind ik realistischer ogen met de plekken met en zonder roest, dan de voorkant die egaal geroest is.
 
De bullbar zal nog bijgewerkt worden maar nu ben ik weer overgeschakeld naar het andere project op de tafel (zombiebuster). De vele tips hier vind ik zeer positief hoewel ik ze eerst eens moet laten bezinken. Modelbouw gaat nooit in één keer goed.
 
Alain,

Je zit vol goede ideëen en ik ken dat gevoel. Plots schiet je iets te binnen en dan denk je: dat is wel iets; uitvoeren maar !.

Maar ik heb intussen geleerd (met veel mislukkingen tegen te komen) dat ik een nieuwe techniek die ik nog nooit heb toegepast altijd eerst even ga proberen op een stukje test plastic. Desnoods moet je 2 of 3 testen doen eer het goed zit maar je bent dan wel zeker hoe je het uiteindelijk op je model moet aanbrengen. Als je het onmiddellijk op het model test en het mislukt, dan zit je natuurlijk met een probleem.

Het is maar een advies hoor. Ik vind dat je erg mooie vorderingen maakt.

Dirk
 
Daar wringt het schoentje wel een beetje, teststukjes is nog niet zo ingeburgerd hier.

Omdat het toch allemaal dient om zombies te bestrijden - en omdat de lijm stinkt - hier ook een beetje aan geprutst.

Nagedacht over de opmerkingen van de bullbar en het schoot me te binnen dat ik een potje poeder heb staan met GunMetal. Daarmee heb ik de bullbar bewerkt met dit resultaat.

In real life ziet het er wat beter uit dan op de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er realistisch uit zo ! optie is om op de kale metalen plekken nog iets van een oude verflaag te laten zien.
nodig is het echter niet, want de 'deathbar' kan natuurlijk gebouwd zijn met ongeverfd materiaal.

carry on :)
 
Persoonlijk vind ik deze geslaagd grt.
 
Alain geloof het of niet maar als ik de foto voor het eerst zag dacht ik echt dat het foto van een echte was zoals de lasnaden die zo natuurgetrouw zijn , slechte lasnaden wel , maar dat maakt het toch weer echter en de kleur van het metaal knap , houden zo
Marc
 
Dankjewel mensen. Wat restjes verf heb ik overwogen maar zo vind ik het ding er zeer rauw uitzien. In de schuur gelast door iemand met weinig ervaring en dan op de truck gemonteerd. Vandaar de slechte lassen en het kale metaal.

Eens enkele foto's genomen in het daglicht. Zo is het beter te zien alsook eventuele foutjes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En eentje in het zonlicht.

attachment.jpg
 
Coachke: het lukt me niet om zo'n doodshoofd op het 'raam' te schilderen. Het is te klein en ik kan niet zo fijn werken. De maximum afmetingen zijn 1,5cm x 1,5cm en dat is klein.

Maar ik blijf er over nadenken hoe het toch zou mogelijk zijn. Uitgesneden en sjabloneren werkt niet en met de vrije hand al helemaal niet.
 
De bullbar vind ik veel realistischer nu, zeker op de foto in de zon lijkt het een echte. Goed bezig!
 
Coachke: het lukt me niet om zo'n doodshoofd op het 'raam' te schilderen. Het is te klein en ik kan niet zo fijn werken. De maximum afmetingen zijn 1,5cm x 1,5cm en dat is klein.

Maar ik blijf er over nadenken hoe het toch zou mogelijk zijn. Uitgesneden en sjabloneren werkt niet en met de vrije hand al helemaal niet.

Een stikker laten maken en het negatief gebruiken als sjabloon.
 
Zal ik er eentje printen en op opsturen ?????
Ik zal met PB overleggen in voorbeeldjes tonen
Marc
 
Probleem met een sjabloon is dat het net een vlek is, het is wat te klein voor veel detail.
 
Tijd om deze van onder het stof te halen (letterlijk).

Vandaag ben ik er in geslaagd om een Henschel HS126 te verprutsen door onderdelen verkeerd te bevestigen en andere stukjes af te breken. Het resultaat is dat die in de vuilbak zal vliegen (niet meer te herstellen) en dat ik zal beginnen met de WIP-projecten die de werktafel vullen. De Battletruck is er één van en aangezien die al in een ver stadium is zal eerst die afgewerkt worden.

Meer nieuws en foto's de komende dagen. Na het opruimen van de werktafel waar nu maar een paar vierkante centimeter plaats is.

Ook heb ik beslist om na de WIP-projecten eerst de stash te verwerken en dan enkel nog iets te kopen dat ik wil bouwen. Geen stash is ook geen verleiding om een nieuwe doos open te trekken.
 
Om er wat in te komen de werktafel opgeruimd en de truck uit z'n bakje gehaald. Afstoffen en nu bekijken hoe het verder moet. Zo zit de dryfit er uit:

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan