Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Tekst grijs van kleur maken: eerst selecteren, dan op de 'A' drukken die je boven het tekstinvoervlak ziet staan. Daar kun je de tekstkleur kiezen.

Om steeds maar één post te hoeven aanpassen en niet elke keer een nieuwe te hoeven schrijven, zet ik dit soort dingen standaard in de openingspost van het topic. Daar staat meestal ook informatie over het onderwerp, foto's, links etc.
 
Dankjewel, ik heb de lijst ook verplaatst naar de eerste post. Beter terug te vinden daar.

Dan de kabels voor in de cabine. Die heb ik gemaakt van zo'n dingetje om diepvrieszakjes mee dicht te maken.

attachment.jpg

Daar het plastiek van afgedaan en het overgebleven ijzerdraadje rood geverfd. Dit past veel beter qua dikte, die andere kabel zou in realiteit een dikte van zo'n 3cm hebben. Beetje veel voor hier.

attachment.php
 
Alain vriend , oortjes van een GSM of Walkman die draadjes voorzichtig opensnijden daar zitten de juiste draadjes in voor uw doeleinden dat zijn dunne gevlochten kabeltjes in rood of blauw soms welandere kleurtjes die zijn 0,2mm dik nu uw beste gerief daar niet voor gebruiken he
Een oud elektronisch apparaat gooi het open en je ziet enorm veel componenten die best bruikbaar zijn op die printplaten
Even iets het decalvel is vast van een vw kitje he ?
 
Aan die oortjes had ik ook gedacht maar ik heb er geen en een oud elektrisch apparaat ook niet met kleine draadjes. Enkel met de dikte van de eerder gebruikte draad. Het decalvel is inderdaad van een VW kever.

Ik ben een grote fan van de sponsor en heb net een grote bestelling (toch voor mijn doen, voor een ander is het misschien maar peanuts) geplaatst maar om de kosten voor de hobby wat te drukken gebruik ik zoveel mogelijk materiaal die hier thuis te vinden is. Die kabeltjes had ik ook al gezien maar wilde het eerst proberen met zo'n ijzerdraadje.
 
Vastgelopen op het computerscherm in de cabine en daarom een beetje verderprutsen aan de buitenkant.

De witte buisjes zal ik gebruiken voor schaal 1/24 (ik heb een vrachtwagen 1/24 gevonden in de stash die nog niet geopend is!!!), ik ben blij dat ik ze heb die buisjes want daarmee zal ik veel kunnen scratchen.

Voor de Battletruck eens geprobeerd met volièredraad, hokjes van 1cm, en dat lijkt wel te werken. Hoewel ik toch nog twijfel tussen de ladder van witte buisjes omdat die er ook wel op past.

Bijkomende vraag: kan je zo'n metaal vastkleven met secondenlijm? Ik dacht dat hier te hebben gelezen maar kan het niet direct terugvinden.

Als deze ladder zal gebruikt worden hoeft die eigenlijk geen laagje verf meer te krijgen. Het is perfect mogelijk dat ze een groene ladder aan de truck hebben gelast.

attachment.jpg
 
Alain, zoek een boortje van iets minder dan 1mm en laat een paar van de ijzertjes wat langer. Dan heb je niet eens lijm nodig en het zal beter blijven zitten als je het achteraf aanraakt.
 
Alain dat kan zeker en vast maar de draagkracht is op die punten zeer miniem , zodus zoals Steven voorstelt gewoon een paar kleine gaatjes en dan aan de achterkant waar je goed aan kan een druppeltje lijm doen
Eerlijk deze ladder ziet er ook weer fijn uit
Marc
 
Tegen de avond voelde ik een verkoudheid opkomen, hopelijk geen al te erge maar daardoor zal ik morgen waarschijnlijk overdag ook bouwen om het wat kalmer aan te doen. Dan kijken als ik zo'n boortje heb liggen en anders een setje zoeken zondag in Affligem.
 
Goodie :) das nu een mooie ladder voor de truck !

Over het computerscherm :
Ik kwam een foto tegen (van jouw nieuwe werkplek) waarop een werkende laptop staat.
De foto zelf geeft een mooi aanzicht van hoe zoiets er op schaal uit zo kunnen zien.
Het gaat om deze foto
Misschien heb je er iets aan ter inspiratie ?

groet ;)
 
Qua ladder zijn we er door, nu concentreren op het scherm. Me laten inspireren door de laptop zou wel eens kunnen werken. Straks eens rustig zoeken naar onderdelen.

De ladder.

De gaatjes gemaakt (zonder boortje maar ik zal een setje kopen zondag).

attachment.jpg

De ladder roestig gemaakt.

attachment.jpg


Het bevalt me, nu verder met de rest.
 
Even een detailfoto van de ladder.

attachment.jpg

Het wapentuig is op het dak gekleefd, straks nog een kabel voorzien om ze te bedienen. De ijzerdraadjes daarvoor liggen al klaar, enkel nog een manier zoeken om ze te monteren. En ook heb ik de lopen uitgeboord met een gloeiende speld...speld is uitgeschoten waardoor ik nu een pijnlijke duim heb. Risico van de hobby hé.

attachment.jpg
 
Die ladder past er perfect bij. TOP ;)
De rest begint ook mooi vorm te krijgen...
 
Alainke ik heb iets voor u gevonden
kijk maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze beelden zijn alleen als voorbeeld in geval van klacht worden ze ogenblikkelijk verwijderd
 
Dat zijn badass battletrucks, daar kan de mijne niet aan tippen. Ziet er bijlange niet zo agressief uit. De volgende die op de planning staat is een 1/24 truck en die kan ik dan wel zo maken.

De kabels voor de bediening van de wapens op het dak gehangen, vastgestoken in het gaatje met putty en lijm. Morgen bevestigen aan de wapens.

attachment.jpg

Vanavond eindelijk een oplossing gevonden voor het computerscherm. Het is een vorm van laptop geworden maar met een los toetsenbord zodat de bediener onder het dashboard kan kruipen en toch nog knopjes bedienen. Het scherm zal wel kunnen dichtklappen op een soort van tafeltje.

De onderdelen komen van de tank die ook de rupsen van dit voertuig heeft geleverd (nummer 7 en 13).

attachment.jpg

Zo zal het er uitzien.

attachment.jpg

Het tafeltje is al bewerkt en ziet er goed uit. De 2 putjes zal ik niet wegwerken maar er een flesje opzetten, ziet er dan wat menselijker uit.

attachment.jpg
 
De achterkant van het scherm. De voorkant van het scherm moet nog gedaan worden als de achterkant goed droog is. Morgen dus, en ik heb ook enkele geschikte decals gevonden.

attachment.jpg

De onderkant van het tafeltje, het nummer zal moeten doorgaan voor het serienummer van deze computer (het is in feite niet te zien).

attachment.jpg
 
De voorkant van het futuristische scherm in 2 lagen. Waarom? Omdat het zo gemaakt is en ik het zo ook kan gebruiken. In het midden komt er een zogenaamd opstartlogo en op de boven- en onderkant zal ik decals met tekst hangen.

De grote vraag nu is: wat te doen met het glas. Ik heb een stukje gesneden uit een ruit van een helicopter en om dat te bevestigen had ik gedacht aan vernis. Na de decals een laagje vernis spuiten en in die natte vernis het plastiek leggen. Zou dat lukken? Met lijm voorzie ik een kliederboel en zonder glas is het geen echt scherm.

attachment.jpg
 
De grote vraag nu is: wat te doen met het glas. Ik heb een stukje gesneden uit een ruit van een helicopter en om dat te bevestigen had ik gedacht aan vernis. Na de decals een laagje vernis spuiten en in die natte vernis het plastiek leggen. Zou dat lukken? Met lijm voorzie ik een kliederboel en zonder glas is het geen echt scherm.

Als je er een dikke druppel glossy vernis in legt en laat drogen, zal het er naar verwachting al meteen beter uitzien.

Ik schreef dat eerder in het topic, maar misschien zag je het toen over het hoofd.

Dit is de methode waarmee bijvoorbeeld een instrumentenpaneel van een vliegtuigcockpit van 'glaasjes' wordt gezien. Je krijgt dan dit effect:

pcockpit-panel-jpg.jpg

(Copyright unknown, see here, picture will be deleted upon first request by the copyright holder)
 
Dat had ik niet over het hoofd gezien hoor en heb ik gedaan voor de meters op het andere instrumentenpaneel in de truck maar hier is het een stuk van 1,3cm x 1cm en misschien zal dat niet lukken op die manier wegens te groot?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan