Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Een voordeel van 2 projecten tegelijk is dat je kan overschakelen als het ene project een beetje saai begint te worden (of als het materiaal op is) maar het nadeel is dat je je mentaal moet kunnen concentreren op 2 verschillende dingen.

In navolging van de Red Baron heb ik de truck zo'n Duits Kruis gegeven als decal (op de andere deur dezelfde dus) en voordien had ik al een voorzichtige drybrush gedaan (had ik dus beter na de decals gedaan). Morgen nog decals plaatsen, de decals nog wat verweren en opnieuw drybrushen.

attachment.jpg
 
De decals zijn een beetje bewerkt. Later nog wat drybrush over gans de cabine.

attachment.jpg

Na lang en rijp beraad heb ik besloten om een nieuwe bullbar te maken. Die die ik gemaakt had vind ik wat te zwaar, het zou in principe wel gaan maar toch opteer ik voor iets lichter. Ik heb sprues liggen die perfect zijn om een bullbar mee te maken...Denk ik toch...
 
Even een mal uitgesneden uit karton, zo zou ik de bullbar willen maken. Eventueel met nog wat pinnen aan de onderkant om zombies vast te pinnen.

attachment.jpg
 
Alain ik wil niet ambetant doen ( misschien wel ) maar ik hoop dat het niet dicht blijft denk aan de koellucht voor de motor het idee is ok
Marc
 
Nee hoor, het zal open zijn. In karton is het wat moeilijk en langdurig om het open te snijden. De mal is voor de omtrek en afmetingen. De invulling is met buisjes.
 
Ok das dan prima en het verweren van de decal vind ik geweldig gedaan
 
Dankjewel coachke. Verweren van decals vind ik leuk om te doen maar het gevaar zit er in dat ik teveel verweer. Hier is het inderdaad goed gelukt.

Tweemaal een bullbar ter vergelijking en zo zien jullie waarom ik een nieuwe wilde maken. Ik was niet tevreden over die eerste. Hoewel de tweede nog moet afgewerkt worden lijkt het al veel beter en ook wat agressiever door de rechte hoeken. Straks nog pinnen opzetten om het helemaal agressief te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De nieuwe bullbar vond ik wat te 2D en daarom heb ik die wat meer 3D gemaakt. Ik vind het (voorlopig) geslaagd. Morgen nog wat meer pinnen er op zetten. Morgen, want ik zie dat middernacht al weer akelig dichtbij is en het is een drukke dag morgen. Veel boodschappen en papierwerk en allemaal in het Frans...

Het is nog dryfit momenteel.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De bullbar is af (nog schilderen uiteraard). Op de foto's kan je de dryfit zien maar die zal een stukje lager komen te hangen bij de definitieve lijmen. Zo bleef het mooi hangen voor de dryfit.

Ik denk niet dat ik nog meer pinnen zal hangen want dat zou misschien wat overkill zijn. Het lijkt me goed zo (op dit moment).

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Net nog een decal gehangen en ik vraag me af als ik het daarbij zou laten...

attachment.jpg

Of er nog aan beide zijkanten hangen?

attachment.jpg

Aan de ene kant wil ik het sober houden maar aan de andere kant is het misschien badass met meerdere decals. Weer voer om over na te denken. Nu wat docu kijken want ik ben teveel afgeleid om te bouwen. Steeds weer andere dingen die m'n gedachten enorm in beslag nemen.
 
Die 2de bullbar vind ik veel beter als de eerste, de decal van die hand is goed gevonden, mooi werk!
 
Dankjewel Erik71, van de bullbar nu ben ik zeer tevreden. De vorige was niet slecht maar er ontbrak iets aan vond ik en ik denk dat ik weet wat het is. Niet genoeg agressie, de uitstraling was niet zoals bij de tweede.

Even een close-up van het handje dat ik al heb bewerkt om het te integreren in de truck.

attachment.jpg

En een frontaal zicht van de cabine met de bullbar in grondverf. Als dat op je afkomt zal je wel maken dat je weg bent denk ik.

attachment.jpg
 
Een tipje een doodshoofd op de gaas zo een lekkere grote ( best schilderen ) geeft nog meer effect
 
Zoiets als deze

attachment.jpg

attachment.jpg

Gewoon met witte verf schilderen dat mag eraf druipen ( de verf ) de bedoeling om zo agressief mogelijk over te komen , is in de rapte geschilderd om geen tijd te verliezen in de strijd tegen

Deze foto's zijn louter ter info bedoeld bij enige vorm van klacht worden deze onmiddellijk verwijderd
 
Wreed die 'deathbar' mOxMmg.gif doet me denken aan zo'n dinges wat je vooraan op die western locomotieven ziet.

Cool die hand voorop :yes(1): en mooi verweerd dat Maltezer Kruis !

Misschien nog een aanduiding van één of andere eenheid ? Werfergruppe Artex ;)

Muchos plezieros :D
 
Een doodshoofd zoals de bovenste lijkt me wel wat maar dat zal ik eerst moeten uitsnijden uit papier of karton want met de vrije hand zal dat niet lukken. En een naam van een eenheid zou misschien wel kunnen gesneden worden uit decals, de moeite waard om te bekijken.
 
Een kwartiertje geleden een helder moment gehad (gebeurt soms wel eens) om de bullbar er mooier te laten uitzien. Namelijk, bewerken met roestpoeder. Probleem daarbij is dat je iets nodig hebt om het te laten plakken en normaal gezien doe ik dat met roestkleurige verf maar soms is dat een beetje een knoeiboel.

Tot ik een ingeving kreeg dat vernis (lang) plakt. Dus de bullbar bespoten met vernis

attachment.jpg

Poeder er op gedaan en je ziet meteen waarom ik dat op een blad papier doe. Zo kan ik het gemorste terug in het potje gieten

attachment.jpg

Een close-up

attachment.jpg
 
De achterkant:

attachment.jpg

Dryfit op de truck:

attachment.jpg

Lijkt me wel geslaagd te zijn op die manier.

Wel een vraagje: kan je dat poeder fixeren door er nog wat vernis over te vernevelen? Of gewoon zo laten?
 
Mooi gedaan hoor die bullbar en inderdaad zeker een verbetering.

Geen idee of vernis het poeder zal fixeren, ik zou in dat geval zeker een matte vernis kiezen.
Ik zou dat eerst eens testen op een ander stukje plastic om zeker te zijn dat jet het gewenste resultaat hebt.

Wat ik ook nog zou doen:
- Een pinwash in de hoekjes en kantjes; nu is de kleur volledig hetzelfde, en ik denk niet dat een verroeste bullbar egaal van kleur is.
- Wat ook interessant kan zijn is om op sommige plaatsen het metaal er nog door te zien.
Je kan dat realiseren door er bvb met de vinger een beetje grafiet op te wrijven.
Grafiet is gewoon potlood; dus als je met een potlood over een stukte schuurpapier wrijft krijg je automatisch een hoopje koolstofpoeder.
Indien niet zeker, ook even testen op een apart stukje plastic.

Hier een voorbeeld van een echter 1/1 scale roestige bullbar.

attachment.jpg

Succes,

Dirk
 
Ik heb ook roestpigment gekocht, maar dit is niet hoe ik het spul zou gebruiken. Nogmaals, het lijkt misschien op roestverschijnselen die je op 1/1 gezien hebt, maar voor schaal 1/35 kan je er niet mee over een lijmoppervlak mee strooien, daar is het te korrelig voor. Schuur de middenstukken van de buisprofielen terug glad en spuit die in een doffe metaalkleur waar eventueel nog wat lak op kan zitten zoals op de foto hierboven. Begin met minder en doe daarna meer roest. Als de verschillende onderdelen van je truck dan ook variëren in de hoeveelheid roest die er op zit, dan heb je er meer aan dan wanneer er meteen een deklaag over gestrooid is. Over de decals echter niks dan lof, ik dacht eerst dat je vergeten was glanzend af te lakken maar er is geen silvering te zien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan