Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Hey Alain,vooraleer je tracks definitief te plaatsen,een tip nog,eerst dryfitten en kijken of de voorwielen mooi op de grond blijven na het plaatsen van de tracks.
Want indien dit niet zo is dan moet je wellicht ook weer iets bedenken om dit goed te krijgen.
 
Awel ' dit heeft iets en volg gestaag grt.
 
Het dryfitten van de rupsen is een goed idee, zal ik zeker doen. Verder bedankt voor de reacties.

Vanavond gestaag kunnen verderbouwen. Niet alles verloopt even goed maar dat is normaal. De .50 wil maar niet goed samenkomen dus ligt die weer aan de kant tot een later tijdstip. Nu me wat beziggehouden met een groter werk, dat lukte beter.

De afdekplaat boven het chassis. Daarvoor heb ik een onderdeel uit nog een andere doos gehaald en nu is het maar te hopen dat ik dan niet beslis om die toch samen te steken zoals op het voorbeeld. Het betreft de grondplaat van de bak van een 1/24 truck, namelijk deze:

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu is het te laat om nog van gedachten te veranderen, het stuk is op maat gezaagd voor de battletruck.

attachment.jpg

Na nog wat dingen weggevijld te hebben van het chassis merk ik dat de dryfit goed past, mijn metingen waren dus correct.

Nu ben ik aan het denken hoe de plaat te monteren, met de hokjes naar boven of met de gladde kant naar boven. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de hokjes naar boven omdat je daar dan makkelijk materiaal kan in leggen zonder dat het er uitvalt. Toch in de middelste vakken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de raketten wilde ik enkele gaten boren zodat de poten er door kunnen en kunnen steunen op het chassis er onder maar dan kan het wel problemen geven ivm de bewegingsvrijheid van de installatie. Die moet namelijk op en neer kunnen gaan om te richten. Ook nog eens over nadenken dus.
 
Kijk dit vind ik nu echt leuk om zien Alain,en je vraag hoe de plaat te plaatsen kan je enkel zelf beantwoord krijgen door er de desbetreffende defence instalation eens op te dryfitten. Dat is nu echt een must in onze hobby "dryfitting". Het is een zeer gedurfd project en ik ben er zeker van dat dit goed gaat eindigen,zolang je maar volhoud en tegenvallers als leerschool aanvaard.
 
Tegenvallers leg ik aan de kant tot een andere dag, dan lukt het meestal beter. Wat de grondplaat betreft, het is inderdaad duidelijk geworden met de dryfit. Het is met de vakjes omhoog. Aan de zijkanten zal ik nog een opstaande rand maken en dan later bij de afwerking wat materiaal in de vakjes opbergen.

Wel eerst de gaten moeten boren om de installatie wat te laten verzakken, ook dit is gebleken uit de dryfit. Zo ziet het er beter uit. Hoger zetten ben ik van afgestapt omdat ik de remote controlled .50 de kans wil geven om ook achteruit te schieten in geval van aanval. Nu zit er een plan in m'n hoofd om een draaibare staander te maken met twee van die .50's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

(Er is blijkbaar nog wat werk aan die raketinstallatie, niet alles sluit even mooi aan)
 
Voor de opstaande randen gebruik ik resten van de grondplaat waar ik een stuk heb uitgezaagd. Die passen perfect en zo lopen de vakjes ook door tot boven. Op de foto's zie je mijn manier van werken. Er komt veel zaag- en vijlwerk bij kijken als je aan kitbashing doet maar dat maakt de uitdaging alleen maar mooier.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu de andere drie zijden nog.
 
stom vraagje moet dat platform niet kunnen draaien in de richting van de vijand , want zo een vrachtwagen zet je zomaar niet op de gewenste richting het gaat hem dikwijls om een paar graden en met zo een gevaarte is dat niet zo makkelijk om die haar juist te zetten he ?
Marc
 
Inderdaad coachke,hier niet aan gedacht en vergeten melden,goed gezien moet ik zeggen.
 
Daar hebben jullie gelijk in met een terechte opmerking maar de reden dat ik het vast heb gemaakt is omdat bij het afvuren vooruit of achteruit er schade aan de vrachtwagen zal zijn door de uitlaat van de raketten. Ook heb ik veel foto's en filmpjes bekeken van de Katyusha's uit de tweede wereldoorlog en ze vuren enkel vooruit. Geen enkele is gedraaid dus ofwel heb ik geen zo'n foto gevonden ofwel konden die enkel maar vooruit vuren. Ze moesten dus ook draaien en keren tot ze goed stonden.

Er zitten rupsen onder dus moet het wel mogelijk zijn om die enkele graden nog bij te draaien indien nodig, de truck hangt niet af van verharde wegen. Het is ook geen precisiewapen dus kunnen ze in de algemene richting vuren op grote doelen en zo een groot stuk plat leggen. Ik heb er wel degelijk over nagedacht en op basis van dit alles de beslissing voor een vaste installatie genomen.
 
Dat verklaart veel nu,dus doe gerust verder he man ;)
 
Ik ga op een rustig tempo verder, er is geen haast bij want anders mislukt het toch.

Morgen zou ik aan de cabine willen beginnen. Onder andere de zetels aanpakken want nu lijken die niet op zetels, hoe dat weet ik nog niet. Even laten bezinken dus.
 
Doe rustig verder, ik heb ook het internet afgezocht naar de "Stalin orgels"" Nee nergens draaibaar. Ergens naar toe rijden, door onherbergzame gebieden.En de boel afschieten, maakt niet uit of iets doel raakt. Herladen en 20 km verderop weer afschieten. Waar ik over na denk hebben de tarcks voldoende massa om het zonder uitzet poten te doen, mijn eertste ingeving, wel, waarmee hij nog sneller te verplaatsen is.
 
Over die uitzet poten heb ik ook al nagedacht maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Het zwaartepunt zit zeer laag dus denk ik ook van niet. Trouwens bij het zoeken naar filmpjes over vurende Stalin Orgels heb ik gemerkt dat ze bijna niet bewegen zonder uitzet poten, er is eigenlijk geen terugslag bij die raketten.
 
Gaat lekker vooruit en knappe verbouwing trouwens grt.
 
Dankjewel.

Wat hebben we vandaag gedaan? Niet heel veel maar toch enkele leuke dingetjes.

Allereerst een tussenschot gemaakt achter de zetels omdat daar zogezegd (ingebeeld dus) de benzinetank zit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan een stuk karton genomen om de twee bovenste ruitjes van de cabine dicht te maken. In dat bovenste deel zit de mechaniek van de .50 cal dus leek het me beter om dat wat te beveiligen.

attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste ook nog het huwelijk van de drie grote onderdelen, het chassis is nu één geheel met de rupsen en de laadbak.

attachment.jpg

Her en der nog wat kleine dingetjes bijwerken maar het begint al op een battletruck te lijken.

Enkel het kleur is nog min of meer een probleempje. Zwart is al uitgesloten omdat er veel details opgaan in die zwarte massa. Maandag in de doehetzelfzaak eens kijken bij de spuitbussen verf als er een kleurtje bijzit die me aantrekt.
 
Laatst bewerkt:
Een remote controlled .50 cal. Hoe herlaad je dat? Moet je daarvoor op het dak van je voertuig klimmen of kan dat van binnenuit? Ik kan het niet vinden via google (of ik zoek verkeerd).
 
Vanavond nog een paar kleine dingetjes gedaan. Drie van die .50 cal samengepriegeld en ook het onderstel in de primer gezet. Er is nog wat vijlwerk zie ik net op de foto. Een werkje voor morgen. Evenals iets maken voor de .50 cal zodat ze mooi ingewerkt zitten en dat het herlaadprobleem opgelost is. Momenteel denk ik aan een koepel op de cabine waar enkel de lopen uitsteken en waar de bediener kan rechtstaan. Bij een remote moeten er ook camera's in zitten wat dan weer wat hightech is voor de tijd waarin het zich afspeelt. Eens een nachtje over slapen.

attachment.jpg

Slaapwel.
 
Bedankt voor het filmpje. Lijkt me niet zo veilig om op het dak te klauteren om te herladen maar het lijkt anders wel onmogelijk te zijn. Daar zal ik me morgen eens het hoofd over breken.

Net op aanraden van Doomwad een dryfit van de tracks gedaan en het blijkt dat de voorwielen van de grond komen. Dat is dus een probleem om te sturen en daarom heb ik een lucifer tussen de laadbak en het chassis gestoken...ja ik weet het: weer eens de makkelijkste oplossing gekozen maar die is wel doeltreffend. Moet uiteraard nog afgeknipt worden voor de verdere afwerking.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan