Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Jullie hebben gelijk, het was te dik en is nu dunner gemaakt. Omgerekend komt het nu op 6cm, dunner was moeilijker omdat het dan te breekbaar zou worden. Nu ziet het er beter uit.

De voorkant is al gedaan, even ter vergelijking.

attachment.jpg

Nu is het gemonteerd op pootjes, stukjes van de afgesneden achterassen heb ik daarvoor gebruikt.

attachment.jpg
 
Om de avond af te sluiten heb ik een bull catcher gemaakt van sprues. Nu denk ik er over na om nog een soort van sneeuwruimer te monteren op één of andere manier. Maar dan wel zo dat het geheel er niet te zwaar en lomp uitziet. Dat is iets voor de volgende keer, nu bedtijd. De volgende keer, als de bull catcher helemaal droog is ook nog wat bijvijlen om er één geheel van te maken.

De start:

attachment.jpg

De dryfit:

attachment.jpg
 
Ik ben het helemaal eens met Aris hier,past er mooi bij .
Je bullbar ziet er schitterend uit Alain ;)
 
Beste Alain het ziet er naar uit dat ge terug in de "mood " geraakt zo ken ik u weer
Knap gedaan
Marc
 
knap bedacht en volg steeds grt.
 
Ja dit komt goed, veel dunner hoeft ook niet.

Grtz Bart.
 
De sneeuwschuiver is nog in uitwerking, misschien komt die er niet op...misschien wel. Nog even over nadenken.

Wat ik wel gedaan heb is de bullbar wat bewerkt want het was niet helemaal naar m'n zin met de naden die veel te goed te zien waren. Alles wat bewerkt met dikke zwarte verf, morgen na het drogen zie ik dan wel als het een goed idee was of niet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu doet het me denken aan de GhostRider, zijn jas en broek zien er ook zo uit. Maar het zal nog een laag verf krijgen om zo het juiste kleur te verkrijgen.

Waar ik ook mee bezig was is de cabine, de zetels zou ik graag een mooi uiterlijk geven maar hoe weet ik niet goed. Tips zijn welkom.
 
De truck is vastgelopen in het onoverzichtelijke moeras van de modelbouwwereld...zit hopeloos vast en is niet meer los te krijgen.
 
Ik zou zeggen dat hij net goed loopt. Alleen moet je je niet door wat tegenslag meteen laten vellen, dat doe je in je tuin waarschijnlijk ook niet. Toon eens een plaatje van het probleem.
 
Ja alain laat ons eens zien wat er scheelt
 
Er is geen plaatje van wat er scheelt, dat is nu net het probleem. Het is vastgelopen op een oud zeer, namelijk het moeras van de verweringstechnieken die ik maar niet onder de knie kan krijgen. En zo'n vrachtwagen zonder verwering lijkt nergens op. Het kan niet als showroom model op bijvoorbeeld een wedstrijdtafel terecht komen want dan kan ik beter thuisblijven.

Een muur verweren heb ik helemaal in de vingers maar voertuigen zijn blijkbaar een heel stuk moeilijker om te doen.

En in de tuin heb ik tot nu toe niet echt tegenslagen gehad, dat is iets dat aangeboren is. Dat zit zonder nadenken in m'n vingers.
 
De bull catcher, ik wil naar een roestig ding gaan om op de vrachtwagen te monteren maar het komt niet echt zoals ik het wil.

attachment.jpg
 
Je hebt het wat te macroscopisch aangepakt. Het ziet er uit als een 1/1 roestig object maar niet 1/35. Probeer met een nieuw gietraam terug zo'n bumper te maken. Let deze keer ook beter op de lasnaden, daar mogen geen kieren in zitten zoals bij de vorige, je moet ze met plamuur dichtmaken of dat ding breekt in werkelijkheid naast de las door. Werk de bumper dan keurig af in bruinrode roestkleur zoals hierboven. Breng dan een laag haarlak aan en spuit er gunmetal of een kleur lak over. Begin dan te chippen op plaatsen waar het water afloopt en in kieren kan blijven zitten. Niet op de plekken waar de bumper kan schuren, daar moet het blijven glanzen. Waar het roest zit, kan je daarna meerdere kleuren opbrengen, donkerder naar het midden van de vlek. Dit zal er zeker beter uitzien dan hierboven.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerst eens geprobeerd om de verf er af te krabben, niet echt heel goed gelukt en het gevoel dat de processie van Echternach bezig is. Misschien toch maar beter een nieuwe maken en eerst een kijken om ergens vulpasta te kopen want die van mij is verdwenen.

:zx11pissed: Wat een fun allemaal.

attachment.jpg
 
Alain als je het niet direct vind ga dan naar een winkel van autotoebehoren of een soort brico daar verkopen ze van die carrosserie plamuur met verharder is zeer fijn van structuur en word beenhard ik gebruik dat regelmatig dat gaat ge gemakkelijker vinden LET OP geen vezel plamuur daar zitten glasvezel haren in daar kan je niks mee doen gewone plamuur voor de auto dat hebben ze in potjes van 1/2 kilo daar kom je jaren mee toe zorg wel dat er een tube verharder bij zit de verhouding staat op de verpakking
Marc
 
Volgens mij hoeft dat niet zo per se gevuld te worden, het kunnen slecht afgeslepen en haastig gelaste stukken ijzer zijn.

Misschien helpt dit bij het verweren.

Link 1.
Link 2.
 
Coachke: Ik zal het noteren voor een volgend bezoek aan de doehetzelfzaak, zo'n vulpasta zal nog wel van pas komen.

Roy: zo'n effect wil ik bereiken, na het eten en de huishoudwerkjes zal ik de links eens goed bekijken. Een haastig gelast effect zou ook wel haalbaar moeten zijn. Zal ik over denken tijdens het eten.
 
Trouwens, zoals het ding nu is vind ik het al bijna overtuigend. Bij de lassen roest, voor het overige nog in de verf. Als het er niet uit zou zien als plastic maar als beschilderd metaal, had ik gezegd laten zo.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan