Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Varend Jahre Viking schaal 1:250 [wip] - Pagina 9
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Weergegeven resultaten: 121 t/m 133 van 133

Discussie: Jahre Viking schaal 1:250 [wip]

Standaard

Slik ........ wat ellendig ja daar kan ik ook geen raad in geven , hopelijk krijg je het nog goed
    Suc6 met de herstelling
    marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Junior lid

Standaard

Succes Fred met de herstelpogingen.
    altijd het nadeel van dit soort beurzen tijdens koude periodes, met houten modellen ook al eens iets soortgelijks gezien, achteraf ook met een koud weekend.

Standaard

Oei dat is jammer. Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van koude, vocht (condensneerslag), en warmte.
    Als er condens op papier neerslaat (zelfs in zeer lichte mate), dan zetten de papiervezels uit waardoor er een vervorming kan ontstaan.
    Als het papier nadien een warme omgeving komt kan het zijn dat het vervormde papier in die positie uitdroogt.
    Ook een gekend fenomeen bij het schilderen, en dan vooral aquarel verven.

Hier een methode die voor aquarelpapier werkt, echter vrees ik dat je dat niet kan toepassen aangezien je dek al aan de romp gelijmd zit.
    https://www.strathmoreartist.com/vaa...k-krijgen.html

Maar de techniek kom er op neer dat het papier opnieuw wordt bevochtigd en nadien ofwel door een gewicht, ofwel door via een strijkijzer weer wordt gedroogd in de juiste vorm. Misschien kan je een test doen door op een plaats het papier een beetje te bevochtigen en te laten drogen nadat je er een bepaald gewicht op legt die zorgt dat het papier zijn orginele vorm weer krijgt ?

In ieder geval lijkt me dit (helaas) een erg 'tricky' probleem om op te lossen.

Succes,
    Dirk

Standaard

Damn, dat is slecht nieuws. Het lijkt wel of dit specifiek model vervloekt is voor jou.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Dat is pech en hoop dat je het goed krijgt.

Standaard

Ai, dat doet pijn, Fred ik hoop dat je het opgelost krijgt.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Fred dat is flink kl**e, ik hoop dat je het hersteld krijgt
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ik zou de methode van Dirk proberen.

Ontzettend jammer van de gedane moeite als je het project hierdoor zou moeten staken.

Standaard

Denk dat de methode van Dirk zeker valt uit te proberen. 1 stuk per keer, vraagt tijd en moeite.
    In het allerslechtste geval stukken uitsnijden en vervangen door andere maar denk niet dat je dat overweegd.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Ai...
    Ik heb dit nog niet meegemaakt.
    Het zal zeker te maken hebben met warmte/koude/vocht, maar ik denk dat de omvang van je model er ook wel voor iets tussen zit.
    Niet te snel van alles proberen. Laat je model weer op temperatuur komen en de vochtigheidsgraad aannemen van je werkkamer. Diverse materialen hebben de neiging om weer te keren naar de oorspronkelijk staat, als gevolg van een soort "geheugen" in dat materiaal. Je weet maar nooit...

Hopelijk wordt de oplossing gevonden. Misschien op Papermodelers of de papierbouw-facebookgroep? Daar zitten toch wel jongens met veel ervaring. Er moet er maar eentje tussen zitten met het juiste antwoord.

Grts,
    Joost
    -------------------------------------------------------------------------
    PAPER BEATS ROCK!!!
    -------------------------------------------------------------------------
    Our patience will achieve more than our force.
    (Edmund Burke)

Standaard

Dat is echt balen Fred ik kan me wel voorstellen hoe je je voelde toen je het ontdekte, maar er zal best wel een oplossing voor te vinden zijn.

Standaard

Hoi Fred, hoe is het er nu mee ?
    Ik was fijn aan het bijlezen en kwam dan die rampspoed tegen... flink balen kerel !

Nog bezig met een oplossing of is het een verloren zaak... ik hoop het eerste
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten