Hoofdsponsor

1/250 Jahre Viking schaal 1:250 [wip]

Zou al moeite hebben om dat plan te lezen vrees ik maar mijn support heb je Fred.

Er zijn 4 pagina's met plannen en ook ik moet soms heel goed kijken en zoeken hoe het nu precies moet.
Maar dat houd het spannend toch:D:D

Maar ondertussen is ook de andere kant klaar, deze is iets anders want het vierkant ligt hier niet bovenop:
i1NnNwg.jpg

Aan de zijkant werd nog een detail aangebracht:
ROgf7oI.jpg

Nu mag ik aan de vierkantjes beginnen, deze worden gevouwen tot een driehoekje en dan worden nog de zijkanten geschilderd:
JqLXx0B.jpg

QwwGS3w.jpg

De eerste 6 zijn gedaan nog 156 te gaan........
yESuBjW.jpg

Fred
 
Waar is je microscoop, Fred?
Hoe zie je dit nog?
En hoe snij je niet in je vingers met zo'n klein grut?
 
Hey,

Fredje, je hebt je 'zen' moment weer gehad blijkbaar.... :))
Knap zulle op zo'n kleine schaal en met dit materiaal.
Geduld is toch een schone zaak he.... ;)
 
Ik heb goede ogen Dominiek :22:

Dat zen moment is nog maar op de helft swaken...:P:P

Ik wist niet waar de verhogingen die ik aan het bouwen ben voor waren.
Op papermodelers kreeg ik hier uitleg over:

The previous Owner of the ship (then named SEAWISE GIANT) ordered Sumitomo Shipyard to lengthen the ship (it was called Jumboizing then) to make it the largest ship in the world. The shipyard suggested that the ship was so long the sagging and hogging might break the ship in two. Hence the huge stiffeners on deck that you are working on now. Great work so far. Auk Vissers tanker website shows many photos including her conversion. Well worth a visit. http://www.aukevisser.nl/supertankers/index.htm

De website van Auke Visser is zeker de moeite waard, daar staan echt veel mooie foto's van deze tanker die zeker gebruikt gaan worden voor de details :laugh:

Ondertussen werd er aan de stiffeners doorgewerkt en werden alle verstevigingen aan 1 kant geplakt:
QM40IGA.jpg

Ook aan de andere kant werden de verstevigingen geplakt:
Nyk2fY6.jpg

Ook werd de eerste werkcontainer geplaatst:
izakt52.jpg

Dit was stuurboord, nu de bakboord kant nog hetzelfde....:O

Fred
 
Amaai Fred geweldig , dat is het een en ander en dan al die kleine stukjes , alleen al van te kijken word ik moe , nee Fred het is knap wat jij hier presteert
Een goed eindejaar en een voorspoedig 2018
Liliane en Marc
 
Fred, het wordt echt weer een kunstwerk. Het schip ziet er met een eerste blik niet zo ingewikkeld uit, maar niets is minder waar als ik naar alle details kijk.
Blijf deze met veel belangstelling volgen.
 
Hey,

Inderdaad, je verschiet eigenlijk wel hoeveel detail er in kruipt in zo'n papiermodel....
Knap werk, ik ben fan, hoewel ik mij daar niet ga aan wagen...
Rekening te houden met de grote van dit schip hier, en het diorama die ik gezien heb in Houten, waar we elkaar gesproken hebben, moet ik zeggen dat dit diorama gans gevuld zou zijn met dit alleen al...., wat een grootte.... :) ;)
 
Bedank mannen!

De laatste up-date van 2017!

De golfbreker werd in elkaar geplakt:
EhjXxSR.jpg

En op het schip gemonteerd. ( Hoezo groot 8)8) )
b8g7DcN.jpg

8BYPxWb.jpg

iJUeos6.jpg

Tot zover 2017, iedereen een vrolijk en veilige jaarwisseling en een voorspoedig 2018 gewenst!

Fred
 
Zelfs op het echte schip werken moet een ervaring geweest zijn. Iets repareren aan de voorkant... toeme, mijn hamer vergeten, tot binnen een half uurke...
 
na de tweede keer zal je je hamer niet meer vergeten he
 
Mooi werk Fred!
Maar wat zie ik is de nieuwe werktafel al te klein aan het worden? :D :D :D
 
Beste wensen voor 2018 voor jou en je gezin.
en veel happy snij , vouw en plak werk van al die kleine onderdeeltjes op dat GROOT SCHIP
vgr Marc
 
Zelfs op het echte schip werken moet een ervaring geweest zijn. Iets repareren aan de voorkant... toeme, mijn hamer vergeten, tot binnen een half uurke...

In post #32 zie je een filmpje van iemand die van de boeg naar het dekhuis loop en daar bijna 7 minuten over doet :D
Daar bij waren er verschillende werkplaatsen op het schip dus ik denk dat dat wel mee zal vallen ;)

160 vierkantjes in driehoekjes vouwen, plakken, kantjes schilderen en op het schip plakken.
Klinkt eenvoudig maar was toch een paar uurtjes werk ^^
Maar ook bakboord is nu klaar:
qeWzi3v.jpg

aUsshLZ.jpg

Nu ga ik verder met het dekhuis:
p6bOuJq.jpg

Ik ben niet tevreden over de trapjes van de stiffeners, a.s. weekend ben ik bij Scaldis en zal daar eens kijken voor laser gesneden trapjes.

Fred
 
Wat een werkje Fred.
Weer goed bezig.
 
In post #32 zie je een filmpje van iemand die van de boeg naar het dekhuis loop en daar bijna 7 minuten over doet :D
Daar bij waren er verschillende werkplaatsen op het schip dus ik denk dat dat wel mee zal vallen ;)

160 vierkantjes in driehoekjes vouwen, plakken, kantjes schilderen en op het schip plakken.
Klinkt eenvoudig maar was toch een paar uurtjes werk

Fred

Werkje met veel geduld en voldoening achteraf.

Heb het filmpje eens volledig bekeken. Geeft inderdaad een mooi beeld van het schip. Had ik wel eens willen op rondlopen.
 
Mooi Fred en beloofd verder grt.
 
Verder met het dekhuis.
Weer een hoop onderdeeltjes snijden en plakken:
RVSxGs4.jpg

Tot ik dit tegen kom, hmmmm nummer 79 heb ik al gehad maar waar dan nummer 79A weer moet komen??
L8UNfB3.jpg

Een beetje verder kijken leert me dat dit aan de achterkant van de trapjes moet komen, zien er nu zo uit:
eHCLGqM.jpg

Met de achterkant erop geplakt zo. Mooi detail maar vind het nog steeds niet mooi. Open trapjes met leuningen zijn besteld en ik wacht even af tot die binnen zijn voor ik hier mee door ga ;):
jUpYA7w.jpg

de balken constructie van het dekhuis is klaar:
74UsYXH.jpg

ofHgSPv.jpg

Er gaat vorm in het dekhuis komen nu.

Fred
 
Dat dekhuis is al een kit op zichzelf.
Blijkbaar bestaat er dus ook after market voor papierbouw, wel handig bij die trapjes.
 
Blijkbaar bestaat er dus ook after market voor papierbouw, wel handig bij die trapjes.

Absoluut dat er aftermarket bestaat voor papierbouw Erwin.
Zie in #1 de laatste foto, allemaal papier onderdelen die met de laser gesneden zijn.
Maar daar zitten weer geen trappen en relingen bij dus die heb ik nu in Polen besteld.
( Scaldis had ze niet meer en levering ging niet voor eind februari lukken. Gelukkig bestaan er meer leveranciers ;) )

Fred
 
Wordt knap met dat dekhuis, vanaf nu mag je niet meer roken :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan