Hoofdsponsor

1/10 Lagertha Shieldmaiden [done]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
Lagertha (ook: Lathgertha, Ladgerda, Ladgertha) was volgens de twaalfde-eeuwse overlevering van Saxo Grammaticus een noordse schildmaagd, een lokale heerseres in Noorwegen en de eerste echtgenote van de Deense Viking Regner (Ragnar Lodbrok), die in de negende eeuw zou hebben geleefd.

Degene die de serie 'Vikings' kennen, zullen deze dame zeker kennen.
Lagertha (prachtig vertolkt door Katheryn Winnick) is in het begin van de serie de echtgenote van Ragnar. Naarmate de serie vordert splitsen hun wegen en gaan ze elk hun eigen weg. Deze kruisen regelmatig gedurende de seizoenen, vooral tijdens hun veroveringen. In de serie blijkt ook al dat dit zeker geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken 8)

Nutsplanet heeft van deze dame een buste uitgebracht, die zeer mooi gelijkend is en ook kwaliteit op je tafel zet.

Enkele foto's van wat Nutsplanet laat zien
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Nog enkele foto's van Lagertha in de serie

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En Katheryn Winnick zonder vikingkleren (maar met andere kleren :laugh: ) samen met nog enkele acteurs van 'Vikings'
vlnr: Björn (zoon van Ragnar & Lagertha, vertolkt door Alexander Ludwig), Lagertha (Katheryn Winnick), Ragnar (Travis Fimmel) & Rollo (broer van Ragnar, vertolkt door Clive Standen)

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
begonnen aan het schild en eigenlijk al vrij tevreden voor wat er al op tafel ligt :ph34r: Maar zeker nog niet klaar...

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben er nog niet uit of ik een 'tekening' op de voorkant ga zetten. Ik vind verschillende ontwerpen terug, dus het wordt kiezen...


Grtz Jordi
 
Schone serie en een schone madam Jordi, veel succes.
Tip: je bent in je titel de d vergeten van shieldmaiden.
 
bedankt voor de reactie en de tip ;) ik heb het aangepast
 
Dat ziet er in ieder geval zeer goed uit Jordic (zou eigenlijk de serie eens verder moeten kijken) grt.
 
Mooi, blijf zeker volgen.

Groetjes,
Rudy
 
Een mooie buste van een knappe vrouw uit een prachtige serie :)
Je hebt al een mooie start gemaakt, ik blijf volgen ;)
 
Ik volg zeker.succes met deze mooie buste
 
ken ze niet maar het ziet er niet makkelijk uit met al die kleurtjes ik kijk zeker en vast
 
Oohhhh :wow: Vikings en een mooie Viking dame!

Gelijk maar eens Tyr erbij gepakt en een stoel om deze te volgen:


Fred
 
bedankt voor de reacties :)
Vandaag bijna niks gedaan aan dit project. Enkel het smeedwerk van het schild nog wat metaalkleur gegeven :)
 
Heel veel plezier met deze mooie dame, ik blijf zeker volgen
 
Ik ken de serie niet maar goede start met schild.
 
Weer een mooie dame, veel succes.
 
Deze topic nieuw leven inblazen.
De buste waar ik in 2017 aan bezig was, is verloren gegaan. Zat waarschijnlijk in een plastic bak (samen met wat 3D geprinte spullen) die verloren gegaan is... op een beurs of op ledendag, geen idee. Komende ledendag ga ik eens navragen of er niks is blijven liggen :(

Maar ik had dus een 2e buste liggen van deze dame en daar ben ik een tijdje geleden aan begonnen. Het schild is klaar, lijkt wat op de vorige versie.
Foto's volgen één van dees ;)
 
Ik hoop dat je het terug vindt, succes met de andere.
 
Hopen dat ze nog te traceren is, Heel vel met deze en je dame een GPS tracker omdoen.
 
Ja herinner deze nog en volgen wederom want is al heel mooi.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan