Hoofdsponsor

1/8 Citroen 2 cv Charleston [wip]

airb

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
200
Hallo,

Enkele foto's van m'n Charleston op 1/8, dit model is een zogenaamd kioskmodel toentertijd verkrijgbaar
wekelijks in afleveringen in de krantenwinkel, hoewel ik deze met een rechtstreeks abonnement heb verkregen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Het model is nu volledig afgewerkt maar heb nog niet de tijd gevonden om foto's te maken.

Rudy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel Rudy deze is net echt ,ik kan het weten want mijn vrouwke heeft er ene gehad nog een 400cc met trommelremmen vooraan en het achterste raampje had die toen nog niet
ook deze is fantastisch gebouwd
Marc
 
Persoonlijk hou ik van deze wagentjes en dit hier is wel heel erg mooi om zien.
 
Knap model.

@coachken: een "studenten 2PK (charleston) zoals ze zegden dus. Ook de gaspedaal ervan was anders dan de 600cc. Bij de 400cc had hij een scharnierpunt op de bodemplaat.
 
Mooi model.
Een kioskmodel, dat zijn van die dingen die goedkoop beginnen maar uiteindelijk heel duur uitkomen. Velen beginnen er aan maar slechts weinigen voltooien ze ook effectief.
Maar je doet ons al watertanden met het begin en we blijven volgen.
 
Op een manier heb je misschien gelijk hoor Erwin,
De meeste modellen lopen over 100 weken, dus bijna 2 jaar en beginnen ze aan 99 eurocent
of 1,99 euro maar daarna 10 tot 12 euro per week.
Als je dan uittelt wat het model kost wordt je een beetje duizelig, maar langs de andere kant als
je bv. rookt spendeer je al gauw meer dan 10 a 12 euro per week, het is dus in principe voor
iedereen bereikbaar.
Er komen voor de uitgever ook verpakkings- en distributie kosten bij, plus er zit ook steeds
een boekje bij met de bouwbeschrijving en een beetje historiek, wat ook allemaal geld kost,
plus de kosten om zo'n model te ontwikkelen en te fabriceren. En daar ik geloof dat een
uitgever geen filantropische instelling is, moet dat wel terug verdient worden.
Ik ben hier geen pleidooi voor de uitgevers aan het houden hoor, maar de meeste
mensen denken er gewoon niet aan.

Wat mij het meeste interesseert is het feit dat je een vrij exclusief model op een grote schaal krijgt dat niet in
de reguliere handel verkrijgbaar is.
Zo ben ik bv. nog bezig aan een Renault R8 Gordini, Aston Martin DB5, Mercedes 300 SL.
en een Citroen Traction 11cv Cabrio.
Compleet maar nog niet aan begonnen te bouwen een Mustang Cobra GT500 en een Alpine A110
plus de motor op 1/5 (van de Alpine)
En als lopende abonnementen een Lamborghini Countach en een Willys Jeep.
Dus ik heb nog een beetje toekomst perspectief, alleen hoop ik zoals zovele modelbouwers
dat ik lang genoeg leef om alles te bouwen.

Groetjes, en bedankt voor de reacties,
Rudy
 
Enkele foto's van de R8 Gordini op 1/8

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Groetjes,
Rudy
 
Iemand in mijn club heeft die Aston Martin reeds gebouwd.
Pracht van een wagen waar je uren naar kan kijken.
 
Ook deze nog ongelooflijk een R8 Gordini fantastisch dat wist ik niet dat dat allemaal bestond geweldig wagentje
Marc
 
Netjes!!!!!
Welke merken zijn dit, die die wekelijkse uitgaves uitbrengen? Deze heb ik nog nooit gezien.
 
Super mooi om te zien ook hier wekt dit autootje nostalgie op,al is het lang geleden dat ik er noa eentje heb zien rijden😉
 
Netjes!!!!!
Welke merken zijn dit, die die wekelijkse uitgaves uitbrengen? Deze heb ik nog nooit gezien.

De Charleston is momenteel niet meer verkrijgbaar, deze was een uitgifte van Altaya.

De R8 Gordini is momenteel nog verkrijgbaar in de krantenwinkel of op abonnement, het voordeel van een abonnement
is dat je er geschenken bij krijgt, de meeste zijn te verwaarlozen.
Het meest interessante geschenk is een mooie onderplaat en plexi stofkap om het model stofvrij in te zetten als hij af is.

Het abonnement werkt vrij vlot, maar op z'n Frans dus niet echt punctueel maar het werkt, het komt wel in orde maar je moet
soms veel geduld hebben, maar belangrijk het komt in orde.
De uitgever is in dit geval "Eaglemoss" moest er iemand interesse hebben zet ik de link wel op het forum.

De fabrikant is in de meeste gevallen de Chinese diecast producent IXO

Groetjes,
Rudy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan