Hoofdsponsor

1/6 Willys Jeep [wip]

airb

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
200
attachment.jpg

Beste allemaal,

Enkele jaartjes geleden begon ik met de bouw van de Dragon Jeep, deze kit is vrij basic hoewel de basis
wel oké is.
Het vreemde is dat er geen motor is, dus een leeg gat als je de motorkap opend, ik kwam er achter dat
Dragon ter ere van een modelshow een resin motor heeft geproduceerd, na lang zoeken had ik er een te
pakken op eBay in Denemarken.
Toen deze arriveerde was de teleurstelling vrij groot van de motor, met andere woorden onbruikbaar dus
geen andere mogelijkheid dan hem proberen zelf te bouwen, en proberen de bruikbare stukken te recuperen.
Het resultaat zien jullie op de foto's, verre van afgewerkt maar de toon is gezet.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Ik hoop dat m'n pogingen jullie kunnen bevallen.

Rudy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rudy , mij in ieder geval wel het lijkt er sprekend op , hetgeen ik nu al zie he
Knap werk man
Proficiat
Marc
Sorry nog een vraagje hoe groot is deze in feite of welke schaal ziet er indrukwekkend uit
 
Het model is 1/6, ongeveer +/- 55 cm Marc.
Ruimte genoeg om wat meer detail proberen aan te brengen.
 
Prachtig , en zeker knap om meer detail aan te brengen ziet er geweldig uit ,ik zal hem weliswaar nooit bouwen maar toch een favorietje van de off road auto's
mooi
Marc
 
Ik zit versuft in mijn stoel, wat een mooi project is dit.
 
Ik moet zeggen dat dit toch wel prachtwerk is om zien,en de schaal is er eentje om u tegen te zeggen.
 
yep die wil ik ook wel af zien amai grt.
 
Heb hier zelf nog de SAS versie liggen. Deze modellen worden dikwijls gebruikt op te RCen. Zijn gewild maar niet gemakkelijk meer te vinden. Heb de SD.KFZ.2 kettenkrad er ook nog van.
Mooi resultaat al. Ik volg.
 
Ze beginnen inderdaad raar te worden, en als je er één vindt, vraagt men hoge prijzen.
Er bestaan twee SAS versies van de Europese en de Noord Afrikaanse, en je kon ze indertijd
ook als afgewerkt model kopen.
Spijtig dat ik de moed niet meer heb, om al dat werk nog eens te doen (en de plaats)
anders de Europese front SAS spreekt me wel aan, met de Lewis guns en het pantser glas.
Zoals je op de foto's kunt zien moet er toch een flinke dosis werk aan gebeuren, straight from the box
nijgt het iets te veel naar de speelgoed kant.
Maar dat is het leuke aan de grote schaal, je kan veel bij detailleren, en dat is toch het plezier van de hobby.

attachment.jpg attachment.jpg

De foto's zijn niet van de beste kwaliteit, waarvoor m'n excuses.

Bedankt voor de reacties,
Rudy
 
Niettemin toch prachtige beelden om van te genieten
 
Zeker een mooi project.
 
Wat een prachtig project, dat is er 1 om duimen en vingers van af te likken.
Ook 1 van mijn favorieten en dus blijven we volgen met veel interesse.
Veel succes!
 
amai zo'n bouwkunde. bijna spijtig om te gaan schilderen
 
Wauw, mooie werken dat je ons laat zien van dit beroemde Jeep.

Eentje om aandachtig te blijven volgen.
 
attachment.jpg attachment.jpg

Begonnen aan de .50 cal die op de Willys komt, het is een mooi kitje van Dragon.
Spijtig dat ze praktisch niet meer te krijgen zijn. In de kit is de driepoot en een munitie koffer bijgeleverd.
Wel mooi getailleerd met bewegend sluitstuk en het deksel kan men ook openen.

Ook reeds begonnen met de M31 steun om de .50 op te zetten, de socket gedraaid en de zijdelingse buis waar
de craddle in word vastgezet er aan gesoldeerd.

attachment.jpg attachment.jpg

Ooit op eBay deze mooie in metaal en koper uitgevoerde munitie band gekocht,

attachment.jpg attachment.jpg

En tot slot de houder voor de jerrycan in een gesoldeerd, ooit op een Engelse site gekocht samen met de sluitingen voor de motorkap welke al lang
in de vuilbak zijn beland wegens onbruikbaar (slechte gietsels in white metal)
Deze houder is in photetch en is mooi en dus bruikbaar en veel mooier en dunner dan deze van de kit.

attachment.jpg attachment.jpg

Groetjes,
Rudy
 
Dat zijn hele mooie kogels die je daar hebt.
De jerrycan houder ziet er ook goed uit.
 
Inderdaad mooi spul.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan