Hoofdsponsor

1/35 Baie wiele! Takom G6 [DONE]

Inderdaad een goede investering, ik heb net als Coachke de 500D, ben daar ook heel tevreden van.
 
Bedankt, ik heb er weer wat mee geëxperimenteerd. Het geheel van de G6 is behandeld met matte lak. De spuitbus van Vallejo gaf een bedenkelijk resultaat met allemaal opgedroogde druppeltjes. Gelukkig kon dat grotendeels weggewerkt worden door Vallejo Polyurethaanvernis uit de airbrush er over te spuiten. Dat betekende dat de voorruit al terug ontmaskerd kon worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de koplampen werden nu afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De roosters zullen nog eens apart een wash moeten krijgen. Daarna wilde ik nog een extra verfvlak aanbrengen over de kulas van het kanon. Op foto's is dit ingekleurd met wat men "burnt metal" noemt. Ik heb dit benaderd door bij Tamiya Gunmetal wat roodbruin te druppelen.

attachment.jpg

https://www.scalenews.de/g6-rhino-walkaround-202/

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de rest van de tools zijn met deze kleur afgewerkt.
 
Het pigment is ook gebruikt op de onderste delen van de G6. Het levert een opvallende kleur op, dus heb ik gewerkt met verdunningen in water. Het pigment blijkt erg kleverig eens het aangebracht is. Op de loopvlakken van de banden ga ik proberen het terug weg te polijsten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hele mooie kleuraccenten Steven.
Zou je toch willen aanraden om de onderste delen en zeker de wielkasten nog extra te voorzien van een laagje rood stof, een sterk verdunde verneveling. Die rode aarde in droge toestand is enorm fijn en dringt overal door als ze opgeworpen wordt en dat is met dergelijke grote wielen onvermijdelijk.
 
Steven's werkjes zijn altijd een lust voor het oog
Genieten en altijd iets speciaals te ontdekken
Marc
 
Bedankt! Het was nu even wachten op een update, maar ik denk dat het de moeite loont, want het diorama is nu afgewerkt! Eerst even kijken hoe de neushoorn aangepakt is, want die stond nog in de glanzende fabrieksverf.

attachment.jpg

Op de buik stond nog een keurmerk en wat tekst, die met een mes verwijderd werden. Dat leverde een zone zonder rimpels op, wat misschien op zou vallen.

attachment.jpg

Daarom wilde ik eens een andere aankoop uittesten. Deze Distress Paint barst bij het uitdrogen uiteen in snippers. Een echt huidpatroon zou dit niet opleveren, maar ik hoopte wel dat het opgedroogde en gebarsten modderkorsten zou opleveren, die dan geschilderd konden worden. Het product is nogal wasachtig en mag dik opgebracht worden. Hoe dikker het is, hoe grover het patroon.

attachment.jpg

Toen ik na een paar uur controleerde, was vooral het gedeelte op de buik gaan barsten. Helaas vielen de schilfers er bij aanraking soms af; ik veronderstel dat het plastic niet genoeg hechting geeft.

attachment.jpg

attachment.jpg

De neushoorn heeft hier een behandeling met de airbrush en het rode pigment gehad. Er is al mat afgelakt maar dit heeft weinig effect. De ondergrond is ook met oranje ge-airbrushed, waarbij de graskanten iets donkerder gehouden zijn. Het oranje was hier nog iets te fel. Dat werd dus bijgewerkt met een blekere roestkleur. Ook de G6 werd daarbij aangepakt en heeft nog een ruitenwissereffectje gekregen door de omtrek van de wisser af te plakken voor het stof verneveld werd. De neushoorn werd nu op de rug behandeld met de AK wash voor regenstrepen die ook al op de G6 toegepast werd. Door de enamel-samenstelling krijg je vanzelf een veel mattere uitwerking dan bij het acrylic Vallejovernis dat ik nu gebruik. Ik heb daarbij afwisselend de spuitbus en de airbrushversie gebruikt, maar ik moet zeggen dat er niks zo goed werkte als het Armypainter vernis waar ik vroeger mee werkte. Het is helaas nog moeilijk verkrijgbaar.

Hier volgen de eindfoto's met op de achtergrond een kudde kafferbuffels (die wat te groot afgebeeld zijn in schaal, maar de sfeer voor een duel is er nu wel). Er zijn een paar foto's bij waar ik de flash afgedekt heb, daar krijg je een betere indruk van de lichtweerkaatsing en de kleur die er bij gewone belichting te zien zijn. De neushoorn is met twee pinnetjes vastgezet in de ondergrond, de G6 is bij elk wiel met contactlijm vastgemaakt op plaatsen waar er weinig gras groeide.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb overdacht om er nog wat begroeiing aan toe te voegen, het mag natuurlijk niet afleiden. Ik had ook het gras achter de banden plat willen leggen, maar dat is daar te stug voor geworden. Sporen zijn er niet aangebracht want deze ijzergronden zijn toch nogal compact als er gras op groeit. Ik heb eens getest hoe het plaatje werd als de G6 in artilleriestand gezet werd maar dan was het dio niet meer in evenwicht. Jammer voor de metallic schijn van de hydraulische plunjers, dat zal dus niet te zijn zijn. De loop blijft bijna vanzelf in het travel lock liggen, ik ga dat los laten maar het is niet de bedoeling het kanon in elevatie te brengen, want dan wordt een ongeschilderd gedeelte zichtbaar. Wat ik er wel nog bij moet opmerken, is dat de koepel zo nauw past tegen de turretring dat er een paar plekjes zijn waar de verf van de hull afgeschuurd wordt door de koepel er op te draaien. Je kan dus best de paspinnetjes daarvan wat bijschuren. Ik heb ook geen remleidingen meer geïnstalleerd zoals in het artikel van SMMI, ik had de referentie hiervoor te laat ontdekt en er zou heel wat werk aan zijn om de leidingen natuurgetrouw te maken omdat er over de hele lengte een spiraal rond zit. Ik heb ook mijn twijfels bij de gescratchte dakruit die ik toegevoegd heb, omdat aan de binnenkant van het luik een grendel zit die nogal zinloos wordt als er glas voor zit. De grendel interfereert ook zichtbaar met het glas als je het luik denkbeeldig afsluit. Misschien was het glas een optie die alleen voor de VAE exemplaren voorzien was, of moest het glas dieper in het luik zitten en naar achter verschuifbaar zijn? Wat meer referentiemateriaal zou hier uitsluitsel kunnen brengen, hier hebben we waarschijnlijk het laatste nog niet van gezien. In elk geval een zeer aan te raden kit voor beginners, alles past mooi in elkaar en het PE levert ook geen noemenswaardige problemen op als je het niet verplooit. Gebruik voldoende lijm voor de roosters voorop, want die kunnen wel aan de hoeken loskomen.

Voor ik nog eens een nieuwe kit opentrek, probeer ik eerst de shelfqueens nog eens aan te pakken.
 
Ik mis eigenlijk wat los zand en steentjes alsook de neushoorn heeft geen poot afdrukken en die weegt toch wat maar vind het voertuig en de opzet wel zeer geslaagd grt.
 
Steven als je de witte vlekken van de flits weg wil hebben moet je ofwel zonder flits uw camera is zo gevoelig dat je bij schemer duister nog steeds heldere mooie foto's trekt of anders een stukje kalk papier dat een paar maaldubbel gevouwen is voor de flits kleven
, probeer maar
Nu uw dio ziet er weer voortreffelijk uit gewoon weeral een topprestatie en zoals Pascal het schrijft misschien wat pootjes in de aarde
Knap stuk hoor
Marc
 
Al een naam bedacht?
Rhino Gathering" of "Meet the Rhino's"
 
Ik blijf het een geweldig idee vinden en de uitvoering is ook top!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan