Hoofdsponsor

1/35 Baie wiele! Takom G6 [DONE]

De P+ zit nu over de hele G6, behalve over de banden. Ik merkte bij het zetten van de eerste van de velgen dat de verf op de banden makkelijk opgenomen wordt door bezwete vingertoppen, dus heb ik een doekje gebruikt om de rest te doen. De wieldeksels kwamen terug los door de kracht die je moet zetten om de band er op te krijgen. Dat was dus toch beter voor het schilderen gelijmd geweest, al had ik de verf wat weggehaald. Even een dryfit, de wash gaat er nu op komen. Ik wil een lichte filterwash van AK gebruiken. Eerst nog twee kleine decals en wat geschilderde details.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie resultaten zo te zien en kijk uit naar vervolg grt.
 
Ziet er al goed uit, moet een wreed ding zijn om met te rijden.
 
Deze camo zit er r*testrak op Steven, past als gegoten op dit monstermodel !
 
Bedankt voor jullie aanmoedigingen! De verflaag zit wel goed, maar de tools op de G6 worden nu weer gemaskeerd om ze te schilderen. Voor de jalon is dat wat moeilijker, die heeft een streepjespatroon.

attachment.jpg

Eerst Tamiya gloss wit spuiten. Ik had het al geprobeerd met de kwast en Vallejo maar dat liep slecht af. Ik morste bijna op de hull door een verstopping van het flesje en het resultaat op de jalon was niet strak omdat ik het niet verdund had. Ik heb de verf er af geschraapt inclusief de primer, aangezien de camo-vlekken toch te sterk zichtbaar waren als er geen korst verf over gesmeerd werd.

attachment.jpg

Er werden dan stukjes tape van 3,5 millimeter op de jalons gekleefd, op streepjes die op de maskeertape afgemeten waren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het resultaat is veel beter nu, al moet ik wel een stukje verfschade repareren tussen de 2 onderdelen.
 
Mooi gedaan, spijtig van het stukje verf dat er afgekomen is.
 
Steven, ben altijd verrast van de oplossingen die ge uit uw mouw schut.
Sterk werk tot nu, had ook niet anders verwacht.
 
Bedankt voor jullie aandacht, de schade is gerepareerd met Vallejoverf. De volgende stap is een filter uit een pakketje van AK voor NAVO 3-tone. Dit wordt over het hele model uitgesmeerd en zo ver mogelijk terug opgelost om de contrasten tussen de 3 kleuren weg te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan wordt een ander productje van AK tussen gevoegd, een dat niet in de set zat. Dat komt omdat de eerste kleur, Deck Tan, veel lichter is en een toevoeging van bruin aan de wash vereist.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het wordt dus ook alleen daar aangebracht waar er zandkleur voorkomt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de andere twee kleuren, die meer overeenkomen met NAVO 3-tone, wordt er een donkergroene substantie toegepast. Die wordt niet uitgesmeerd over de zandkleur. Als daarna de washes terug weggenomen worden, zit in elk hoekje de juiste schaduwkleur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Serieuze verandering al met die filters erop. Het wordt als het ware naar elkaar getrokken met deze simpele bewerking.
Mooi bouw, we volgen... ;)
 
Bedankt, Swaken. Om de ondergrond te maken, wordt eerst het kader ontdaan van het glas en wordt dan de bodem in de plaats gekleefd. Die moet overal goed vastkleven om niet te lekken bij het gieten van plaaster.

attachment.jpg

Aan die plaaster wordt deze keer rood pigment toegevoegd op het moment dat hij net uitgegoten is. Zo hoef ik niet het hele mengsel rood te kleuren, alleen wat uitvegen en een weinig geel pigment toevoegen hier en daar.

attachment.jpg

De plaaster was nog steeds nat, dus kon er nog rijnzand uitgestrooid worden om de textuur van de bodem na te bootsen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Terwijl dit aan het uitharden was, is er nog eens een dryfit gedaan. Ik heb er ook het gras van Noch eens bijgenomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een poosje later kon het zand afgeborsteld worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vergelijk met de eerder getoonde foto:

attachment.jpg
 
Knap wat hier te zien is en de interactie met neushoorn is geslaagd grt.
 
Bedankt voor de reacties, nu nog de begroeiing maken. Al een drietal dagen ben ik bezig met gras.

attachment.jpg

Het gebruikte hoge gras heeft sprietjes die allemaal 12 millimeter lang zijn. Het wordt afgewisseld met korte groene graspollen en verdorde pollen van Joefix.

attachment.jpg

De bosjes lang gras worden opgepikt met een platte pincet. Ze worden dan aan beide kanten wat bijgeplukt zodat de vezels zich ordenen met het pincet mee. Onderaan worden ze dan bijgeknipt en zo op een druppel houtlijm gekleefd.

attachment.jpg

Ik heb nog geen aaneensluitend perk maar ik heb een zakje met kort groen gras in bezit. Er is alleen geen "grasser" in huis.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het ondergrondje wordt eerst afgewerkt voor het voertuig verder afgewerkt wordt, zodat het ineens mee bewerkt kan worden. Er is trouwens nog heel wat gras bijgekomen.



Dit fijnere gras bevat verschillende kleuren geel, groen en bruin.

attachment.jpg

Omdat de lengte sterk verschilt van de stoppels die al aangebracht waren, is de tondeuse van vader erbij gehaald en worden een aantal lange gele en groene grassen wat ingekort en onder het hoopje gemengd.

attachment.jpg

Rond de stoppels wordt nu de lijm dik opgesmeerd.

attachment.jpg

Met behulp van de stofzuigermethode, waarbij je een zakdoek voor de zuigopening spant, wordt het uitgestrooide en tegen de stoppels aangedrukte gras terug opgezogen. Hier heb ik geen foto van genomen maar je moet dat op sommige plekken een keer herhalen voor er een goeie dekking bereikt wordt tot tegen het lange gras aan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als de lijm opgedroogd is, ziet het landschap er uit zoals gewenst, met gevarieerd begroeide en afgegraasde zones. Weer even een tussenstand:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Geweldig Steven het ziet er redelijk echt uit hoor
Voor het gras mooi recht te krijgen is er de truc met de elektrische vliegen mepper dan word het gras statisch geladen en gaat mooi rechtop staan
Knap werk weeral
marc
 
Heel knap, blijf het idee met de neushoorn fantastisch vinden, nu komt het tot leven.
 
Heel mooi resultaat, de stofzuiger modus, daar had ik net niet aan gedacht, was nog steeds van mening dat je het met dotjes zo recht zat steken, Dom...
 
Bedankt voor jullie leuke reacties. Het plan was om de weggetjes nog eens apart te schaduwen met een meer gele tint, zodat onder het gras een schaduweffect ontstaat. Dat ga ik pas doen wanneer ik klaar ben met het verweren van de G6, zodat daar nog een stoffilter over gespoten kan worden.

Even een andere investering gedaan nu:

attachment.jpg

Mijn oude cameraatje was al een paar jaar opgeleefd, ik had zijn pensioen nog kunnen uitstellen met een paar lapmiddelen om het batterijluik dicht te binden maar nu begon de software me ook al parten te spelen: elke foto werd plots in een aparte map opgeslagen. Het werd dus eens tijd voor het echte werk. Ik vond een Canon Eos 1300 D met korting op.

attachment.jpg

Ik moet er nog wat mee leren werken, maar het betekent wel dat een betere belichting en focus mijn bouwverslagen nu zullen opwaarderen. Ik heb het al eens uitgeprobeerd op iets kleurigs. Dat dit achter glas zat, maakte weinig verschil voor de nieuwe camera.

attachment.jpg

Om de drybrushing en de regenstrepen op de G6 waar te kunnen nemen, zijn de foto's van de Eos wel geschikt.

attachment.jpg

Dit product gebruik ik in combinatie met wasbenzine om de strepen naar onder toe weg te filteren.

attachment.jpg

Deze foto is al iets gecropt.

attachment.jpg

Een detail uit dezelfde foto. Als ik dit met de vorige camera had gedaan, dan was de scherptediepte een stuk minder geweest. Nu zie je goed de aflopers.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens ga ik wat roestsporen toevoegen, aangezien die ook op referentiefoto's te vinden zijn.
 
beste koop in jaren denk ik
proficiat geweldig toestel ikzelf heb de 500D en ben er zeer tevreden over
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan