Hoofdsponsor

1/24 Focke-Wulf FW190 D-9 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Bedankt voor de leuke reacties. Er is nog aan de decals gewerkt, maar eerst nog een andere belangrijke bouwstap. Het achterwiel, dat losgemaakt was uit het model om het in ingetrokken stand te plaatsen, is vandaag wat bewerkt om meer detail te vertonen. Er zat geen bandenprofiel op, dus heb ik dat met een schuurschijfje aangebracht. Dat levert geen perfecte cirkels op, maar als je het wat bijwerkt met een scalpel ziet het er toch beter uit dan een glad wiel.

attachment.jpg

Wat ik vandaag ook gedaan heb, is het bewerken van de gesilverde decals tot er zoveel mogelijk transparante randjes weggeschraapt waren. Het is nog niet allemaal weg, maar volgens mij zijn ze er toch een stuk op vooruitgegaan. Er zijn bijvoorbeeld verschillende rivets tevoorschijn gekomen van onder luchtbellen in de decals. Tenslotte is er nog matte lak overheen gegaan. Ik gebruik nu "industrial paint" camo-spuitbussen uit het Amerikaans Stockhuis. Dit is een email-lak. Toen kon de masking van de canopy er af. Hij is dus nog net niet af, alleen het wieltje achteraan zit er nog niet in. Misschien doe ik ook nog wat chips om hier en daar een krasje in de lak te maskeren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dat ziet er formidabel uit Steven
Knap
Marc
 
Vind dit toch wel zeer geslaagd Steven.
 
Prachtig resultat ,strakke verwering en vooral die rvetten komen knap tot hun recht,zeer mooi gedaan maat!!

Grtz yves,
 
Hey,

Inderdaad, knappe uitvoering van deze slanke dame.
Eens iets speciaals om een vliegtuig in zijn ‘vlieg’ positie te zien...;)
 
misschien toch een idee om de canopy open te zetten, dan kan je er nog vanuitgaan dat de piloot gesprongen is. Verder mooi vliegtuig geworden (wel een beetje veel contrast tussen het vlekkerige grijs en en veel meer effen groen...)
 
We gaan over tot de eindfoto's, want vandaag zijn de laatste kleine details ingekleurd. Ik heb de navigatielichten geschilderd met Revell Clear Red en Vallejo Deep Green.

attachment.jpg

attachment.jpg

Uiteindelijk zijn foto's buiten in het zonnetje het meest geschikt om de FW in zijn natuurlijke omgeving te zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hij heeft al een plekje gekregen boven het Jagdpantherdiorama, waarbij hij er door de dieptewerking wat mee lijkt te versmelten.

attachment.jpg

@Marc, Pascal, Yves, Swaken, Fver01 en Debart: een dikke merci, hij zal op de clubdag te zien zijn.
@ Siloz: bedankt. De canopy was al dicht gelijmd en dat is ook omdat er geen sprake is van een harnas voor de piloot. Er is alleen een lege stoel. Ik zie dat ik dit voor de Messerschmidt toen gescratcht had, maar die had dan ook een open kap. Het irriteerd me ook wat dat de post-shade voor het groen niet wilde doorkomen, er zijn nochtans echt een paar druppels Dunkelgelb in gegaan. Met de decals er al op is daar ook niet veel meer aan te veranderen. Er zijn trouwens verschillende decals waar nog een poging gedaan is om de silvering weg te halen. Er zijn geen verdere verweringstechnieken meer toegepast, om het niet meer op het einde te verknoeien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi resultaat Steven.

Om mooie lijntjes in kale banden te maken, gebruik ik dit truukje :

Haal het schuurschijfje van de as waarop het zit vast geschroefd. Schroef de band vast op de as (als de binnendiameter van de band niet hetzelfde is als de buitendiameter van de as, kan je dit aanpassen met stukjes buis of rondelletjes). Laat de band draaien en druk er een zaagblad, scriber of mesje tegen aan. Op die manier krijg je mooie ronde profiel lijntjes in de band.

Groeten

Pascal
 
Hey,

Inderdaad een prachtige vogel geworden....;)
 
Holalal:wow:

Prachtige bak geworden.
Helemaal mijn ding dus na de Spitfire staat deze op het lijstje.

Grtz.

Luc8)
 
Steven schitterend geworden
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan